Toon posts:

Welke tv moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 803 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03 18:19

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Hallo, Ik heb sinds kort een ps3 gekocht.
Alleen het beeld is erg lelijk daarom wil ik graag een nieuwe tv aanschaffen. Er past geen hdmi kabel op.
Ik game nu met een koelkast van een tv.
Nu is mijn oog gevallen op deze http://www.bobshop.nl/nl/...2011/p33747?ref=criteoret en nu is mijn vraag
- Is deze tv geschikt voor ps3
- Kan ik hier mijn pc op aansluiten?
-Is dit een goede tv?
-is dit een goede tv voor games?

Welke tv raden jullie mij aan?
MAX budget is 400 euro. Maar minder is altijd beter.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik zou hier eens een kijkje nemen: Tweakers Pricewatch

[Voor 21% gewijzigd door Rubinski op 30-05-2011 17:07]

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:35

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

afca123 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:05:
Ik game nu met een koelkast van een tv.
Wellicht is deze iets dan:

http://www.hifi.nl/nieuws...jken-via-je-koelkast.html ;) ;) ;) ;)

(PS3, je wilt dus een tv met hdmi aansluiting en met game modus)

[Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 30-05-2011 17:15]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• at00mb0m
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-02 18:23
Beste Afca,

Ik heb precies hetzelfde verhaal als jij.

Ik geef je alvast een paar tips

1. De tv die je hebt geselecteerd van bobshop, MOET JE TOTAAL NIET KOPE MAN

Hij heeft maar 50hz(beeld frequentie), en ps3 heeft games die op 60fps draaien (ondersteunen). Je krijgt zware lagstoten als je met een TV gamet die 50hz ondersteunt

2. LG zuigt, slechte schermen, gaan snel stuk etc. ( heb ervaring daarmee vooral bij mobieltjes)

3. Ga voor een samsung of sony, minstens 32inch en 100hz minimaal.
Panasonic en philips kunnen ook geen kwaad, tevens alle 4 merken zijn goed.

4. GA NAAR DE MEDIAMARKT of bcc wat jij wil en kijk naar de showmodellen.
Die zijn meestal goedkoper dan nieuwe orginele TV's.

Let daarbij op dat het wel 100hz is of hoger. en minstens 32inch + de merken die ik heb opgenoemd.

Ik raad je aan om regelmatig langs de mediamarkt te gaan, ze hebben vaak aanbiedingen staan. ( mediamarkt haterzz alles voorbehouden aub).

groeten,

at00mb0m

Acties:
  • 0Henk 'm!

• at00mb0m
1. Is deze tv geschikt voor ps3 -nee
2. Kan ik hier mijn pc op aan sluiten-ja
3. is dit een goede tv-nee
4. is dit een goede tv voor games-nee, je kan beter die koelkast dan houden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
at00mb0m schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:29:
Beste Afca,

Hij heeft maar 50hz(beeld frequentie), en ps3 heeft games die op 60fps draaien (ondersteunen). Je krijgt zware lagstoten als je met een TV gamet die 50hz ondersteunt

2. LG zuigt, slechte schermen, gaan snel stuk etc. ( heb ervaring daarmee vooral bij mobieltjes)

Let daarbij op dat het wel 100hz is of hoger. en minstens 32inch + de merken die ik heb opgenoemd.

Ik raad je aan om regelmatig langs de mediamarkt te gaan, ze hebben vaak aanbiedingen staan. ( mediamarkt haterzz alles voorbehouden aub).

groeten,

at00mb0m
je weet dat LG meer en deel van alle panelen op deze planeet levert he ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
at00mb0m schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:29:
Beste Afca,

groeten,

at00mb0m
Wat een ontzettend slecht verhaal, hier is maar een smiley op zijn plaats: :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• at00mb0m
Hoezo slecht verhaal,

Ik probeer die man te helpen en jij komt met je zielige commentaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
at00mb0m schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:39:
Hoezo slecht verhaal,

Ik probeer die man te helpen en jij komt met je zielige commentaar.
Ja maar zeg dan geen dingen die helemaal niet kloppen.
LG is namelijk alles behalve prut.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Slecht verhaal omdat er voor een deel niets van klopt. Verder komt je post nogal agressief over DOOR AL HET HOOFDLETTERGEBRUIK in het midden van de zinnen.

LG op zich maakt voor veel andere merken de panelen. Grote kans dat er in jouw Sony, Philips of wat dan ook gewoon een LG-paneel zit. Dus op dat punt klopt het al niet. Sowieso is de TV-markt een andere dan die van telefoons of wasmachines. De behuizingen van LG zijn wellicht wat minder, maar qua panelen is het dus niet meteen een correct statement. Idem met het punt dat je adviseert naar een TV te kijken met minstens 100 Hz. Dat soort dingen wil je juist niet als je gaat gamen, dat zijn de dingen/software welke je meteen uit moet zetten omdat je anders last gaat krijgen van inputlag. Dingen als 100 Hz zijn leuk als je naar gewone TV kijkt, maar met gamen heb je er niets aan.

Punt van naar de Mediamarkt gaan - of welke andere keten dan ook - is wel een goed advies. Eigenlijk het beste advies, want TV's en dergelijke koop je niet van specificaties want die zeggen niets over de (beeld)kwaliteit van de TV zoals ook in [FAQ] Welke TV moet ik kopen? te lezen. Ga echter niet naar zo'n winkel om een demo te kopen. TV's in de winkel gewoon bezichtigen om te zien wat elke TV kan qua kleuren en weergave.

En dan gaan we vanaf nu gewoon weer gezellig doen met z'n allen...

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 30-05-2011 20:01]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:41:
[...]

Ja maar zeg dan geen dingen die helemaal niet kloppen.
LG is namelijk alles behalve prut.
Ja? het is niet voor niets dat LG bij veel mensen bekend staat als Lekker Goedkoop.

Man man, wat heb ik een spijt van mijn LG telefoon en wasmachine. Voor mij nooit meer LG.

Gezien het budget van TS zou ik eerder verwijzen naar Marktplaats e.d. dan een nieuwe TV te kopen, maar het is essentieel dat TS zich inleest in de materie en hier niet zomaar een vraag dumpt. (Zoals nu het geval)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:00
Maar je kan toch in de post boven je lezen dat tv merken als Sony & Philips gewoon LG panelen gebruiken? Dan zie ik niet in wat er slecht aan is, want dan zou een tv van Sony ook gewoon slecht zijn, in het geval er een LG paneel in zit..?

Belangrijk advies lijkt me hoe dan ook het bezoeken van een Mediamarkt, maar je zou wel al voor je zelf kunnen bepalen hoe groot de TV ongeveer moet worden, lees dus wat over kijk afstanden.. Verder zou je ook de type aansluitingen kunnen bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 63975 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:59:
[...]

Ja? het is niet voor niets dat LG bij veel mensen bekend staat als Lekker Goedkoop.

Man man, wat heb ik een spijt van mijn LG telefoon en wasmachine. Voor mij nooit meer LG.

Gezien het budget van TS zou ik eerder verwijzen naar Marktplaats e.d. dan een nieuwe TV te kopen, maar het is essentieel dat TS zich inleest in de materie en hier niet zomaar een vraag dumpt. (Zoals nu het geval)
Dat is jouw ervaring, zo heeft iedereen wat.
ik zou nooit een acer aanraken laatstaan kopen, maar dat maakt het niet ruk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• at00mb0m
FeaR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:43:
[...]

Slecht verhaal omdat er voor een deel niets van klopt. Verder komt je post nogal agressief over DOOR AL HET HOOFDLETTERGEBRUIK in het midden van de zinnen.

LG op zich maakt voor veel andere merken de panelen. Grote kans dat er in jouw Sony, Philips of wat dan ook gewoon een LG-paneel zit. Dus op dat punt klopt het al niet. Sowieso is de TV-markt een andere dan die van telefoons of wasmachines. De behuizingen van LG zijn wellicht wat minder, maar qua panelen is het dus niet meteen een correct statement. Idem met het punt dat je adviseert naar een TV te kijken met minstens 100 Hz. Dat soort dingen wil je juist niet als je gaat gamen, dat zijn de dingen/software welke je meteen uit moet zetten omdat je anders last gaat krijgen van inputlag. Dingen als 100 Hz zijn leuk als je naar gewone TV kijkt, maar met gamen heb je er niets aan.

Punt van naar de Mediamarkt gaan - of welke andere keten dan ook - is wel een goed advies. Eigenlijk het beste advies, want TV's en dergelijke koop je niet van specificaties want die zeggen niets over de (beeld)kwaliteit van de TV zoals ook in [FAQ] Welke TV moet ik kopen? te lezen. Ga echter niet naar zo'n winkel om een demo te kopen. TV's in de winkel gewoon bezichtigen om te zien wat elke TV kan qua kleuren en weergave.

En dan gaan we vanaf nu gewoon weer gezellig doen met z'n allen...
Ok, maar wat is dan beste hz frequentie voor ps3 dan?
Ik zou dat graag willen weten voor de zekerheid. Heb altijd namelijk gehoord dat 100hz of hoger het beste is..
Maar vertel even wat het beste is want ik ben ook op zoek naar een tv.

groet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

at00mb0m schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:44:
[...]

Ok, maar wat is dan beste hz frequentie voor ps3 dan?
Ik zou dat graag willen weten voor de zekerheid. Heb altijd namelijk gehoord dat 100hz of hoger het beste is..
Maar vertel even wat het beste is want ik ben ook op zoek naar een tv.

groet
Als een PS3 60fps eruit gooit dan zal 60Hz het beste in sync lopen, 120Hz zal iets lag geven in het beeld.
Het hangt ook heel erg van de TV zelf af. Sommige TV's hebben een 'Game' modus, en dat haalt de lag eruit.

Voor Blu-ray Discs zie je ook vaak een 24p modus, welke op 24Hz werkt voor het optimale beeld zonder haperingen, de TV maakt er vaak zelf dan een meervoud van. Maar ik weet niet of er nieuwe TV's bestaan van onder de EU400,- die deze functies hebben.
Een Panasonic P42G20 is nu nog 'maar' +/- EU650,- en deze is al erg geavanceerd. Je kan dus even doorsparen hiervoor, of gewoon in de Pricewatch kijken naar de toestellen onder de EU400,- en dan de populairste even opzoeken in google met het trefwoord 'review' erbij en dan krijg je vaak wel een duidelijk beeld.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik dacht dat zulke topics hier niet mochten @ modje?
Er is totaal geen onderzoek gedaan enzo door de TS?

Verder; er staat in die link die je gaf: "Beste koop 2011", dus tja, er bestaat geen beter koopje dan dit.

Maar even serieus: Ga naar de winkel en bekijk het beeld van de apparaten. Elke TV met HDMI kan je PS3 beeld weergeven, het zit hem in de resolutie, lichtwaarde, grootte, kijkhoek en nog wel veel meer.
Verder zijn smaken verschillend, zo kan het zijn dat jij van een heel warm beeld houd en iemand anders hier van heel koud.

Vergeet ook niet dat de tv's in de mediamarkt vaak heel kut afgesteld staan, speel hier dus ook mee.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Kecin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:03:
Ik dacht dat zulke topics hier niet mochten @ modje?
Er is totaal geen onderzoek gedaan enzo door de TS?
Als je het topic door had gelezen dan had je gezien dat ik al gereageerd had en een duwtje in de goede richting heb proberen te geven. En als user met bijna 1500 posts had jij toch kunnen weten dat iets melden via een TR al voldoende moet zijn. Jouw eerst regels van "bijdrage" zijn ook overbodig.

Maar om je vraag te beantwoorden:
Een topic zonder enige inzet gaat inderdaad meteen op slot, maar TS heeft in dit geval nog één TV weten te vinden. Iets wat veel mensen al niet eens lukt. Dus daarom wilde ik dit topic een tweede kans geven. Echter is dat niet gelukt en gaat er bij deze wel een slotje op.

TS heeft nu wel genoeg informatie en aanwijzingen hoe een TV kopen in zijn werk kan gaan. Verder is de sfeer in dit topic ook niet echt om hem open te laten.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 31-05-2011 00:10]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee