Objectfotografie |
Inhoudsopgave |
Inleiding |
Omdat er nog geen topic voor dit onderwerp aanwezig was in FVM is in overleg met Universal Creations besloten dit topic te starten. Waar is dit topic voor bedoelt Voor alle foto's van objecten/voorwerpen waarvoor geen apart topic aanwezig is in FVM. Dit geld niet alleen voor studio productfoto's, maar ook foto's van gebruiksvoorwerpen, decoratieve objecten enz. gemaakt in het dagelijks leven. |
Gezocht: Mede-auteurs |
Ik ben zelf nog geen ervaren/bedreven fotograaf maar zou toch graag wat tips en trucs e.d. plaatsen in de openingspost. Daarom ben ik dan ook op zoek naar Mede-auteurs voor dit topic. Mocht je hier interesse in hebben neem dan even contact met me op via DM Op dit moment zijn er geen mede-auteurs. |
(Vuist)regels |
Een aantal punten uit de FVM FAQ: Voor de topics binnen FVM hanteren we een aantal eenvoudige regels.
Voor wat hoort wat: Geef commentaar op foto's van je voorgangers Het is eigenlijk al min of meer een stukje "algemeen beleid" binnen FVM, maar omdat het nogal eens vergeten wordt : We zijn hier niet alleen om onze "pronkstukjes" te tonen, maar ook om te leren van de mening/opmerkingen van anderen. Daarom zullen er maar weinig mensen zijn die het niet fijn vinden om (al dan niet opbouwende) kritiek/opmerkingen op hun geplaatste foto's te krijgen. Neem daarom als je foto's plaats even de moeite om naar de foto's van je voorgangers te kijken en deze van commentaar te voorzien. Je zal zien dat mensen je hier dankbaar voor zijn en ook sneller op je eigen foto's zullen reageren. Voorzie, indien nodig, je eigen foto's ook van commentaar In sommige gevallen is het wellicht belangrijk om commentaar/opmerkingen bij je eigen foto's te plaatsen. Schroom je dan ook niet om je eigen foto's te voorzien van kritiek, of juist van een complimentje aan jezelf met daarbij de reden waarom jij denkt dat het zo'n geslaagde foto is. |
Voorbeelden |
Curled Corona by Floris Bosman Retro camera collection by Floris Bosman Toy car by Floris Bosman |
[Voor 34% gewijzigd door floriske.nl op 02-06-2011 09:11]