Toon posts:

Nieuwe kaart Help*

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arstyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
Hallo ik kom hier heel vaak, om nieuws te lezen etc maar log niet zo vaak in omdat ik het zeer druk heb in mijn prive leven. Nu wil ik een beetje mijn pc upgraden, en wil jullie om hulp vragen

Wat ik nu heb
Cpu AMD Phenom II X4 965
Grafische kaart Sapphire HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
Ram Geheugen Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333

Ik wil straks een beetje de nieuwe spellen gaan proberen. denk aan dirt 3, fifa 2012, etc

Dus wat moet ik upgraden ?

Ik dacht zelf erbij of/en vervangen.

Ram Geheugen Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333
Grafische kaart MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition

Ik hoef echt de spellen niet op very high te spelen maar een beetje normaal op een resoulite van 1680/1050 en een anti alias van 4x moet lukken toch.

Waarom msi ? omdat ik alles van msi in de pc heb ik ben niet iemand die duizenden euros aan zijn pc verspijkert dat doe ik liever in me andere hobby. maar ik wil toch echt binnen zo'n 250/260 euro blijven.

thx from ar

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 344302

Geheugen erbij heb je niks aan, 4GB is genoeg. Dan heb je weer wat meer geld voor een videokaart, bijvoorbeeld een 6950.

Misschien kun je het beter vragen in [BBG aanschaf] Videokaarten, want een nieuw topic hiervoor mag officieel niet.

EDIT: had niet gezien dat je al een 5770 had. Ik zou gewoon proberen en pas als de spellen echt niet soepel genoeg gaan een nieuwe videokaart kopen.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 344302 op 23-05-2011 19:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

Je kaart is voldoende voor de huidige games op maximale settings. Je geheugen is ook voldoende, zolang je 1 stevige applicatie tegelijk draait. Dus geen virtual machines of andere geheugenvretende dingen tegelijk met het gamen.
Processor zou ook voldoende performance moeten hebben. Zie benchmarks.

En of een toekomstig spel wat nog uit moet komen fatsoenlijk gaat draaien weet ik ook niet. Heb geen glazen bol en kan niet in de toekomst kijken. Je kunt enkel je systeem vergelijken met dingen die er nu zijn.

[Voor 5% gewijzigd door M2M op 23-05-2011 19:07. Reden: *processor verkeerd gelezen.]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arstyle
dus als ik die processor upgraden zou dan zou het nog soepeler moeten lopen ?
en dan denk ik aan deze Nieuwe cpu link
en dan nog wat mijn systeem score bij windows 7 geeft maar 5.9 voor ram ?

[Voor 60% gewijzigd door Arstyle op 23-05-2011 19:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

je processor is niet bijzonder slecht. Je videokaart ook niet. Ik weet niet hoeveel FPS je noodzakelijk vind, maar 50-ish zou voldoende moeten zijn voor elke game.

Ik denk dat je meer baat hebt bij een SSD dan een nieuwe processor, geheugen of videokaart.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arstyle
Niet zo moeilijk praten aub wat is ssd ? haha niet slecht bedoeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 10:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Volgens mij is die processor meer dan snel zat voor je huidige kaart.
Deze is waarschijnlijk ook nog genoeg voor een HD6950.

Ik heb een vergelijkbare cpu (q6600 @3.2) ik heb nooit het gevoel cpu limited te zijn. Eerder gpu limited met een HD5870.

Ik denk ook niet dat een ssd gaat helpen. Het is leuk voor je laadtijden tijdens het spelen van een spel, je hebt veel meer aan een snelere videokaart.

[Voor 23% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 23-05-2011 19:13. Reden: ssd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arstyle
kort maar krachtig een supper snele hardeschijf ?

Jeetje wat zijn die dingen duur zeg :O 700euro voor zon schijf :| ik word er bang van

BTW. wat een service hier top gewoon

[Voor 61% gewijzigd door Arstyle op 23-05-2011 19:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 22:11
Een beetje efford wordt wel verwacht van een forum gebruiker!

Graag een beetje zelf onderzoek.

Ik ben het ook helemaal eens met het bovengestelde:
Zoek eerst even uit of je het spel nog soepel genoeg vind lopen, Dit is namelijk een zaak van smaak en aangezien je budget aan de krappe kant is kun je geen framerates á 100 - 110 fps verwachten! (wat ook niet nodig is voor een soepel lopend spel. waarschijnlijk heb je idd op dit moment meer aan een ssd.
Don't google it's the enemy ;)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 21:57
SSD zou je echt niet nodig hebben ;), denk meer aan een snellere videokaart. HD6850 en die unlocken naar een snellere versie (dat kon volgens mij)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 22:29
fatihbatur schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:15:
SSD zou je echt niet nodig hebben ;), denk meer aan een snellere videokaart. HD6850 en die unlocken naar een snellere versie (dat kon volgens mij)
Misschien dat het een typo is maar je kan dus geen 6850's unlocken, dit werkt alleen bij 6950's ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 10:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

fatihbatur schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:15:
Dat was de HD6950 ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arstyle
Nouja ik vind de spellen wel soepel lopen maar zoals tdu2 en sims 3 JA sims 3 haperen nog wel is bij mij ?
ik draai btw w7 64bit

cod mw2 en gta, fifa 2011 hapert heel soms, en cod black ops loopt wel weer lekker.

[Voor 25% gewijzigd door Arstyle op 23-05-2011 19:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arstyle
dubbel lijkt me niet nodig leeg dus....

[Voor 75% gewijzigd door Arstyle op 23-05-2011 19:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 09:55

Ed_L

Crew Council
Als je hier heel vaak komt, heb je vast *LET OP* - Wat moet ik kopen wel eens gelezen... ;)

Daar staat iig in dat we opp GoT dit soort boodscahppenlijstjes niet toestaan. We hebben speciaal voor vragen als de jouwe een hele reeks BBG topics, waar je je vraag kwijt kunt. Kijk gerust eens in Best Buy Guide overzichtstopic en kies het adviestopic dat. Het best bij je vraag past.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee