Toon posts:

netgear wndr3700, zeer slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 353909

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb sinds een tijdje (paar maanden) een netgear wndr3700 router. Tot vandaag heeft hij prima gewerkt, alleen nu gaat het mis met het draadloze netwerk, ik heb heel slecht bereik.

Ik krijg alleen internet met het draadloze netwerk als ik een meter of 1-2 van de router afzit, met 1-3 streepjes. Alleen de 5ghz verbinding is zichtbaar, de 2,4ghz vindt hij helemaal niet (ja ik heb ze allebei aanstaan, voorheen werden beide netwerken getoond).

bedraad werkt het internet gewoon zonder problemen

ik heb al verscheidene dingen geprobeerd:
-uit/aan
-firmware downgraden/upgraden
-switchen tussen alle mogelijke kanalen

Wie kan mij helpen?

Bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:15

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom niet vragen in dit topic? Netgear WNDR3700N

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• laurensdekoning
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-01 09:45
Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem en heb het vermoeden dat het een hardwarematig probleem is.

Het vreemde is natuurlijk wel dat de router over het algemeen gewoon op één en dezelfde plek staat en daar qua hardware nooit wat aan veranderd is.

Toevallig had ik laatste de laatst beschikbare firmware geïnstalleerd en dacht dat daar de oorzaak in zou zitten. Dit bleek echter niet zo te zijn toen ik de firmware weer had gedowngrade naar de vorige versie. Ook heb ik nu OpenWRT erop gezet om uit te sluiten of het nu in de Netgear firmware of inderdaad gewoon de hardware zit.

Het resultaat hiervan is dat óók met OpenWRT het signaal van 2.4GHz slecht blijft. 5GHz blijft inderdaad gewoon stabiel en goed. Echter heb ik daar voor bijv. mijn mobiele telefoon niets aan aangezien deze enkel met 2.4GHz netwerken kan verbinden.

• laurensdekoning
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-01 09:45
PS: @Nicker01 had jij eventueel al een oplossing gevonden?

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-05 16:19

djunicron

*click-swoosh-thud*

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=54442
According to this thread TA numbers ending in 01R15 are likely to be bad. 01R17 are better, 07R18 is 50/50, and it appears 01R21+ are usually fine. Anything starting with 02R is from the "2nd generation" and no issues have been reported with the 2.4Ghz/5.0Ghz bands.

Fix: None short of exchanging the router for another one. Looking for the "Red Box" no longer works, both V1 Second Generation and v2's are in red boxes. Best case scenario is to find one in a "Red Box" but has 8MB of flash. This will be a V1 Second Generation.
https://spreadsheets.goog...aUg4OGc&hl=en&output=html

[Voor 7% gewijzigd door djunicron op 10-06-2011 23:59]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee