Toon posts:

acer aspire 5715z geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ferrer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-04-2022
goedendag,

ik heb een acer aspire 5715z die wel aan gezet kan worden, maar geen beeld vertoont. het ligt niet aan het beeld zelf, want via extern kanaal krijg ik ook geen beeld. ik heb de laptop opgenschroefd op zoek naar kabelbreukjes e.d. maar alles zag er prima uit.
ik heb wat research gedaan en een BIOS flash is naar mijn mening de laatste optie. Ik moet dit dan wel via USB doen met bepaalde keyboard commands.

ik heb tot dusver niet kunnen vinden hoe ik de bestandjes moet noemen op de USB drive.

kan iemand mij misschien helpen en vertellen hoe ik de bestandjes moet noemen zoals de laptop zelf i.c.m keyboard commands een BIOS flash uitvoert?

ik heb overigens op dit forum gezocht naar dit probleem maar het enige topic dat een soortgelijk probleem beschreef toont geen oplossing.

bij voorbaat dank,

Mark

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PMG FAQ
Hier staan nog wat tips. Ik betwijfel of het lukt, want het probleem hoeft helemaal niet bij je bios te liggen, maar kan goed komen door een dood moederbord bijvoorbeeld (wat veel waarschijnlijker is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:37
Wat voor een videochip heeft jou laptop? Het komt zeer regelmatig voor dat bepaalde chips van Nvidia na verloop van tijd stuk gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ferrer
Terw_Dan schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:46:
PMG FAQ
Hier staan nog wat tips. Ik betwijfel of het lukt, want het probleem hoeft helemaal niet bij je bios te liggen, maar kan goed komen door een dood moederbord bijvoorbeeld (wat veel waarschijnlijker is).
daar ben ik mij van bewust. Ik wil het gewoon even proberen, omdat er verder geen andere opties meer zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 141257

zit waarschijnlijk een GMA X3100. Dit wil vaak wel duiden op een dood mobo.
Wat je kan proberen is alle componten afzonderlijk testen als je in de mogelijkheid bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ferrer
voor het testen van de hardware van een laptop heb ik hier geen mogelijkheden.

Mijn vraag is simpelweg de methode voor het flashen van de BIOS van deze laptop via USB, zonder scherm.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee