Toon posts:

Extra geheugen kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrTheMan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:32
Disclaimer: laat me eerst even aangeven dat ik me ervan bewust ben dat er op dit forum een aantal topics en guides bestaan waar ik misschien de informatie zou kunnen vinden die ik nodig heb, maar ik zie nu eenmaal door de bomen het bos niet meer en daarom stel ik mijn vraag toch in een nieuw topic.

Ik ben namelijk van plan extra geheugen bij te kopen. Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3 moederbord en heb daarbij 2×1GB Kingston HyperX geheugen. Het specifieke type weet ik even niet maar het is iig PC6400 en heeft een CAS latency van 5.

Nu zou ik graag 4GB Kingston geheugen toevoegen, maar in de compatibility list van Gigabyte staat geen PC6400 geheugen van 4GB dat ook in de pricewatch staat.

Mijn vraag is daarom of het kwaad kan om ander geheugen dan dat in de compatibility list toe te voegen, en dan gelijk ook of dit ValueRam i.p.v. HyperX geheugen mag zijn, wel van dezelfde kloksnelheid uiteraard. Dit omdat het goedkoper is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Disclaimer
Laat dat soort "disclaimer" voortaan achterwege aub :o

Als je het niet zeker weet, neem even de moeite om contact te zoeken met een moderator voordat je je topic opent. Wij wijzen je graag vooraf in de goede richting. Veel liever dan achteraf op deze manier...

In dit geval staat wat je wilt weten letterlijk in de PMG FAQ
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?

[...]

Als het gewenste merk/type danwel configuratie er niet op staat, dan wil het nog altijd niet zeggen dat het niet zal werken. Je loopt slechts het (in principe erg kleine) risico dat het daadwerkelijk niet zal werken. Kortom: gewoon proberen en in geval van mislukking omruilen bij de PC-boer tegen een ander merk/type.
Daar komt bij dat je kunt bedenken dat je moederbord niet meer de nieuwste is, en dat toen het uitkwam er simpelweg geen 4GB geheugenmodules beschikbaar waren op de gewenste snelheid. Nu zijn we een paar jaar verder en je kunt niet verwachten dat een fabrikant na zoveel tijd nog steeds alle nieuwe DIMMs test. Het is dus - exact zoals in de FAQ staat - een gok. Waarschijnlijk gaat het goed, maar zorg gewoon voor goede afspraken van te voren ook buiten dit forum handig over ruilen als het onverhoopt niet gaat.

Dit topic gaat dicht omdat het antwoord gewoon in de FAQ staat van dit subforum. En die hoor je te lezen voor je een topic opent, daar staan de bomen namelijk waarmee je het bos kunt gaan begrijpen.

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee