PWT
Testers gevraagd!
Achtergrond
Als programmeur en student informatica ben ik fan van Tiling Window Managers, het verhoogt mijn productiviteit enorm. Op mijn main-OS, Archlinux, heb ik keuze genoeg (Awesome, XMonad, DWM,...), het probleem lag bij Windows. Omdat Windows zo doorgegroeid is in de huidige computerwereld kom ik hier vaak mee in contact. Het was dus mijn doel om een programma te schrijven dat het Tiling concept kon toepassen in Windows zodat ik mijn dagen op school minder geïrriteerd kon doorbrengen. Om het te gebruiken op school waren er 2 belangrijke vereisten:
- Lightweight
- Portable

Python Windows Tiler
De Python Windows Tiler is een zeer simplistische tiler die nog in BETA-fase zit.
Features
- Workspaces(bekend van verschillende Window Managers in Linux)
- Tiling window management
- Tiling per monitor(multi-monitor support)
- Relatief laag verbruik van resources (0.20% CPU op mijn laptop)
- Ergonomische keybinds(alt+shift+C bv. is makkelijker dan alt+F4 ook moet er een toets meer worden gebruikt)
- Weinig code (~700 lijnen)
*snip*
Aanvraag
Ik heb dringend mensen nodig die het programma gaan testen in het dagelijkse gebruik, er kunnen problemen optreden bij het detecteren van vensters bv. het Messenger Live Inlogvenster. Als dit belangrijke vensters zijn die vaak gebruikt worden kan ik deze hardcoderen of een fix voorzien.
Multi-monitor support heb ik geschreven terwijl ik gebruik maakte van Virtualbox' Multi-screen emulatie. Ik weet dus niet met zekerheid hoe het in de werkelijkheid gaat reageren, met bv. 3 of meer schermen.
Bugs mag je posten in de issues tracker of je kan mij direct contacteren.
[Voor 8% gewijzigd door MueR op 01-06-2011 20:57]