Beste Meneer / Mevrouw,
Zoals de titel al duidelijk maakt wil ik graag wat vragen over geluidskaarten.
Ik ben op zoek naar een geluidskaart om mijn onboard geluid te vervangen. Dit wil ik doen omdat het schijnt dat je een duidelijk verschil zult horen.
De speakerset die ik op dit systeem gebruik is de 'Logitech Z-5500' (dit is een 5.1 set)
En de onboard-geluidchip van (volgens mij) de Asus m4a87td evo.
Graag advies over welk geluidskaart ik het beste kan aanschaffen,
In principe is het mogelijk om 3 soorten kabels te gebruiken voor deze set.
Dit zijn de Optische kabel, Tulp kabel en de 'normale' analoge kabel.
Mijn voorkeur gaat naar een geluidskaart met digitale aansluiting(en), waarvan de eerste 2 kabels gebruik van maken.
Waarvoor moet de geluidskaart dienen?
Het liefst moet het goed genoeg zijn om er digitaal muziek mee te maken (niet intensief).
Verder vind ik muziek kwaliteit erg belangrijk, dit moet dus ook goed zijn.
Tot slot speel ik ook Games, de geluidskaart moet dus ook goed geluid bieden voor spellen.
Als ik zou moeten kiezen tussen een geluidskaart die goed is voor games, of voor muziek. Kies ik voor muziek.
Nog één klein vraagje..
Ik heb ook gelezen dat een onboard geluidchip (veel?) gebruik maakt van je CPU. Zo danig dat het in spellen soms wel 5-15 FPS in beslag kan nemen.
De prijs die ik voor een geluidskaart wil uitgeven mag niet boven de 100 euro zijn.
Is er een goeie geluidskaart van 20 euro die nét wat minder goed is dan die van 60, geef mij die dan maar van 20 euro. (Zolang dit natuurlijk beter is dan een onboard videokaart..)
Alvast heel veel bedankt voor jullie advies!
Zoals de titel al duidelijk maakt wil ik graag wat vragen over geluidskaarten.
Ik ben op zoek naar een geluidskaart om mijn onboard geluid te vervangen. Dit wil ik doen omdat het schijnt dat je een duidelijk verschil zult horen.
De speakerset die ik op dit systeem gebruik is de 'Logitech Z-5500' (dit is een 5.1 set)
En de onboard-geluidchip van (volgens mij) de Asus m4a87td evo.
Graag advies over welk geluidskaart ik het beste kan aanschaffen,
In principe is het mogelijk om 3 soorten kabels te gebruiken voor deze set.
Dit zijn de Optische kabel, Tulp kabel en de 'normale' analoge kabel.
Mijn voorkeur gaat naar een geluidskaart met digitale aansluiting(en), waarvan de eerste 2 kabels gebruik van maken.
Waarvoor moet de geluidskaart dienen?
Het liefst moet het goed genoeg zijn om er digitaal muziek mee te maken (niet intensief).
Verder vind ik muziek kwaliteit erg belangrijk, dit moet dus ook goed zijn.
Tot slot speel ik ook Games, de geluidskaart moet dus ook goed geluid bieden voor spellen.
Als ik zou moeten kiezen tussen een geluidskaart die goed is voor games, of voor muziek. Kies ik voor muziek.
Nog één klein vraagje..
Ik heb ook gelezen dat een onboard geluidchip (veel?) gebruik maakt van je CPU. Zo danig dat het in spellen soms wel 5-15 FPS in beslag kan nemen.
De prijs die ik voor een geluidskaart wil uitgeven mag niet boven de 100 euro zijn.
Is er een goeie geluidskaart van 20 euro die nét wat minder goed is dan die van 60, geef mij die dan maar van 20 euro. (Zolang dit natuurlijk beter is dan een onboard videokaart..)
Alvast heel veel bedankt voor jullie advies!