Toon posts:

Keuze tussen 2 laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

• robinhopok
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 13:34
Hallo mensen,
Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een goede laptop die ik kan gebruiken voor school. Ik wil op deze laptop ook goede/krachtige spellen kunnen spelen die veel van een computer vragen vaak. Ik ga een informatica-opleiding doen binnenkort en moet daarom dus ook gewoon 3D applicaties enz. kunnen draaien op mijn laptop. Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen deze twee laptops:
- http://www.laptopshop.nl/...76/asus-k53sv-sx174v.html
- http://www.laptopshop.nl/...44/asus-n53sv-sx289v.html

Als iemand weet dat één van deze laptops echt iets voor mij is of als je andere suggesties hebt, laat het mij dan a.u.b. weten.
De prijsklasse is ongeveer 700 - 800 euro.

Alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

De i7 versie is, als ik me niet vergis, sneller dan de i5. Qua processorkracht dan. 6 GB is voor een notebook meestal overkill en die extra paar gigabyte op je harde schijf is, schat ik, niet zo'n groot gemis.

Lijkt me een eenvoudige keuze.

Check eventueel de notebookBBG op de FP.

-_-

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06-2021

evolution536

besh besh

Wat voor informatica-opleiding ga je doen? een design opleiding? of een beheer- of ontwikkelopleiding waar je ontwikkelomgevingen en- of VMware nodig hebt?

Ik zou zeggen kies de i5 met meer RAM en diskruimte in het geval van een beheer opleiding, en de i7 voor een design, i.v.m. meer rekenkracht.

• robinhopok
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 13:34
Ik ga een gewone informatica opleiding doen, waarbij ik zowel beheer als design krijg voorgeschotelt...
Daarom ben ik dus aan het twijfelen tussen deze twee.
En over het algemen vraag ik mij ook af welke laptop beter is, want het is:
Een betere processor VS meer RAM

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 13:18
ik heb een n53sv404 van asus dit is een prima apparaat met een i7 2630. deze heeft een veel snellere schijf als de sx289 dat is vermoedelijk dezelfde als gebruikt in de sv016 deze viel behoorlijk tegen.

geheugen zou ik me niet druk over maken die kun je altijd bijkopen en dat is op het moment niet echt duur.

de sx289 komt wel in de bbg van vandaag voor maar ik zelf vond hem niet pretig touch pad te stroef en typt naar mijn menig niet lekker, maar dat is smaak.

ga eens naar een winkel waar ze staan ga het even proberen hoe typt het en hoe werkt het touchpad. een i5 is prima genoeg maar de i7 heeft toch nog wel wat meer ballen.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:20
robinhopok schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:08:
En over het algemen vraag ik mij ook af welke laptop beter is, want het is:
Een betere processor VS meer RAM
RAM kan je later heel makkelijk en relatief goedkoop uitbreiden, een processor niet(of in ieder geval een heel stuk ingewikkelder). Ik zou dus voor de I7 gaan...

Denk dat je aan 4GB ram ook wel genoeg hebt trouwens....

[Voor 7% gewijzigd door Schumaster op 01-06-2011 12:12]

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Je kunt ook naar de Asus N53SV-SZ016SV kijken. Heeft USB 3.0 en een i7 2630QM aan boord. Kost niet denderend veel meer en qua prestaties een heerlijke laptop. Zelfs met Full HD scherm voor een behoorlijk scherpe prijs.

Enige nadeel van de laptop is het toetsenbord. Bij de 'K' deukt het toetsenbord wat in. Voor de rest mooie laptop met uitstekende specs voor die prijs.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zou ook kijken naar iets met 1080p, pricewatch: Asus N53SV-SZ507V is niet echt duur en een 1080p scherm is echt veel belangrijker dan een snellere processor. Al helemaal als je er geen SSD in gaat gooien. Of verhoog gewoon je budget naar €850 en neem beiden in de vorm van de duurdere N53 of xps 15.

Hoe dan ook, ik ga dit topic sluiten. Zoals je kunt lezen in het CSL beleid zijn losse aankoopadviestopics niet meer toegestaan. Ik verwijs je daarom door naar [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook april 2011.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee