Toon posts:

OCZ Vertex 2 AHCI vs Raid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FirE13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07-2019
Beste tweakers,

Wanneer ik mijn ssd schijf in Raid mode gebruik krijg ik een lagere score dan dat ik het in AHCI mode gebruik. Windows Experience Index geeft een score van 7.5 in AHCI en een 7.0 in Raid. AS SSD geeft een score van 284 in AHCI tegenover 175 in Raid mode. Als ik me niet vergist werkt Trim gewoon in beide configuraties?

Ik gebruik op dit moment een ssd als opstartschijf en 2 hdd's in raid0, vandaar dat ik voor een raid configuratie ben gegaan. Verder heb ik een am3 moederbord, dus als ik me niet vergis een amd raid/ahci driver?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:02

Swordlord

Act first, think never

is er een enorm verschil bij de 4k 64 thrd test?

Zojah, dan is er gewoon geen ondersteuning voor NCQ in raid mode, hierdoor verwerkt de SSD lees / schrijf commando's niet parallel maar 1 voor 1.

Genoeg te lezen hierover in dit topic
Het grote SSD topic ~ Deel 8

Edit:
verder, ik weet niet hoe de ondersteuning zit met TRIM in de AMD AHCI driver, naar mijn weten nog steeds niet.
De standaard windows AHCI driver heeft wel TRIM support.

[Voor 54% gewijzigd door Swordlord op 30-05-2011 16:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FirE13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07-2019
Swordlord schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:11:
is er een enorm verschil bij de 4k 64 thrd test?

Zojah, dan is er gewoon geen ondersteuning voor NCQ in raid mode, hierdoor verwerkt de SSD lees / schrijf commando's niet parallel maar 1 voor 1.

Genoeg te lezen hierover in dit topic
Het grote SSD topic ~ Deel 8

Edit:
verder, ik weet niet hoe de ondersteuning zit met TRIM in de AMD AHCI driver, naar mijn weten nog steeds niet.
De standaard windows AHCI driver heeft wel TRIM support.
In raid - Read: 19.90 MB/s, Write: 44,76 MB/s
In achi - Read: 76.17 MB/s, Write: 62.96 MB/s

Bedankt voor de link, zal er direct naar kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 15758

De nieuwere AMD drivers ondersteunen TRIM in RAID mode wanneer de SSD niet in een RAID configuratie is geplaatst, net als Intel.

De vraag is dan ook: heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd of heb je oude drivers van een cd-tje geïnstalleerd?

Als je niet van een RAID0 hoeft te booten kun je ook software RAID0 in Windows zelf doen; is meestal sneller dan FakeRAID.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee