Gisteren mijn laptop terug gehad van MSI na een reperatie (8600M GT overleden).
Nadat ik eerst een 8600M GS had gekregen heb ik de laptop weer terug gestuurd naar MSI en gisteren dus weer ontvangen. Bij het aanzetten krijg ik de volgende foutmelding:
ERROR: MXM Structure not found or invalid.
Reflash MXM ROM or add MSM Structure and associated callbacks to SBIOS!
POST will be halted for 30 seconds and performance will be limited to
balanced performance mode untill this is resolved ...
Na 30 seconde start hij wel gewoon door en laadt Windows.
In windows gelijk gekeken welke videokaart er nu inzit en het is nu een 9600M GT (
)
Echter die foutmelding, iemand enig idee waar het door komt?
Als ik google gebruik kom ik tot de conclussie dat de bios van de videokaart niet helemaal aansluit bij het moederbord (niet msi branded ofzo). Zal het verholpen zijn als ik deze bios flash ?
Overigens is dit meer ter info, ik ga natuurlijk eerst afwachten met wat voor oplossing MSI zelf gaat komen.
Maar als het flashen van de bios de oplossing zou zijn en MSI roept stuur maar terug (voor de 3de keer), kan ik nog even in discussie
(en er lezen mensen van MSI mee op dit forum)
Gaat dus om de MSI GX700 waarvan de 8600M GT is vervangen door een 9600M GT.
Nadat ik eerst een 8600M GS had gekregen heb ik de laptop weer terug gestuurd naar MSI en gisteren dus weer ontvangen. Bij het aanzetten krijg ik de volgende foutmelding:
ERROR: MXM Structure not found or invalid.
Reflash MXM ROM or add MSM Structure and associated callbacks to SBIOS!
POST will be halted for 30 seconds and performance will be limited to
balanced performance mode untill this is resolved ...
Na 30 seconde start hij wel gewoon door en laadt Windows.
In windows gelijk gekeken welke videokaart er nu inzit en het is nu een 9600M GT (
Echter die foutmelding, iemand enig idee waar het door komt?
Als ik google gebruik kom ik tot de conclussie dat de bios van de videokaart niet helemaal aansluit bij het moederbord (niet msi branded ofzo). Zal het verholpen zijn als ik deze bios flash ?
Overigens is dit meer ter info, ik ga natuurlijk eerst afwachten met wat voor oplossing MSI zelf gaat komen.
Maar als het flashen van de bios de oplossing zou zijn en MSI roept stuur maar terug (voor de 3de keer), kan ik nog even in discussie
(en er lezen mensen van MSI mee op dit forum)
Gaat dus om de MSI GX700 waarvan de 8600M GT is vervangen door een 9600M GT.