• Tzbob
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-03 15:35
http://code.google.com/p/python-windows-tiler/logo?cct=1306335600
PWT

Testers gevraagd!

Achtergrond

Als programmeur en student informatica ben ik fan van Tiling Window Managers, het verhoogt mijn productiviteit enorm. Op mijn main-OS, Archlinux, heb ik keuze genoeg (Awesome, XMonad, DWM,...), het probleem lag bij Windows. Omdat Windows zo doorgegroeid is in de huidige computerwereld kom ik hier vaak mee in contact. Het was dus mijn doel om een programma te schrijven dat het Tiling concept kon toepassen in Windows zodat ik mijn dagen op school minder geïrriteerd kon doorbrengen. Om het te gebruiken op school waren er 2 belangrijke vereisten:
  1. Lightweight
  2. Portable
Door mijn persoonlijke interesse in Opensource en Linux kwam ik vaak in contact met Python. Tijdens mijn lessen werd enkel VB.NET/Java/C#/PHP besproken. Ik besloot om dit project te starten in Python als leerproject, het was dus voor mij belangrijker om een leerervaring te creëren. << Ter verdediging van mijn keuze naar Python toe, en als excuus voor lelijke code <3

Python Windows Tiler

De Python Windows Tiler is een zeer simplistische tiler die nog in BETA-fase zit.

Features
  • Workspaces(bekend van verschillende Window Managers in Linux)
  • Tiling window management
  • Tiling per monitor(multi-monitor support)
  • Relatief laag verbruik van resources (0.20% CPU op mijn laptop)
  • Ergonomische keybinds(alt+shift+C bv. is makkelijker dan alt+F4 ook moet er een toets meer worden gebruikt)
  • Weinig code (~700 lijnen)
Links
*snip*

Aanvraag

Ik heb dringend mensen nodig die het programma gaan testen in het dagelijkse gebruik, er kunnen problemen optreden bij het detecteren van vensters bv. het Messenger Live Inlogvenster. Als dit belangrijke vensters zijn die vaak gebruikt worden kan ik deze hardcoderen of een fix voorzien.

Multi-monitor support heb ik geschreven terwijl ik gebruik maakte van Virtualbox' Multi-screen emulatie. Ik weet dus niet met zekerheid hoe het in de werkelijkheid gaat reageren, met bv. 3 of meer schermen.

Bugs mag je posten in de issues tracker of je kan mij direct contacteren.

[Voor 8% gewijzigd door MueR op 01-06-2011 20:57]

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je zipjes zijn stuk, en ik heb geen Hg bij de hand. Ik vind het wel een interessant project, aangezien de andere alternatieven (hashtwm, bug.n) niet echt lekker werkten (iig bug.n is enorm traag in het resizen van vensters). Ik ben benieuwd hoe dat bij jouw twm is!

• Tzbob
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-03 15:35
Vreemd, ik kan ze gewoon uitpakken met 7zip, het is nu gezipt met een ander programma. Alvast bedankt om dit te melden!

Kleine update om focus te verzetten bij het switchen van workspaces.

Het resizen van vensters ligt helemaal bij Windows daar kan je als externe weinig aan doen, wat wel kan verschillen is de periode tussen het detecteren van veranderingen bij de vensters(toevoegen, minimaliseren, etc..)

V0.5.2 staat er nu, gezipt met een andere tool.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ja, nu werkt het wel. Wellicht dat je nog kunt proberen a la bug.n titelbalken & startbalk te verbergen, maar dat was volgens mij juist een deel van de vertraging: als je een nieuw programma opende dan de volgorde zoiets als:

1. scherm in normale windowspositie
2. scherm wordt in twm-configuratie geplaatst
3. rest van vensters worden geresized
4. titelbalk van scherm wordt verborgen
5. rest van de vensters worden opnieuw geresized

In ieder geval werkt dit al significant sneller dan bug.n, maar ik moet het op m'n laptop nog even proberen (die heeft wat minder processorkracht ;-))

Nog wel een irritante bug: af en toe wordt mijn chrome-venster opeens als secundair ipv primair venster gezien; dat lijkt iets met het openen van tabs te maken te hebben, maar ik kan het niet 100% reproduceren. Zit er al een logfunctie in die kan vertellen waarom vensters iets doen? ;-)

[Voor 19% gewijzigd door ValHallASW op 01-06-2011 20:39]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Sorry, maar dit valt gewoon onder werving. Ik ga even in bespreking nemen met mijn collega's of (en hoe en in welke vorm) dit in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV kan. Je hoort van ons.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee