Toon posts:

Nieuwe PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 352666

Topicstarter
Beste mensen,

Ben al een paar uurtjes aan het knutselen aan m'n nieuwe pc...echter krijg de boel niet draaiende:

moederboard: asus p8p67 LE
CPU: i5 2500
Voeding: Coolermaster 500w silent pro

Ik heb de hele pc al 3 keer in elkaar gezet, maar telkens als ik de stroom aan koppel en de pc aan zet krijg gaat de CPU fan 1 sec draaien en verder komt het verhaal niet.

Wat heb ik gedaan:
- alles los gehaald en vervolgens aangesloten:

1) de 24 pins op het moederboard
2) er zit een 8 pins 12v aansluiting, ik heb de 4 pinnen van m'n voeding aangesloten hierop ...overigens ook al eens geprobeerd om de andere 4 erbij te pluggen, zonder resultaat idem
3) de pwrsw kabel van mn kast aangesloten en de speaker aangesloten

Het groene lampje van mn mobo die gaat aan....goed teken denk ik? Ik hoor geen beeps bij het starten.....het gaat direct weer uit zoals gezegd.

Overigens heb ik in een eerder stadium de geheugenbankjes e.d. allemaal eraan gehad..maar dat heb ik bewust even weer eruit gesloopt om uit te sluiten waar het probleem nu zit....

ben redelijk lost aangezien ik nu dus het minimale aangesloten heb, en de boel niet opgestart krijg.

P.s. ik heb ook de connectoren van het moederboard nagekeken (dus om t mobo op je kast te bevestigen)....ook daar zitten geen extra connectors welke bijv. kortsluiting kunnen geven...

Ik hoor graag suggesties, dankjewel!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

Misschien een domme vraag maar heb je je voeding al eens gecontroleerd?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Een andere voeding?

EDIT: spuit11

[Voor 30% gewijzigd door Beatboxx op 28-05-2011 22:32]

Topicstarter
Hoe controleer ik die dan? Hij is net nieuw uit de doos :)

*edit*
oh, hmm nee nog niet...ik heb er niet zo een bij de hand :s

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 352666 op 28-05-2011 22:34]

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

je zou het kunnen proberen met een andere voeding. Als je een beetje in de buurt woont kan je er van mij wel even 1 lenen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Topicstarter
Wat is in de buurt? :) Kom uit Vleuten (utrecht) ...dank voor aanbod overigens!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Categorie je weet het niet:
Afstandsbusjes gebruikt?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:32
Redsandro schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:45:
Categorie je weet het niet:
Afstandsbusjes gebruikt?
Juistem. Ook ik vermoed kortsluiting. Zorg ervoor dat die koperen buisjes in je kast geschroefd zitten ;). Daarop monteer je je moederboard,

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Topicstarter
Ja dat is gedaan ;-) Ik lijk het nu uitgesloten te hebben....heb hier nog een PC met een 380w voeding...even op een slimme manier de 24pins en 4 pins overgelust van de ene naar de andere kast...en voila hij start op...

er lijkt dus iets met de voeding niet in de haak te zijn...vreemd! Nu de vraag of ik iets niet goed doe, of dat die voeding gewoon naar de haaien is :S

• Hammetje
Anoniem: 352666 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:50:
Ja dat is gedaan ;-) Ik lijk het nu uitgesloten te hebben....heb hier nog een PC met een 380w voeding...even op een slimme manier de 24pins en 4 pins overgelust van de ene naar de andere kast...en voila hij start op...

er lijkt dus iets met de voeding niet in de haak te zijn...vreemd! Nu de vraag of ik iets niet goed doe, of dat die voeding gewoon naar de haaien is :S
Test het door die nieuwe voeding in die andere PC te zetten. Doet die het dan ook niet, gevalletje voeding DOA ;)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Topicstarter
Tja idd, dat eens proberen....

Ander vraagje: de stroomkabel (dus van stopcontact naar voeding) heb ik m'n oude voedingskabel voor gebruikt ....de bijgeleverde kabel heb ik hier niet bij de hand (lang verhaal, maar die heb ik ergens laten liggen)...kan dat t verschil nog maken? Dus dat ik de originele stroomkabel moet gebruiken? Het leek mij van niet...maar you never know!

• Hammetje
Anoniem: 352666 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:02:
Tja idd, dat eens proberen....

Ander vraagje: de stroomkabel (dus van stopcontact naar voeding) heb ik m'n oude voedingskabel voor gebruikt ....de bijgeleverde kabel heb ik hier niet bij de hand (lang verhaal, maar die heb ik ergens laten liggen)...kan dat t verschil nog maken? Dus dat ik de originele stroomkabel moet gebruiken? Het leek mij van niet...maar you never know!
Dat zou niet uit mogen maken ;)

Topicstarter
gelukkig :)

Nou...laatste poging maar s even doen dan, dus de nieuwe 500w voedign in mn oude pc hangen..thanks voor de hulp so far...

balen zeg als t echt een DOA is...

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Volgens mij is die coolermaster ook niet echt een A-merk. Ik heb het idee dat goedkopere voedingen tegenwoordig veel brakker zijn dan vroeger.

Anyway, hij hoort het wel te doen, dus gewoon een nieuwe krijgen. Maarja tot die tijd wil jij natuurlijk gewoon GTA4 spelen op je nieuwe computer oid. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Redsandro op 28-05-2011 23:28]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Topicstarter
Dat was ook geen succes.....dus, dat wordt omruilen.... lekker!

Nou thanks voor alle constructieve hulp luitjes
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee