Toon posts:

Frozen Synapse

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mede-auteur:

Anoniem: 63800

Info over het spel

Frozen Synapse is the ultimate tactical game on PC and Mac.

It brings the simultaneous turn-based strategy genre bang up-to-date and lets you give detailed, accurate orders to your squad: classic gameplay with a modern interface. Plan your moves, test them out, then hit the "Prime" button: both you and your enemy's turns are executed simultaneously. Competitive-but-intuitive multiplayer and a huge single player campaign mean that Frozen Synapse will give you hours and hours of tactical delight.

Key features:

Get a FREE full copy of the game for a friend with every purchase
5 challenging multiplayer modes, including the innovative bidding-based “Secure” and “Hostage Rescue”
55-mission single player campaign with dynamic dialogue and thrilling near-future narrative
Powerful Skirmish Generator
Facebook, Twitter and YouTube integration
15 Steam Achievements
Integrated IRC chat as well as various community features
Random generation combined with hand-crafted content means that levels and maps are different every time
Critically-acclaimed electronica soundtrack by musician nervous_testpilot

Systeemvereisten (PC)

Processor: 1.6 GHz
Memory: 512 MB
Graphics: Netbook integrated graphics
DirectX®:
Hard Drive: 220 MB
Sound:

Systeemvereisten (MAC)

OS: OS X version Leopard 10.5.8, Snow Leopard 10.6.3, or later.
Processor: 1GHZ PowerPC (or Intel)
Memory: 512 MB
Graphics:
Hard Drive: 220 MB
Sound:

Plaatjes

Videos
WTF is Frozen Synapse?

Frozen Synapse Gameplay Trailer [HD] [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vVGu_ydmwm8]

Steam url
http://store.steampowered.com/app/98200/

Zijn er mensen die dit al spelen?
Het staat redelijk recent op steam, en het leek mij wel een erg leuke game.
Vooral dat het erg tactisch is, en turnbased is zodat je ook meerdere games kan spelen lijkt me erg leuk.

Got NickFZ NickServer
MarcksMarcksUk 2
SemmySemT_XUk 3
BjorneArgamasOveral
TheAngelVoreniiOveral
VyperXVyperXUK 6

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 09-06-2011 17:25. Reden: Player Table]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 18:16
Ik heb sinds zaterdag dit spel. Het trok me erg aan, maar ik moet zeggen dat ik het wel pittig vind. Ik ben nu bezig met de single player campaign en ik moest toch een paar keer een missie overnieuw doen. Ik wil eerst nog meer oefenen voordat ik me online laat afslachten ;)

Het is dus de bedoeling dat je met je team een team van de AI of tegenstander om zeep brengt. Jij stelt je orders in, je tegenstander en dan worden de acties simultaan uitgevoerd. Daarbij staan vijf zaken centraal: afstand, dekking, beweging, richten en dekking.

Een typische map van FZ staat vol met gebouwen, muren en lagere muren. Daar moet je van gebruik maken om je tegenstander op te zoeken of te verrassen.

Handige is dat je elke planning kan proefdraaien, waarbij je zelf de mogelijke acties van je tegenstander kunt inplannen. Zo kan eigenlijk niet voor verrassingen komen staan. Het lastige blijft om alles in te schatten. Soms gaan tegenstanders toch een andere kant op of blijkt je range toch niet te kloppen.

Het is erg puzzelen met de planning, maar na twee avonden heb ik het aardig door, maar het blijft lastig

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Topicstarter
Toevallig had ik hem ook in de releaselijst van steam zien verschijnen.

Ziet er erg interessant uit toch houd iets me tegen...
Iemand hem al geprobeerd?

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 16:11
Ik heb afgelopen weekend een stel potjes tegen een vriend zitten spelen, en ik sluit me bij BjornE aan: het is lastig. Maar wel op een manier die je uitdaagt. :)

Je moet heel erg anticiperen op wat je tegenstander mogelijk gaat doen, en dan een plan vinden waarbij je (hopelijk) bestand bent tegen al zijn acties. Het is een beetje als schaak, waar je ook vooruit moet kijken wat voor mogelijkheden je tegenstander heeft.

Alle combat is deterministisch, als in dat deze altijd op dezelfde manier resolved. Je hebt een paar basisregels die je een bonus of penalty geven in combat. En degene met de hoogste bonus wint. Uitzondering hierop zijn de raket- en granaatwerper, die altijd handmatig schieten.

Anyway, ik heb er in ieder geval zin in om er nog meer mee te spelen de komende tijd. :P

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Niet online
Klinkt goed, mss moet ik het ook maar aanschaffen.
Het leek me al een leuk spel, maar wou wat meer reacties afwachten.
Ikzelf hou wel van wat strategie :).

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit spelletje ziet er inderdaad leuk uit. Het doet me een beetje denken aan die oude spellen van vroeger zoals Jagged Alliance, maar dan in een totaal ander grafische stijl.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:43

Phyxion

_/-\o_

Ook gekocht op Steam en het is een lastig spel maar wel zeer leuk :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• BjornE
Gelukkig ben ik niet het enige die het lastig vind. Ik dacht al, ben ik nou zo'n NooB ;)

Ik vind het nog wel eens lastig dat ik denk dat ik alles goed doe, maar er dan toch niets gebeurt. Bijvoorbeeld:

Mijn soldaat en de tegenstander elkaar in open veld treffen, hij schiet wel maar die van mij staat apatisch, terwijl hij toch echt moest schieten;

Ik sta vanachter dekking en blijkbaar staat de tegenstander buiten range, maar andersom schiet de tegenstander het halve veld over, WTF?

Je moet echt veel oefenen, simuleren etc. Ik moet zeggen dat het wel erg bevredigend is als je plan goed uitkomt of je net met je laatste beurt nog een missie afrondt.

Ik ga nog wel even door met dit spel. Tijd geleden dat ik zo uitgedaagd ben :D

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 21:44
Is er hier iemand die hem samen met mij vanaf de officiële store wilt kopen?(betalen in dollars=goedkoper).
Je krijgt er een steam activation key bij, dus je kan het dan ook via steam spelen.

Edit: Blijkbaar betaal je daar ook al €19,99 ipv $19,99

[Voor 15% gewijzigd door Gammro op 01-06-2011 12:43]

• VyperX
BjornE schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:21:
Gelukkig ben ik niet het enige die het lastig vind. Ik dacht al, ben ik nou zo'n NooB ;)

Ik vind het nog wel eens lastig dat ik denk dat ik alles goed doe, maar er dan toch niets gebeurt. Bijvoorbeeld:

Mijn soldaat en de tegenstander elkaar in open veld treffen, hij schiet wel maar die van mij staat apatisch, terwijl hij toch echt moest schieten;

Ik sta vanachter dekking en blijkbaar staat de tegenstander buiten range, maar andersom schiet de tegenstander het halve veld over, WTF?

Je moet echt veel oefenen, simuleren etc. Ik moet zeggen dat het wel erg bevredigend is als je plan goed uitkomt of je net met je laatste beurt nog een missie afrondt.

Ik ga nog wel even door met dit spel. Tijd geleden dat ik zo uitgedaagd ben :D
Over die situaties, je hebt het dan wel over hetzelfde soort soldaten toch? Een machinegunner die een shotgunner van range afschiet lijkt me niet zo raar. :)
Een ander iets zou kunnen zijn dat de soldaten breder zijn, dan het punt waaruit ze schieten. (Vergelijk het met een soldaat die achter een boom schuilt, maar breder is dan die boom.)

Met de singleplayer ben ik nog niet echt ver, maar het verhaal ademt al een heerlijke cyberpunk sfeer. :)

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:05
VyperX schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:08:
[...]

Over die situaties, je hebt het dan wel over hetzelfde soort soldaten toch? Een machinegunner die een shotgunner van range afschiet lijkt me niet zo raar. :)
Een ander iets zou kunnen zijn dat de soldaten breder zijn, dan het punt waaruit ze schieten. (Vergelijk het met een soldaat die achter een boom schuilt, maar breder is dan die boom.)
Volgens mij werkt dat niet, da's puur grafisch. Voor de game geldt dat units slechts op één punt geraakt kunnen worden en vanaf datzelfde punt kunnen schieten; de duels worden niet in detail gesimuleerd. Veel kleineschaaltactieken werken daardoor ook niet. Zo geven halve muren cover, maar hoge muren nooit. Ook maakt het geen klap uit aan welke schouder je soldaat z'n wapen draagt.

Desondanks een fantastische game. Als iemand nog een lesje nodig heeft, daag me maar uit (UK2). ^^

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Anoniem: 325725

jah, kwam dit spel ook van de week tegen in de steam release lijst. moet zeggen dat het me in de eerste instantie erg aantrok en dat ik zeer nieuwsgierig was. helaas na het spelen van wat levels er toch achtergekomen dat het niet mijn ding was, oh well. het is voor mij gewoon net even wat te traag en niet helemaal mijn ding. ik hou best van turnbased, maar dit simultanious turnbased is het toch niet helemaal. leuk idee, maar niet in mijn straatje.

• Mcell
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 17:00
Iemand geïnteresseerd om samen een double pack te kopen? €18,39 in de steam store op dit moment. DM me maar!

edit: Inmiddels al een vrijwilliger gevonden! :)

[Voor 21% gewijzigd door Mcell op 01-06-2011 18:46]

• Gammro
Je hebt DM :)

Te laat dus :(
Ik zoek nog steeds iemand om mee samen te kopen!

Dat is nu ook fixed :)

[Voor 88% gewijzigd door Gammro op 01-06-2011 19:16]

Topicstarter
Gammro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:38:
Je hebt DM :)

Te laat dus :(
Ik zoek nog steeds iemand om mee samen te kopen!
DM me even gamro

server uk 3 ik voor de statwhores onder ons d-;
SemT_X ingame naam

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 01-06-2011 22:16]

• Gammro
FFUUU, double post

[Voor 94% gewijzigd door Gammro op 01-06-2011 20:28]

• Gammro
Net even een game tegen Semmy gespeeld, en ik heb een clean victory :):

• BjornE
mijn nick ingame: Argamas

Net een maffe map. Werd een van mijn mannen in een hok zonder uitgang geplaatst :(

Verder Eurogamer review (9/10) en Metacritic

[Voor 84% gewijzigd door BjornE op 01-06-2011 20:36]

Anoniem: 360275

net ook gekocht zag er wel cool uit is het slim om eerst de singleplayer te doen of gewoon meteen multiplayer ? op welke server zitten jullie trouwens ?

Topicstarter
Anoniem: 360275 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:50:
net ook gekocht zag er wel cool uit is het slim om eerst de singleplayer te doen of gewoon meteen multiplayer ? op welke server zitten jullie trouwens ?
Anoniem: 63800 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:50:
[...]

DM me even gamro

server uk 3 ik voor de statwhores onder ons d-;
SemT_X ingame naam
Gammro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:27:
Net even een game tegen Semmy gespeeld, en ik heb een clean victory :):
[video]
jajaja totnutoe alleen nogmaar verloren.
Ben nogniet echt een ster in dit spelletje d-;

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 01-06-2011 22:17]

• Marcks
Anoniem: 360275 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:50:
Ik ben na een paar missies uit de campaign aan multiplayer begonnen en het stelt niet zoveel voor. Je gaat een aantal potjes verliezen omdat je de units nog niet allemaal kent, maar ik zat al vrij snel op een forse winstreak.

• Niet online
Heb het spel zelf ook maar aangeschaft, en ga me er zo eens in verdiepen :D .

Topicstarter
By the end of tomorrow scores, stats & rankings should be synced between all servers. Not matches at this time. |

even van irc geplukt.

Dus ze zijn druk bezig d-;\

http://twitter.com/#!/IanHardingham

fijne twitter om in de gaten te houden

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 02-06-2011 11:45]

• BjornE
Dit geeft zo'n kick: one shot victory!

YouTube: ‪Frozen Synapse: Argamas (green) vs Bobshabob (red) - Extermination‬‏

Ook fijn is dat je makkelijk 4 potten tegelijk kan spelen online. elke keer dat je kunt/moet reageren, krijg je een waarschuwing van het systeem. Erg handig.

[Voor 29% gewijzigd door BjornE op 02-06-2011 17:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Pfffft mijn multyplayer stats tegen GAmro zijn niet zo goed d-;

Heerlijk spelletje. Zo fijn om gewoon weg te kunnen lopen en later weer verder te kunnen gaan met hetzelfde potje.
Ik speel nu alleen nogmaar de dark versies want zonder FoW gaat er toch een stuk plezier af

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 124963

Aangezien ik een grote fan van Introversion (Uplink, Darwinia, Defqon) ben, heb ik Frozen Synapse enige dagen geleden gekocht en ik moet zeggen wat een enorm vermakelijk spel! Zowel de manier van spelen als de sfeer spreken mij erg aan.

Ik heb vanmiddag nog een paar levels van de single player campaign gecleared, ben wel tevreden over een paar outcomes en heb wat filmpjes geupload, ben benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Golivier vs. Bazooka Units

Golivier vs. Walls

Hostile Neutralized...

Ik ben van plan eerst de single player campaign helemaal uit te spelen om mij daarna maar eens aan multiplayer te wagen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VyperX
Het lijkt je best goed af te gaan, Golivier. :)

Ik merk bij mezelf dat ik steeds beter door heb wat voor acties ik kan verwachten van de AI. Ik hoop maar dat hetzelfde geldt voor menselijke tegenstanders. :) De enige potjes die ik tot nu toe tegen een vriend heb gespeeld waren vrij dramatisch.

Wat voor acties simuleren jullie meestal van de tegenstander? Ik probeer meestal eerst wat er zou gebeuren als de tegenstander aggressief gaat, en daar probeer ik zo goed mogelijk dekking tegen te zoeken. Daarna wat er zou gebeuren als de tegenstander defensief gaat. (Dus dekking zoeken achter cover en/of muren.) Meestal probeer ik of ik daar doorheen kan komen met rockets of shotgunners, maar de ervaring leert dat het belangrijker is om je mannen in leven te houden.

(VyperX @ UK6 btw)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcks
VyperX schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:25:
Wat voor acties simuleren jullie meestal van de tegenstander? Ik probeer meestal eerst wat er zou gebeuren als de tegenstander aggressief gaat, en daar probeer ik zo goed mogelijk dekking tegen te zoeken. Daarna wat er zou gebeuren als de tegenstander defensief gaat. (Dus dekking zoeken achter cover en/of muren.) Meestal probeer ik of ik daar doorheen kan komen met rockets of shotgunners, maar de ervaring leert dat het belangrijker is om je mannen in leven te houden.
Als mijn machinegunner in gevaar is, simuleer ik vrijwel alle opties en probeer ik een fail-safe plan te maken. Als je met andere units wat meer risico durft te nemen, lukt dat eigenlijk altijd wel.

Rockets offensief inzetten vind ik negen uit tien keer waardeloos. Je moet de toch al zulke trage units vaak in een heel foute positie zetten voor een goed schot, welke je nota bene verraadt telkens als je zo'n kreng afvuurt en vaak heeft de tegenstander nog tijd genoeg om te reageren omdat de raket pas in de volgende beurt landt. Liever schiet ik ze vlak voor m'n eigen troepen langs om sight lines te openen waar de tegenstander geen moment aan gedacht heeft. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

@ VyperX

Bedankt voor je positieve reactie! Moet wel zeggen dat het ''Bazooka level'' mij zeker een keer of zes... zeven heeft gekost. Soms gaat een level in één keer goed, de door mij laatst gespeelde levels gaan vrij makkelijk. Ik merk, net als jij, dat ik steeds beter gaat doorzien welke acties een tegenstander mogelijk zou kunnen gaan uitvoeren. Ik neem altijd een aantal scenario's in mijn hoofd, wat zou ik doen als ik de tegenstander zou zijn. Waarbij ik niet alleen rekening probeer te houden met hetgeen dat voor de hand ligt, maar ook alternatieve, out of the box mogelijkheden in mijn gedachten voorbij laat gaan.

Bij dit alles is het van uiterst belang er voor te zorgen dat ieder mannetje gedekt is, van meerdere kanten vijanden benaderen zodat ze eigenlijk geen stap kunnen zetten zonder neergeschoten te worden. Gisteren heb ik iets anders geprobeerd, een afleidingsmanoeuvre, waarbij ik één mannetje (A.) in stelling bracht, terwijl ik een ander (B.) 2 seconden liet wachten en vervolgens net in het zicht van de vijand liet komen. Beide mannetjes arriveerden nagenoeg op hetzelfde moment in de line of sight van de vijand. De vijand was net bezig met het aimen op mannetje A, ziet een fractie van een tiende seconde later mannetje B recht voor zijn neus verschijnen, aimt op mannetje B. Waarop mannetje A hem met één welgemikt schot vol in zijn hoofd schiet. Mannetje B was maar 1 seconde in het beeld van de vijand, genoeg om hem even af te leiden. Ik natuurlijk helemaal tevreden met de outcome.

Straks weer een paar potjes singleplayer, kijk uit naar de online optie van het spel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BjornE
Misschien helpt ook een lijstje van meest gemaakte fouten. Die van mij:
- Te snel willen ;)
- Na een actie vergeten je mannen weer in dekking te zetten
- een tegenstander vanuit het open veld belagen
- een tegenstander vanuit beweging belagen die in dekking zit

Wat wel werkt:
- overtalsituatie creëren
- "sniper" plek pakken (machinegun werkt ook al)
- gebruik maken van de wacht optie (je man 1-2 sec. laten wachten)

Ik sta nu 3-3 in multiplayer. Misschien een idee om één server te kiezen zodat we tegen elkaar kunnen oefenen :+

[Voor 12% gewijzigd door BjornE op 06-06-2011 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcks
BjornE schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:15:
Misschien helpt ook een lijstje van meest gemaakte fouten. Die van mij:
- een tegenstander vanuit het open veld belagen
Niet per se een slechte zaak. Ik doe het met machinegunners zelfs vrij vaak. In de eerste plaats omdat ze daar weerbaarder zijn tegen explosies en shotgungeweld in close quarters, maar bovenal omdat de vijand zulke units vaak onderschat. De meeste spelers reageren op een vijand in het open veld door aan te vallen in de veronderstelling dat hun doelwit geen ontsnappingsmogelijkheden heeft, daarbij vergetend dat ze het duel helemaal niet kunnen winnen zonder cover als dat doelwit de niet-intuïtieve keus maakt om stil te blijven staan. Ik heb in mijn history best wat kills gemaakt met troepen die op het eerste gezicht waardeloos stonden opgesteld.
Wat wel werkt: [...] gebruik maken van de wacht optie (je man 1-2 sec. laten wachten)
Dit is een heel goede. Ik probeer mijn meeste zetten zo te timen dat de belangrijkste of gevaarlijkste stap vlak voor het einde van de beurt plaatsvindt, zodat ik, mocht het fout dreigen te gaan, meteen kan reageren. Ook units die helemaal geen schot hebben laat ik vaak in de laatste halve seconde even om een hoek of over een stuk cover kijken om mijn volgende plan met zoveel mogelijk informatie te kunnen opstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen die FZ speelt.

DM mij even je username en de server waarop je speelt.
Dan zal ik een lijst maken met spelers hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Voeg mij aub ook toe aan de tabel ;).
Name = Vorenii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VyperX
@Marcks: Ik neem aan dat je voornamelijk Dark speelt tegen andere spelers? Tegen de AI kan je (zeker in Light) met rockets meestal wel een eind komen. Muren kapot maken, anticiperen waar een mannetje de hoek om wil komen, etc. :)

Ik vind het verschil tussen Light en Dark wel goed. Beide opties voelen in ieder geval anders aan.
Bij Light heb je meer het gevoel dat je een potje schaak zit te spelen, aangezien je na elke zet/beurt kan zien waar de tegenstander is. Je hebt beiden volledige informatie over waar iedereen zich bevindt.
Bij Dark heb je niet alleen je plannen waarop je strategie kan maken, je kan/moet ook dingen doen voor je informatie.

Het simuleren bij Dark vind ik vaak vervelend. Als je een mannetje 3 seconden geleden hebt gezien, kan je hem alleen simuleren vanaf die plek. Ik had graag een cirkel er omheen gezien van het gebied wat hij in die 2 overige seconden had kunnen bereiken, en hem binnen die cirkel kunnen plaatsen als startpunt voor de komende 5 seconden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 360275

volgens mij kan je een poppetje gewoon oppakken en ergens anders neerzetten als hij grijs is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VyperX
.... :$

Ga ik vanavond proberen! :P

(Alsnog: ik zou het relaxed hebben gevonden als ze je iig een cirkel hadden gegeven waar hij binnen zou kunnen zitten, logischerwijs.)

[Voor 63% gewijzigd door VyperX op 07-06-2011 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcks
VyperX schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:44:
(Alsnog: ik zou het relaxed hebben gevonden als ze je iig een cirkel hadden gegeven waar hij binnen zou kunnen zitten, logischerwijs.)
Klopt, maar je kunt natuurlijk een wandeling simuleren en kijken hoe ver hij in een bepaalde tijd gelopen zou kunnen hebben.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit spelletje werkt zeer verslavend :/ Moet nu nog even kijken hoe ik granaten ergens heen kan gooien, focus doet dat niet iig :/

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• VyperX
Granaten en rockets kan je alleen 'handmatig' vuren. Oftewel, aim een bepaalde kant op met een grenadier/rocketman en je ziet hoe het projectiel zal vliegen.

Topicstarter
ik ben nu met wat vrienden een soort competitie begonnen echt humor.

Je speelt 2 matches tegen iedereen. alleen de dark variant toegestaan. en iedere speler mag 1 keer de map uitkiezen.

wel jammer dat ik zo zwaar slecht in dit spelletje ben

Anoniem: 63800 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:48:
ik ben nu met wat vrienden een soort competitie begonnen echt humor.

Je speelt 2 matches tegen iedereen. alleen de dark variant toegestaan. en iedere speler mag 1 keer de map uitkiezen.

wel jammer dat ik zo zwaar slecht in dit spelletje ben
Oefening baart kunst, zolang je er zelf de lol van in ziet en het met veel plezier speelt, maakt het eigenlijk niet zo uit of je wint of verliest. Ik vind het zelf altijd wel fijn als ik een zekere ontwikkeling en vooruitgang zie in mijn manier van spelen ;)

Vandaag voor het eerst met de Devastator Unit gespeeld in de single player campaign... Wat een Unit... ik weet niet of deze ook in de multiplayer voorkomt, veel te sterk en snel. Als je zelf 3 Units hebt en je speelt tegen 7 of meer Units zeg ik er natuurlijk geen nee tegen... In andere gevallen vind ik hem echt overpowered.

Filmpje ter verduidelijking, de Devastator Unit is de groene Unit met een X.

Hierbij nog wat leuke momenten, wilde deze met jullie delen

Topicstarter
hehe vet

ja oefenen maar teveel games he veelsteveel

Iemand anders deze missie al gehad?

Wat een crime was dit zeg.... vanmiddag zes keer geprobeerd, geen succes, even wat uurtjes laten rusten en in één keer raak... Nooit zo blij geweest met zo'n klein stukje muur :+

• BjornE
OMG, worst victory ever! Om je kapot te schamen.

Ik stelde mijn units in, werd keihard in de pot gehakt. Totdat ik door had, dat ik met de tegenstander's units aan het klooien was. Mijn units stonden nog op de plek, maar mijn machinegun kon vanuit positie twee bewegende units uitschakelen. oeps :D

Mijn score is nu 9-6, level 7. Ik weet niet wat het level zegt, maar goed. Hoe doen jullie het?

[Voor 14% gewijzigd door BjornE op 08-06-2011 17:42]

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:08
Ik ga het vanavond even bij steam bestellen :). Eens even kijken of dit me ligt. concept is iig heel erg vet.

erhmm.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Vraagje, hebben de meesten gewoon betaald in euro's? Of is het gelukt om in dollars te betalen? Ziet er wel heel leuk uit, dus denk dat ik het wel even ga proberen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• VyperX
Ik heb het spel via Steam gekocht, en daar gewoon met euro's betaald. Je kan het ook via hun website kopen, maar dan betaal je via PayPal (en dus alsnog in euro's).

• Multensor
  • Laatst online: 10:08
Gisteren even de tutorial en de 1e 3 missies gespeeld van SP. Dit spelletje is toch wat lastiger dan dat ik dacht ;). Op het moment dat ik alles door heb ga ik het maar eens online proberen =]

erhmm.

• VyperX
Haha, het is inderdaad erg "uitdagend". :)
Ik heb afgelopen week ook 2 vrienden elk een potje skirmish laten spelen. Erg grappig om de leercurve te zien terwijl ze experimenteren met het simuleren.

Ik denk dat ik zelf ongeveer halverwege de singleplayer zit. Het plannen van beurten begint nu echt lang te duren. 15 minuten om te proberen door een defensieve linie van de tegenstander te komen, pffft... :)

• Marcks
VyperX schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:18:
Ik denk dat ik zelf ongeveer halverwege de singleplayer zit. Het plannen van beurten begint nu echt lang te duren. 15 minuten om te proberen door een defensieve linie van de tegenstander te komen, pffft... :)
Heel herkenbaar. Laatst speelde ik een Dark Extermination tegen iemand die na een halve minuut alweer in een andere game zat te spelen. Zelf heb ik ruim tien minuten aan mijn plan gewerkt. Als dan na eindeloos simuleren blijkt dat je één onbenullige route over het hoofd hebt gezien waardoor alles in het water valt, ga je uit frustratie kijken hoe buigzaam je muis is. :P

Uitdagend is inderdaad het goede woord! Ik moet zeggen dat de single player campaign mij blijft verbazen. Ik ben nu bij missie 47 of 48. Waar sommige situaties heel erg logisch lijken, vergen andere een hele strategische aanpak.

Ik heb daarnet een missie gedaan waarbij je maar één turn hebt... één turn van 50 seconden. Met wat geluk heb ik hem binnen 3 keer gehaald, 5, 10 of 15 seconden kan je best op anticiperen, 50 seconden... is echt te veel.

Sommige levels zijn ook abnormaal als je naar het aantal vijandelijke Units kijkt... 4 vs.9.

Dan is er ook nog een missie waarbij je een enorme hoeveelheid vijandelijke Units krijgt die niets doen... afmaken voordat ze in het groene gebied komen, anders heb je automatisch verloren (ook al kill je de Unit alsnog in dezelfde turn).

Volgt iemand het verhaal van de single player campaign eigenlijk goed? Ik volg het half... mocht ik het spel nog een keer doorgaan ben ik van plan mij iets meer te verdiepen...

Topicstarter
wederom zwaar kicke filmpjes weer.

het spel is echt super. blijft moeilijk voor mij met een kleine erbij voor goede concentratie maar ik blijf ervan genieten

Bedankt voor je positieve reactie! Blijven genieten is het belangrijkste.

Daarnet de laatste levels van de single player campaign doorlopen... wat een geweldige levels zitten daar tussen, vooral de op één na laatste levels...

spoiler:
Je speelt twee keer hetzelfde level... één keer als aanvallende partij... daarna als verdedigende partij. Lijkt niet echt bijzonder... ware het niet dat je de tweede keer, verdedigend, tegen jezelf speelt! Je speelt tegen de instellingen die je het level ervoor hebt ingevoerd. Hoewel dit ook zo zijn voordelen heeft, je weet immers wat je zelf hebt gedaan, is het erg vervelend als je, als aanvallende partij, vol met je twee Bazooka Units het hele middenstuk waar iedere Unit spawnd eruit knalt... Ik vond dit een erg lastige missie omdat ik met name één Shotgun Unit naar voren heb laten komen...Daarbij speel ik erg aanvallend en binnen drie turns je tegen je zelf verdedigen is heel erg lastig, ook al weet je wat er ongeveer gaat gebeuren.

Voor een indruk, zie het volgende filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=HWwdW7vmcX8

Hierbij ook nog een filmpje van het laatste level... druk... druk... druk... een misstap, een klein foutje en je verliest één van de vier Units die je hebt... terwijl je er tegen 20 speelt.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:38
Erg leuke game online wel lastig :+

[Voor 85% gewijzigd door Rmg op 19-06-2011 21:17. Reden: Friends copy al vergeven]

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 16:02
Ik heb dit spel nu ook sinds een paar dagen, vind het echt enorm tof. Ging eerst niet zo lekker in multiplayer maar ik ben nu in staat iets meer dan de helft van de potjes die ik speel te winnen.

• Ronwiel
  • Niet online
N.v.t.

[Voor 96% gewijzigd door Ronwiel op 18-06-2011 19:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BjornE
Ik blijf dit een heerlijk spel geven, ook al ben ik er matig in ;)

Toch vind ik dat er wat foutjes in zitten. Zelf accepteer ik mijn verliezen, maar ik heb nu al een pot of 10 open staan. Een deel komt omdat mijn tegenstander blijkbaar zijn verlies niet wil accepteren en niet meer verder gaat in het spel. Een deel is omdat mijn tegenstander de modus (extermination) of mij niet ziet zitten :'( Helaas is daar geen enkele straf op. Je kan blijkbaar 100 potten oid in je systeem hebben zitten en vrolijk alleen doorgaan in de potten waarin je wint...

Ik las op het forum van FS dat meer mensen hier tegen aanlopen.

Verder blijken hoeken niet altijd te kloppen (dekking, wel/niet schieten etc.) en krijg ik in het spel nog wel eens freezes.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

BjornE schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:03:
IVerder blijken hoeken niet altijd te kloppen (dekking, wel/niet schieten etc.) en krijg ik in het spel nog wel eens freezes.
Ik las dat in de beta je kon zien waarom je een gevecht had verloren (dekking, aiming, bewegen, ...), helaas is dat er uit gehaald. Ik hoop dat ze dat weer terug brengen. Ben verder ook alleen maar met de single player bezig...
Hier ook een filmpje van de singleplayer

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 00:30
Voeg mij maar toe aan de spelerslijst: Eduardboon :-). In de steam daily gekocht en vermaak me er prima mee! vooral het gemak waarmee je even een paar uurtjes kan wachten met je beurt is geniaal. Zo kom je tijdens de afwas ineens op het juiste aanvalsplan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Is tot vandaag 19:00u in de aanbieding bij stem voor 12 euro ofzo voor een 2 pack.

Dus als je m nog wou is dit een mooie gelegenheid.

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 14:19
Ik heb er wel interesse in, zeker met de steamaanbieding nu. 2 copies voor 11,50.
Mocht er nog iemand willen hebben, dm me. Dan splitten we de kosten.

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 10:56

Ervig

ervig#2891

Heb net voor 13,99 een setje van 2 gekocht (de soundtrack edition en niet de gewone voor 11,49). Als je geïnteresseerd bent splitten we de kosten.
- als ik een DM krijg pas ik deze post aan met 'verkocht onder voorbehoud'
- ik stuur je mijn paypal details. Als geld binnen is stuur ik je zsm mijn kopie.
- Daarna wordt deze post aangepast.

//edit
Schijnt dat soundtrack edition maar 1x de soundtrack heeft dus bedrag is €5,75

Verkocht aan Jayden
//edit

(dit is mijn eerste post na jaren van lurken... :-) )

[Voor 29% gewijzigd door Ervig op 14-08-2011 11:20]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15
Dit spel is baas :P Net ook aangeschaft voor 12 Euro. Mogelijk dat ik er dus 1 wil verkopen voor 6, maar eerst even bij een vriend checken.

Nick: MailManNL

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:03
Pff.. hoezo verslavend?!
Ik zat te spelen na het eten, en nu kan ik mij pas losrukken. 4 uur gespeeld achter elkaar!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:58
Ik heb hem ook sinds een paar dagen. Enorm verslavend inderdaad. Je wordt er constant naar toe gezogen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frozen Synapse is nu bij Humble Bundle te krijgen!
Je mag betalen wat je wilt. Betaal je meer dan het gemiddelde (nu $4) dan krijg je de Frozenbyte Bundle er ook nog eens bij :)

http://www.humblebundle.com

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Net gekocht, doet me aan xcom denken :)
Helaas kan de server het ff niet aan, blijf hangen op account aan maken :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Vet spel! Heb em via de Humble Bundle gekocht :) Voeg me maar ff toe in de openingspost/je lijst: Thrace 8)

Edit: net ff flink ingemaakt. Kwam een shotgunner tegen die met het verkeerde been uit bed was gestapt:

YouTube: Frozen Synapse: Thrace (green) vs Cloud23041990 (red) - - YouTube

[Voor 58% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-10-2011 20:54]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Speel sinds een paar dagen ook deze game, echt leuk en behoorlijk verslavend. Mijn account is itons en ik speel altijd op UK2

Mooiste victory tot nu toe, in 1 beurt:

[Voor 10% gewijzigd door itons op 02-10-2011 16:18]

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:58
Das een lekkere kill... Mijn beste kill is 3 in 1 turn..

Ik heb het spel nu ook een aantal weken. En het is echt een uber verslavend spelletje _/-\o_

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Yay! Sta 1e in de Global ranking op UK2 server :D

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:04

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Speel dit spel nu inmiddels paar weken, in het begin het best goed(kill death ration van 2) Maar dat is helaas beetje ingezakt. Sta nu iets van 300e op de UK1 server.

Ben echt totaal niet tactisch ingesteld maar deze game is echt ideaal om het te leren :D Heb al paar mooie potjes gehad. In 1 beurt winnen, winnen met 1 poppetje, een triple kill met een grenade launcher.

Nickname is Got_Owned op UK1 dus :)

1 turn victory:
YouTube: Frozen Synapse: One turn victory! Got_Owned vs. Toretorden - YouTube

[Voor 16% gewijzigd door MonkeySleeve op 07-10-2011 11:33]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:00

Hu9o

Schokkend

Zo ik heb frozen synapse ook gekocht via de humble bundle. Het doet wel een beetje aan x-com en jagged alliance denken op sommige momenten

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Net weer een paar potjes gespeeld. Kwam wel toffe kerel tegen, won van hem door paar slordige foutjes van hem, wilde hij een rematch. Verloor hij weer. Heb uiteindelijk 4x van hem gewonnen :P Sta nu 38e :)

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Vandaag lekker Frozen synapse gedaan, kwam toennet in een potje tegen de nummer 20 van server UK1(ongeveer 90.000 man op 1 server, rond de 5 servers in totaal). Hij was level 97 en ik 43, keek ik naar zijn match history; geen enkele game verloren van de 20 games die werden weergeven.

Nou dat wordt weer een loss denk ik dan. Integendeel! Ik maakte hem keihard in, geen units verloren en het einddoel gehaald! :D Damn dat voelde goed! Ga er denk een commentary van maken over die match.

Heb echt veel tijd gestoken in elke ronde, nadenken waar hij staat en hoe ik zijn units kon afleiden. Heerlijke game is het toch :D

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Na weer enige tijd spelen, ben ik inmiddels onder de top 50 weten te komen ^_^ Win bijna elk potje, al paar keer tegen de nummer 2 gespeeld, waren zeer spannende potjes!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

Deem

Ontcijfer mij!

hij was/is nu in de aanbieding bij steam en kom hem niet laten liggen. Damn wat een goede game!

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 10:30
Echt een leuke ondergewaardeerde game is dit. Ben er wel nog heel slecht in, heeft iemand nog goed (beginners)advies? :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:59
Gekocht tijdens de steamsale nadat ik er veel over gelezen heb. Net begonnen en het is wel even wennen. Gelukkig zit er een tutorial bij want anders had ik echt geen flauw idee wat ik allemaal kon doen.
Eerst maar eens een stuk de campaign doen en daarna eens kijken of ik me een beetje staande kan houden in de MP. Waarschijnlijk niet maar ik moet toch ergens beginnen :P

En de muziek is super _O_

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• BjornE
Er is nu de iPad versie uit met cross platform functionaliteit. Je kun een spel starten op je PC en dan afmaken op je iPad. Prijs vind ik zelf wat aan de hoge kant met €5,99.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23

The Chosen One

Zie signature!

Ik niet. Tis gewoon geen 99 cent flut game. :P
Hier zit tientallen uren speelplezier in en dat is zonder multiplayer er bij te rekenen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

BjornE schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:56:
Er is nu de iPad versie uit met cross platform functionaliteit. Je kun een spel starten op je PC en dan afmaken op je iPad. Prijs vind ik zelf wat aan de hoge kant met €5,99.
Instant buy, zo'n diepgaande strategische titel is super op een iPad! :) heb t op pc gespeeld, erg veel plezier aan gehad.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

Deem

Ontcijfer mij!

Sterker nog, Ik vind de besturing via touch op iPad echt een stuk beter werken dan op PC. Heerlijke game btw.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iemand die trouwens kan bevestigen of en hoe het speelt op de iPad 1?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee