Toon posts:

Asus G1s buiten garantie problemen met nvidia kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 22:54
Hey tweakers.

ik heb een Laptop overgekocht van iemand van T.net.
nu heeft deze kuren met de videokaart. zoals overal op internet te vinden is met deze G1s laptops.
strepen enzo en blijft continu rebooten.
nu heb ik asus gebeld en die geven niet thuis.. die zeggen ja maar meneer dit is na de garantie van 2 jaar.
hij is nu net 2.5 jaar of zo.
ik heb ooit eens gehoord dat een computer oid ongeveer 5 jaar mee moet kunnen gaan. dit heb ik meneer ook verteld maar die zeggen 2 jaar garantie wij kunnen niks doen mits u voor die laptop de onkosten betaald.
ik vind t nogal achterlijk.. heb nadat de laptop kapot gegaan is een nieuwe ASUS gekocht waar ik wel tevreden mee ben. maar toch die g1s heeft me wel n hoop centen gekost. en mag eigenlijk toch niet na 2.5 jaar kapot gaan? er is altijd normaal mee omgegaan. altijd netjes uitgeschakeld nooit op stand-by of zo..
wat kan ik hier nog mee doen? misschien kan ik door asus een soort refund krijgen van de nieuwe laptop die ik aangeschaft heb? hoop dat jullie nog iets weten.

mvg

Johan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 18:14
Staat denk ik verkeerd. Tja je weet dat Asus 2 jaar garantie geeft, dus nogal logisch dat zij geen refunds of gratis garantie gaan geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Greyfox

MSX rulez

hskf schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:41:
Staat denk ik verkeerd. Tja je weet dat Asus 2 jaar garantie geeft, dus nogal logisch dat zij geen refunds of gratis garantie gaan geven.
Het gaat niet alleen om de garantie van de fabrikant, er is ook iets als wetgeving.
Je mag van een apparaat verwachten dat het x jaar (zijn lijstjes voor) mee gaat en dus heb je recht op garantie, ook al is dat zogenaamd na de garantieperiode van de fabrikant.
Zeker als het ook nog eens een bekend probleem is.
De fabrikant mag wel na rato een voorstel doen rondom de reparatie, het is niet zo dat je x jaar lang recht hebt op een nieuwe.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
@Greyfox ik snap ookw el dat ik naar ie 2.5 jaar geen recht heb op een nieuwe.. maar toch ze kunnen hem gerust maken.. zo heb ik op een forum gelezen dat er iemand was met dezelfde laptop zelfde problemen als mij, ook al uit de garantie en toch een nieuwe krijgen van asus.. en dan bel ik op en dan zeggen ze ja.. de garantie.
ik heb al een nieuwe gekocht zoals ik al zei en nu hoop ik asus zover te krijgen dat ze me n korting toesturen.. ik zit hier met een kapotte laptop die eigenlijk zo'n 5 jaar mee moest kunnen gaan. en dat voor de prijs van 1300 euro. na 2.5 jaar kapot. schandalig..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:25
Gebruiksvoorwerp, ze kunnen niet letterlijk een dato eraan geven van hoelang die mee moet gaan of kan gaan.

En ja je Nvidia chip is gewoon gefirtuurd door een fabrieksfout van Nvida ( gok dat je probleem is )
De oven mee in ! :D

[Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 24-05-2011 13:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Babiloot
Greyfox schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:46:
[...]

Het gaat niet alleen om de garantie van de fabrikant, er is ook iets als wetgeving.
Je mag van een apparaat verwachten dat het x jaar (zijn lijstjes voor) mee gaat en dus heb je recht op garantie, ook al is dat zogenaamd na de garantieperiode van de fabrikant.
Zeker als het ook nog eens een bekend probleem is.
De fabrikant mag wel na rato een voorstel doen rondom de reparatie, het is niet zo dat je x jaar lang recht hebt op een nieuwe.
Klopt, maar dan weet je ook vast dat dit minimaal 2 jaar moet zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Greyfox

MSX rulez

jowan073 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:54:
zo heb ik op een forum gelezen dat er iemand was met dezelfde laptop zelfde problemen als mij, ook al uit de garantie en toch een nieuwe krijgen van asus.. en dan bel ik op en dan zeggen ze ja.. de garantie.
Als je de naam van die forumganger weet kun je die gebruiken als voorbeeld.
Ik zou ze gewoon opbellen en vragen wat ze, ondanks hun garantieperiode, nog voor je kunnen betekenen.
Als ze dan blijven zeggen dat ze niets kunnen doen, kun je informeren of ze bekend zijn met de wetgeving rondom verwachte levensduur van laptops.
In het uiterste geval kun je je rechtsbijstand inschakelen om een eenvoudig briefje te sturen. Zij weten natuurlijk precies wat wel en niet mag, helaas proberen fabrikanten vaak zo lang te rekken dat de consument afhaakt.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Welke videokaart heb je er in zitten? Als het een 8xxx of 9xxx kaart is heb je gewoon recht op reparatie.
hskf schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Klopt, maar dan weet je ook vast dat dit minimaal 2 jaar moet zijn?
Nee, alleen in belgie staat 2 jaar vast. In NL houden we een "Redelijk termijn" vast. Dat is bij een laptop zeker 3 jaar.

5 jaar is trouwens geen redelijk termijn voor een PC of laptop. Maar 2.5 tot 3 jaar wel.

[Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2011 13:59]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
D4NG3R schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:58:
Welke videokaart heb je er in zitten? Als het een 8xxx of 9xxx kaart is heb je gewoon recht op reparatie.

[...]

Nee, alleen in belgie staat 2 jaar vast. In NL houden we een "Redelijk termijn" vast. Dat is bij een laptop zeker 3 jaar.
Eens, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Mektheb schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Eens, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Klopt..

Edit: Je hebt een GT8600 chip/kaart in die laptop zitten. Je hebt dus gewoon recht op garantie :)

[Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2011 14:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 13:30

Bejit

Svenska Faderland

Asus is verplicht tot niks, tenzij hij direct van Asus gekocht is.

Je zal de winkelier moeten benaderen die destijds de laptop heeft verkocht.

Verder zou ik kijken of de laptop toevallig niet al een keer is open gesschroefd. Zo ja, dan kan het goed zijn dat de tweaker van wie jij de laptop hebt gekocht, hem al een keer heeft geprobeerd te repareren.

Systeempje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
Bejit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:02:
Asus is verplicht tot niks, tenzij hij direct van Asus gekocht is.
Asus is wel verplicht. Normaliter gebruik je de winkel als tussenpersoon. In dit geval is deze er niet meer dus stap je direct naar Asus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
Er zit een 8600M in..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
GT8600 is inderdaad een fabrikant probleem, alleen zijn er veel fabrikanten die niet thuis geven, in de USA is er wel een rechtzaak geweest en een afhandeling aan de gang van dit soort fouten.
Helaas is dit in europa niet het geval en ben je afhankelijk van Coulance of ze het maken.
De 1 krijgt het wel voor elkaar en de ander niet.

Als het ergens wel zwart op wit staat dat je recht op garantie heb met die problemen.
Heb ik er nog wel een stuk of 10 van verschillende merken liggen, en ook een stuk of 20 gpu's ;)

[Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 24-05-2011 14:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Babiloot

[...]

5 jaar is trouwens geen redelijk termijn voor een PC of laptop. Maar 2.5 tot 3 jaar wel.
Dat is zeker niet 3 jaar, dit is afhankelijk van het merk en degelijkheid van een laptop. Bij een Asus zou je het mogen verwachten, maar ik denk dat dit een ongewonnen strijd is.

Misschien is contact opnemen met de verkoper en een bon een optie. Wellicht dat je terug kan naar de winkel/ASUS en wijzen op de verwachte levensduur van de laptop.

[Voor 3% gewijzigd door Babiloot op 24-05-2011 14:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

D4NG3R schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:02:
[...]

Asus is wel verplicht. Normaliter gebruik je de winkel als tussenpersoon. In dit geval is deze er niet meer dus stap je direct naar Asus.
Nope, zo werkt de Nederlandse wetgeving niet. Je hebt geen contract met de fabrikant, maar met de tussenpersoon. Het is triest, maar waar.

Zo heb ik ook ooit garantie moeten claimen bij de winkelier ipv fabrikant. Fabrikant kan allerlei voorwaarden en reparatiekosten in rekening brengen.

Systeempje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Babiloot
Klopt, maar veel fabrikanten maken daar geen probleem van..Tenminste, bij ons niet toendertijd niet. Denk dat Asus dit wel doet, dus wellicht dat je naar de winkelier kan gaan en dit aankaarten, wellicht kunnen zij nog iets betekenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
hskf schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:12:
Klopt, maar veel fabrikanten maken daar geen probleem van..Tenminste, bij ons niet toendertijd niet. Denk dat Asus dit wel doet, dus wellicht dat je naar de winkelier kan gaan en dit aankaarten, wellicht kunnen zij nog iets betekenen.
Ja en nee, hij heeft hem toch weer van iemand anders gekocht ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Mektheb schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Ja en nee, hij heeft hem toch weer van iemand anders gekocht ?
Met een bon zou dat niks uithoeven te maken.

Echter ben ik heel benieuwd of de laptop niet al een keer open is geweest.

Systeempje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Bejit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Met een bon zou dat niks uithoeven te maken.

Echter ben ik heel benieuwd of de laptop niet al een keer open is geweest.
Dat zal vast wel, maar alsnog het is buiten de garantie hij mag hem zovaak open maken als die wilt :).
Het betreft toch een productie fout van niet eens Asus maar Nvidia.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
En Nvidia heeft 25 miljoen uitgegeven voor reparaties ect.. Hier heeft ook Asus gewoon geld van mogen ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Mektheb schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Dat zal vast wel, maar alsnog het is buiten de garantie hij mag hem zovaak open maken als die wilt :).
Het betreft toch een productie fout van niet eens Asus maar Nvidia.
Helaas niet als hij wilt direct claimt via Asus, kan Asus dit weigeren omdat hij open is geweest. Dit heeft ermee te maken dat hij geen contract heeft met Asus en Asus allerlei voorwaarden en kosten in rekening mag brengen.

Systeempje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
ik heb de bon van de laptop gevonden.
deze is bij salland gekocht en daar heb ik een email naartoe gestuurd. kijken of hun nog iets kunnen betekenen voor mij.
ik had asus nog eens gebeld met de dingen die hierboven werden genoemd. maar hun kunnen mij niks geen garantie geven dan wel een compensatie. hij zegt ik wil het wel geven. maar ik kan het niet. u moet het echt met de verkoper uitvechten.

dus bij deze gaan we ruzie maken bij de verkoper:P hahhaa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
D4NG3R schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:22:
En Nvidia heeft 25 miljoen uitgegeven voor reparaties ect.. Hier heeft ook Asus gewoon geld van mogen ontvangen.
Klopt alleen niet voor Europa of wel ?, want toendertijd dat je zo'n formulier in kon vullen via de website waar alle data verzameld werd over het probleem.

Stond altijd bij het formulier : " United States of America only "

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
ik heb net een email van salland terug. dat ze niks kunnen betekenen voor mij.. omdat ik dit telaat aangegeven zou hebben:S
terwijl ik toch echt optijd acer heb gemaild over het probleem wat nu??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
jowan073 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:10:
ik heb net een email van salland terug. dat ze niks kunnen betekenen voor mij.. omdat ik dit telaat aangegeven zou hebben:S
terwijl ik toch echt optijd acer heb gemaild over het probleem wat nu??
Asus was het toch ?, Acer is een Totaal ander bedrijf ?.
En wat je nu kan doen is uhm, je rechtsbijstand bellen ?.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
Mektheb schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Asus was het toch ?, Acer is een Totaal ander bedrijf ?.
En wat je nu kan doen is uhm, je rechtsbijstand bellen ?.
ja sorry ik zat met acer in mn kop;) het gaat om asus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
http://www.salland.eu/

Rechtsonderin staat dat de winkel aangesloten is bij ICT waarborg.
http://www.ictwaarborg.nl/over-ictwaarborg/7-zekerheden/
Ook na de garantieperiode is het bij ICTWaarborg aangesloten bedrijf nog aan te spreken als een product mankementen vertoont.
Spreek ze daar maar eens op aan ;) ..

Een laptop, en zeker een beetje laptop van Asus mag minstens 3 jaar meegaan. Daarnaast is het probleem met de Videokaart een bekend probleem. Dit samen geeft je zeer zeker recht op reparatie, vervanging (door een gelijkwaardig product) of een vergoeding*

*Verwacht bij een vergoeding niet veel geld te zien.. Het is na de officiele garantieperiode, en die laptop is geen drol meer waard :/ .

[Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2011 16:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn 8600M GT was ook overleden, maar dan in een MSI.
Helaas moest ik dat zelf betalen ondanks verwijzingen naar dat nVidia verhaal e.d.

Had mazzel en kreeg een 9600M GT terug in de laptop.
Nou ja mazzel, ik heb dat ding via de bios terug moeten klokken, werd veel te heet en crashte daarom constant. lang leven NiBiTor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
hjs schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:04:
Mijn 8600M GT was ook overleden, maar dan in een MSI.
Helaas moest ik dat zelf betalen ondanks verwijzingen naar dat nVidia verhaal e.d.

Had mazzel en kreeg een 9600M GT terug in de laptop.
Nou ja mazzel, ik heb dat ding via de bios terug moeten klokken, werd veel te heet en crashte daarom constant. lang leven NiBiTor :+
En wat heb je daar voor betaald vraag ik me dan af ? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jowan073
bij asus moet dan het hele moederbord vervangen worden.. omdat deze op het mobo vast zit gesoldeerd weet niet of dit bij MSI ook zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Phoe, was volgens mij tegen de 250 a 300 euro.
Laptop is toen 3x heen en weer geweest ivm foutmelding

MSI GX700 boot: ERROR: MXM Structure nog found or invalid.

• jowan073
ik ben vandaag gebeld door de mensen van ICT waarborg.
en deze mensen zeggen voor mij niks te kunnen betekenen.
omdat de laptop door iemand anders gekocht is en ik hem van die kerel heb gekocht.
zeggen ICT waarborg dat de eerste koper een contract heeft met salland en niet ik:S
wat is dit toch voor klets zei ik die man.
ik heb de laptop en de bon. wat is het probleem. nou zegt hij het probleem is dat salland niks voor jou kan doen net als wij.
dus ik ben nu goed pissed.. vind dit echt een kutstreek om zo met je klanten om te gaan. dit is ook de laatste keer dat ik iets bij salland koop oid.. ik zei die man nog het is hun product hun verkopen het aan de consumenten. dus hun zijn verantwoordelijk en dat ze hoogwaarschijnlijk garantie kunnen claimen bij nvidia maar daar gaf meneer geen antwoord op. hij bleef maar zeggen. wij kunnen niks vor jou betekenen
fijn.. zulke mensen.
wat kan ik nu nog allemaal doen? want ik laat het hier niet bij zitten.. laptop van 1300 euro in nig geen 3 jaar kapot. bij normaal gebruik..
mijn vriendin heeft een acer deze heeft ze al bijna 5 jaar.. nooit niks aan gehad. ja de oplader.. maar voor de rest.

• Mektheb
jowan073 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:13:
ik ben vandaag gebeld door de mensen van ICT waarborg.
en deze mensen zeggen voor mij niks te kunnen betekenen.
omdat de laptop door iemand anders gekocht is en ik hem van die kerel heb gekocht.
zeggen ICT waarborg dat de eerste koper een contract heeft met salland en niet ik:S
wat is dit toch voor klets zei ik die man.
ik heb de laptop en de bon. wat is het probleem. nou zegt hij het probleem is dat salland niks voor jou kan doen net als wij.
dus ik ben nu goed pissed.. vind dit echt een kutstreek om zo met je klanten om te gaan. dit is ook de laatste keer dat ik iets bij salland koop oid.. ik zei die man nog het is hun product hun verkopen het aan de consumenten. dus hun zijn verantwoordelijk en dat ze hoogwaarschijnlijk garantie kunnen claimen bij nvidia maar daar gaf meneer geen antwoord op. hij bleef maar zeggen. wij kunnen niks vor jou betekenen
fijn.. zulke mensen.
wat kan ik nu nog allemaal doen? want ik laat het hier niet bij zitten.. laptop van 1300 euro in nig geen 3 jaar kapot. bij normaal gebruik..
mijn vriendin heeft een acer deze heeft ze al bijna 5 jaar.. nooit niks aan gehad. ja de oplader.. maar voor de rest.
Bij de naam Salland kan je elke andere naam invullen, en elke andere firma inplaats van Waarborg.

En ja ik heb ook stapels met Laptops en Videokaarten liggen met allemaal dit probleem, een slordige 20k aan euro's :).
En nee niet mijn producten maar dus gekregen of verkregen op de sloop etc.
"mompeld iets over een 32"LCD TV van LG die me broer gefixed heeft voor 2euro aan condensatoren"

Helaas ben je in nederland gewoon machteloos. gelijk hebben en krijgen :S
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee