Anoniem: 264567

Topicstarter
Dag mensen,

Ik wil heel graag overstappen naar Android, heb op dit moment iPhone maar ik vind Apple een heel stom bedrijf. Mijn vriendin heeft een tijd geleden een HTC blabla HD gekocht en die vind ik wel tof, maar hij is wel verouderd. Ik wil graag het beste kopen dat er nu te bieden is: dus Android 3.1, groot scherm (niet tablet :D), goede processor kracht en goede video.

Het aanbod aan informatie is echter te overweldigend. Ik weet echt niet waar ik moet kijken. Hebben jullie tips? Of is er een site die alle phones naast elkaar zet op releasedatum, rekenkracht etc...?

Welke telefoons zijn nu must-have?

Gr.

Hans

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Telefoons met Android 3.1 zijn er op dit moment niet. Je zou kunnen kijk naar een HTC Sensation, Samsung Galaxy S II of een LG 2x Speed.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Anoniem: 264567

Topicstarter
Ah Ok, bedankt Yorin! In het geval van een 2.3 phone, kan ik dan wanneer het uitkomt upgraden? Of is dat dan net als Windows 7 draaien op een Commodore 64?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 264567 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:26:
Ah Ok, bedankt Yorin! In het geval van een 2.3 phone, kan ik dan wanneer het uitkomt upgraden? Of is dat dan net als Windows 7 draaien op een Commodore 64?
Hangt van de fabrikant af. Als deze een update maakt voor jou telefoon dan kun je updaten. Als je toestel branded is dan moet ook je provider de update goedkeuren, dit duurt meestal nog een paar weken.

[Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 25-05-2011 10:31]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 23:56
Je kunt ook bijvoorbeeld een motorola defy of een htc desire nemen (oorspronkelijk 2.1). Genoeg stabiele custom roms met 2.3 voor te vinden. De hardware is ook prima. Kunt je afvragen natuurlijk of je per se op korte termijn 2.3 nodig hebt voor wat je met je telefoon wil, of dat 2.2 ook voldoet voor wat je ermee wil doen. Kan je wel aanraden om een toestel te nemen met een actieve developers community, om niet alleen afhankelijk te zijn van de fabrikant voor upgrades naar andere android-versies. Vaak stoppen ze daar al na een jaar ofzo mee, terwijl je toestel nog prima werkt en geschikt is voor die nieuwere versies. Custom roms worden dan wel steeds interessanter

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
Als je op dit moment de beste telefoon wil kopen, moet je inderdaad kijken naar een SGSII, LG Optimus 2X Speed of een HTC Sensation.

Ik ga er echter wel vanuit dat de hardware in die telefoons Android 3.1 aan moet kunnen, het ligt er dan echter ook aan of de fabrikant die update gaat uitbrengen voor je telefoon. Als dat niet het geval kun je echter altijd terecht bij de Custom ROM community.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:19
Sagaris schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:58:
Als je op dit moment de beste telefoon wil kopen, moet je inderdaad kijken naar een SGSII, LG Optimus 2X Speed of een HTC Sensation.

Ik ga er echter wel vanuit dat de hardware in die telefoons Android 3.1 aan moet kunnen, het ligt er dan echter ook aan of de fabrikant die update gaat uitbrengen voor je telefoon. Als dat niet het geval kun je echter altijd terecht bij de Custom ROM community.
De hardware van de telefoons is goed genoeg (de meeste Honeycomb tablets gebruiken dezelfde tegra processor en hoeveelheid ram bijvoorbeeld). Dus het ligt aan de fabrikant/provider of je officiele updates krijgt... of aan de community of je het op een andere manier kan krijgen.

Wat de beste is is een kwestie van smaak... Je kan met de hierboven genoemde allemaal prima uit de voeten. Vind zelf de 1GB ram van de SGSII wel een pluspunt tov de 2x (die heeft de helft). Zou zelf dus gaan voor de SGSII (die heb ik nu dan ook, hiervoor de 2x) of de sensation...

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Het verschil tussen de 3 genoemde phones is minimaal, maar als je de durf hebt om te gaan rooten/flashen, dan zou ik persoonlijk de SGS2 kiezen.

Dit is dan ook wel een mooi topic om door te lezen, en te volgen

Galaxy S 2 vs. HTC Sensation

[Voor 33% gewijzigd door Retep2124 op 25-05-2011 11:09]

• Konani
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 16:49
ik zou of de SGS2 of de Sensation kiezen, ze hebben bijde hun voordelen.
en zijn bijde nog maar net op de markt.
volgens mij heeft de sensation een iets groter scherm.

pricewatch: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart
pricewatch: HTC Sensation Zwart

http://nl.hardware.info/p...ergelijk/86/116709;119846
hier een vergelijking van de buren, helaas kun je hier ook niet veel uit halen omdat ze de Sensation nog niet hebben kunnen testen...

[Voor 21% gewijzigd door Konani op 25-05-2011 11:18]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 13:08
Ze hebben alledrie hun eigen sterke punten:

LG 2x speed: Tegra2 processor dus veel speciaal geoptimaliseerde games er voor (Tegra HD games).
Samsung Galaxy S II: Snelste processor en zeer snelle GPU, super amoled plus scherm
HTC Sensation: qHD scherm resolutie, aluminium behuizing, sense interface

De wijzen komen uit het Oosten!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Nog een voordeel van de Optimus 2x is de actieve modcommunity :)

• Anoniem: 144601
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan op de SGS en Sensation ook Tegra games spelen dankzij chainfire's 3d driver

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1087427

• Konani
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 16:49
NoepZor schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:19:
Ze hebben alledrie hun eigen sterke punten:

LG 2x speed: Tegra2 processor dus veel speciaal geoptimaliseerde games er voor (Tegra HD games).
Samsung Galaxy S II: Snelste processor en zeer snelle GPU, super amoled plus scherm
HTC Sensation: qHD scherm resolutie, aluminium behuizing, sense interface
volgens mij is de processor van de sensation even snel :P
aleen is het ram geheugen van de SGS2 1gb, en de sensation 768mb.
de lg zou bij mij gelijk al af vallen met de 512mb ram en 1ghz cpu :P
maar das mijn mening :D

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 21:55
Yorin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:54:
Telefoons met Android 3.1 zijn er op dit moment niet. Je zou kunnen kijk naar een HTC Sensation, Samsung Galaxy S II of een LG 2x Speed.
Volgens developers van android apps voeld de 2x wel aan als een haastwerkje om als eerste een dualcore smartphone uit te brengen. Als je de telefoon gaat rooten en flashen zodat je custom roms gaat draaine kun je deze natuurlijk wel kiezen.
Als je geen custom roms gaat gebruiken, zou ik je de HTC sensation aanraden vawege de meerwaarde van sense 3.0 en niet de 2x vanwege die slechte android variant.
Als je gaat voor pure kracht dan zou ik je eerder de SGS2 aanraden. Deze heeft een beter scherm en de touchwiz android interface is niet slecht. Wel vond ik deze erg plastic en gammel aanvoelen. Het batterijklepje zou je zo door kunnen breken bij het verwijderen.
Konani schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:25:
[...]

volgens mij is de processor van de sensation even snel :P
aleen is het ram geheugen van de SGS2 1gb, en de sensation 768mb.
de lg zou bij mij gelijk al af vallen met de 512mb ram en 1ghz cpu :P
maar das mijn mening :D
Ik had ergens gelezen dat de Sensation 768 MB RAM heeft en 256 MB dedicated video RAM.
De SGS2 zou zijn videogeheugen shared gebruiken.

Als dit waar zou zijn, zijn de verschillen niet zo groot.

[Voor 29% gewijzigd door TenTimes op 25-05-2011 11:35. Reden: Extra info]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ik hoor heel positieve verhalen over de Samsung Galaxy S2, dus die zou ik zeker eens bekijken.
Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 4

[Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-05-2011 11:33]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• m0ridin
Metalslave666 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:31:
[...]

Volgens developers van android apps voeld de 2x wel aan als een haastwerkje om als eerste een dualcore smartphone uit te brengen. Als je de telefoon gaat rooten en flashen zodat je custom roms gaat draaine kun je deze natuurlijk wel kiezen.
Als je geen custom roms gaat gebruiken, zou ik je de HTC sensation aanraden vawege de meerwaarde van sense 3.0 en niet de 2x vanwege die slechte android variant.
Als je gaat voor pure kracht dan zou ik je eerder de SGS2 aanraden. Deze heeft een beter scherm en de touchwiz android interface is niet slecht. Wel vond ik deze erg plastic en gammel aanvoelen. Het batterijklepje zou je zo door kunnen breken bij het verwijderen.

[...]

Ik had ergens gelezen dat de Sensation 768 MB RAM heeft en 256 MB dedicated video RAM.
De SGS2 zou zijn videogeheugen shared gebruiken.

Als dit waar zou zijn, zijn de verschillen niet zo groot.
Tja, sense 3.0 is afhankelijk van smaak een voordeel... Moet zeggen dat ik touchwiz op de sgsII ook prima vind, alleen jammer dat scrollable widgets niet worden ondersteund en dat er weinig aan te passen is.

Dat klepje krijg je echt niet gebroken trouwens, heb een video gezien waarin ze hem compleet dubbelvouwen en er nog niks aan de hand is.

Dun en plastic betekent niet meteen kwetsbaar, hij voelt echt prima aan en ik maak me dan ook absoluut geen zorgen over de bouwkwaliteit.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou de LG vermijden, lees steeds vaker dat deze toch wat kwaaltjes heeft op stock, zoals reboots, dailer die niet werkt en andere rare dingetjes.

Ik zou nu gaan voor de S2, de enige reden voor de Sensation zou Sense en het aluminium kunnen zijn. (Tja, het is natuurlijk wel een beetje jammer als je 500,- phone er plastic uitziet..)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wil gaan doen met een telefoon. Als het budget onbeperkt is en je alleen wil kunnen patsen met 'ik heb de nieuwste, snelste, grootste' android telefoon, dan zijn alledrie de genoemde telefoons interessant.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de SonyEricsson Xperia Arc of Samsung/Google Nexus S voor ongeveer dezelfde specs, of voor iets mindere specs (en dus goedkopere telefoon) naar de LG Optimus Black, SonyEricsson Xperia Neo, Samsung Galaxy Apollo of nog een sloot andere toestellen.

Als je iets specifieker aangeeft aan welke eisen je telefoon moet voldoen, is het makkelijker een goed advies te geven. Vind je een goed scherm belangrijk, of een goede camera, of wil je bepaalde spelletjes/programma's kunnen draaien, wil je makkelijk kunnen synchroniseren met je PC / mac / exchange enz. Zet eerst je eisen eens op een rij en je budget, en ga dan kijken wat je voor die prijs kan krijgen. Verder is het design vaak ook belangrijk maar heel persoonlijk.
Een handig selectiehulpje: Tweakers pricewatch mobiele telefoons
Daar kan je je gewenste OS, schermgrootte, camera e.d. invullen. Daarna kan je vrij snel zien welke telefoons nog voldoen aan je wensen, en daar kan je dan weer reviews/ervaringen van opzoeken op GoT of telefoonsites/fora.
Jeroenneman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:58:
Ik zou de LG vermijden, lees steeds vaker dat deze toch wat kwaaltjes heeft op stock, zoals reboots, dailer die niet werkt en andere rare dingetjes.
Veel van die problemen zijn al verholpen of kan je verhelpen met een custom rom, en bij de LG heb je de zgn. VIP service, waarbij je telefoon omgeruild wordt als hij in het eerste jaar kapot gaat.
Ik zou nu gaan voor de S2, de enige reden voor de Sensation zou Sense en het aluminium kunnen zijn. (Tja, het is natuurlijk wel een beetje jammer als je 500,- phone er plastic uitziet..)
Het voordeel van 'plastic' is dat het erg licht is. Het voelt anders aan dan aluminium en ziet er anders uit, maar is niet per sé minder stevig. Ik stoor me persoonlijk helemaal niet aan het plastic uiterlijk, en al helemaal niet aan wat anderen vinden van mijn telefoon.

[Voor 76% gewijzigd door gwystyl op 25-05-2011 12:07]

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 21:55
m0ridin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:54:
Tja, sense 3.0 is afhankelijk van smaak een voordeel... Moet zeggen dat ik touchwiz op de sgsII ook prima vind, alleen jammer dat scrollable widgets niet worden ondersteund en dat er weinig aan te passen is.

Dat klepje krijg je echt niet gebroken trouwens, heb een video gezien waarin ze hem compleet dubbelvouwen en er nog niks aan de hand is.
Qua widgets vind ik HTC echt het beste, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wel is er nog geen scherm wat de kleuren zo tasty weergeeft. Vooral "tasty" omdat de kleuren te diep zijn. Een foto ziet er anders op dit scherm dan op de pc of print.

Ik wist niet dat het klepje toch nog zo stevig zou zijn. Toen ik hem aan klanten liet zien en het klepje er van af moest halen dacht ik dat als ik iets te lomp was, het klepje meteen kapot was. Hoef ik me daar iig geen zorgen meer over te maken.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

• m0ridin
Metalslave666 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:23:
[...]

Qua widgets vind ik HTC echt het beste, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wel is er nog geen scherm wat de kleuren zo tasty weergeeft. Vooral "tasty" omdat de kleuren te diep zijn. Een foto ziet er anders op dit scherm dan op de pc of print.

Ik wist niet dat het klepje toch nog zo stevig zou zijn. Toen ik hem aan klanten liet zien en het klepje er van af moest halen dacht ik dat als ik iets te lomp was, het klepje meteen kapot was. Hoef ik me daar iig geen zorgen meer over te maken.
Denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken ;)

YouTube: ‪갤럭시 S2 (Galaxy S II) - 배터리커버(Battery Cover)‬‏

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In De regels voor dit forum staat duidelijk dat we dit soort topics niet toestaan. Dit topic gaat dus ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee