Toon posts:

Digitaal tv kijken op 2 toestellen KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 393314

Topicstarter
Hallo tweakers,

Mijn ouders hebben een week geleden een nieuw abonnement aangevraagd bij KPN.
Dit omdat wij al bij KPN zaten, mijn ouders geen zin hebben in een nieuw e-mail adress, en zij de enigen zijn die bij ons digitale tv aanbieden.
Wij hebben beneden en boven een tv staan. En op allebij deze toestellen zouden wij graag digitaal tv kijken.
Nu doet zich het volgende probleem voor, kpn heeft alleen de mogelijkheid om op 1 toestel digitaal te kijken. Ze leveren geen 2e decoders, ook niet tegen een meerprijs.
De enige oplossing die kpn heeft is om tegen 4 euro per maand extra digitenne op de 2e tv te ontvangen.
Maar aangezien het bij deze 2e tv over een 50 inch full hd plasma tv gaat vind ik de waardeloze kwaliteit van digitenne zonde van het geld.
Nu mijn vraag, is het niet mogelijk om via een 2e decoder die ik dan zelf aanschaf het signaal wat van kpn binnenkomt te splitten en dan vervolgens het ene signaal naar de ene tv te sturen en het 2e signaal naar de andere?
Graag een antwoord of een andere creatieve oplissing voor mijn probleem.

Alvast bedankt,
M.v.g Jardooo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je het splitst, dan is de bron toch nog steeds (het waardeloze) Digitenne?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik bedoel het digitale signaal splitten, en dat vervolgens naar 2 decoders sturen.
We hebben namelijk wel digitale tv, maar we kunnen slechts 1 decoder krijgen van kpn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 393314 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:32:
Maar aangezien het bij deze 2e tv over een 50 inch full hd plasma tv gaat vind ik de waardeloze kwaliteit van digitenne zonde van het geld.
De sd streams van iptv zijn dezelfde als die van digitenne.

/edit: Bovenstaande bewering klopt blijkbaar niet, kwaliteit van iptv schijnt toch wel beter te zijn dan digitenne, hoewel de zenders nog steeds relatief weinig bandbreedte krijgen en het dus meestal niet halen bij de digitale tv van upc/ziggo. Zie ook KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]

[Voor 33% gewijzigd door Nielson op 23-05-2011 12:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Interactieve televisie van kpn heb ik nooit mogen bekijken, maar digitenne valt me zwaar tegen.
Maar jij zegt dat interactieve televisie dezelfde streams gebruikt als digitenne?

[Voor 88% gewijzigd door job op 23-05-2011 12:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht ooit gelezen te hebben in een topic hier ergens dat de totale bandbreedte per zender van digitenne slechts 1.5mb was. Maar jij zegt nu dus dat dit voor digitale tv van kpn hetzelfde is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Jardooo, wat voor TV-abbonement heb je nou precies? IPTV of Digitenne?

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2011 12:42]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Mijn ouders hebben een nieuw abonnement afgesloten voor digitale tv bij kpn. Het is in ieder geval geen digitenne, dat weet ik zeker De term iptv is mij onbekend, maar ik geloof dat het signaal via de router binnenkomt dus het zal wel iptv zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nee, er zijn geen losse Interactieve TV™ ontvangers die je in het KPN netwerk kan inpluggen.

Of je gaat aan de gang met een modulator en IR verlengers.

Of je ouders nemen een abonnement bij Ziggo/UPC/$Kabelboer.

Tweede optie is zeker aan te raden i.c.m. een 50" plasma.

[Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 23-05-2011 13:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Je zal denk ik Interactieve TV hebben. Daar hebben ze het in iedergeval ook over dat je meer op 1 toestel kan gebruiken. Wil je meer, dan moet je naar Digitenne: http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm

Je kan natuurlijk ook bij Ziggo of UPC een abo voor digitale TV nemen. is wel 2x de prijs van Digitenne, maar het is wel 30x beter beeld.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat wist ik al, je kan voor de 2e televisie alleen digitenne ontvangen. Je kunt geen 2e digitale ontvanger regelen voor "iptv".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Oh, en los hiervan zou ik je aanraden om voor je ouders een domein te registreren en daar mailadressen aan te maken. Die dan koppelen aan bv een gmail of live mail en ze hoeven nooit meer om een emailadres (!) bij een provider te blijven. Zelfde bij mijn ouders, die zitten bij Online.. met een wanadoo mailadres..

Edit: Maar het probleem met je tv is dat je tv signaal over je internetsignaal binnenkomt. Dus als je twee kanalen tegelijk zou kijken dan zal je verbinding dat hoogstwaarschijnlijk niet aankunnen en zal je last krijgen van wegvallend beeld. Dat is de reden dat je maar 1 kanaal tegelijk kan kijken.

[Voor 32% gewijzigd door MaximusTG op 23-05-2011 12:56]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
En upc behoort helaas niet tot de mogelijkheden, kpn is tot nu toe de enige aanbieder van digitale televisie bij ons in de buurt. Alle andere aanbieders van televisie gaan via de schotel en daar willen ze juist vanaf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
In de startpost van het interactieve tv van kpn topic zie ik staan dat het misschien zou kunnen met een tweedehands iTV ontvanger van kpn die niet meer geregistreerd is.

Maar goed, als ik jou was zou ik toch maar voor de digitenne gaan. Het is niet alsof de programma's op de NLse tv van zo'n kwaliteit zijn dat ze erg gebaat zijn bij HD/digitale uitzending.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07
Waarom willen ze juist van de schotel af? Het is op langere termijn zelfs goedkoper dan digitenne, en de kwaliteit van SD en HD via de schotel is stukken beter dan Digitenne/IPTV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
En toch zie ik bij mijn vriendin thuis heel duidelijk verschil met analoog. Zij hebben digitale televisie van xms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ze willen van de schotel af omdat het maar een minuut hoeft te regenen om een hele uitzending te verpesten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 393314 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:05:
Ze willen van de schotel af omdat het maar een minuut hoeft te regenen om een hele uitzending te verpesten.
In dat geval zou je misschien eens moeten kijken of je niet een grotere schotel moet plaatsen, het signaal is dan waarschijnlijk dan marginaal. Zelf wel eens gehad bij een pittige sneeuwbui dat het beeld wegviel, maar even met een handveger het dak op en t is weer klaar. (op de camping in Duitsland was dat dan).

Digitenne op een 50inch plasma lijkt me nou net niet je van het namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Daar is het nu een beetje laat voor. Mijn vader heeft het behoorlijk vlug afgehandeld allemaal, zonder goed te kijken naar andere opties. En hij heeft het verhaaltje van de leuke kpn mevrouw aan de telefoon aardig geloofd volgens mij. Die beloofde natuurlijk geweldige kwaliteit en repte geen woord over dat het niet mogelijk is om op 2 toestellen te kijken. Het probleem is ook dat alle apparatuur inmiddels in huis is en dat alles al geregeld is voor het nieuwe abonnement. Het enige wat dus eigenlijk nog echt belangrijk is, is om te kijken of het op een creatieve manier toch niet mogelijk is om op 2 televisies te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb net bericht ontvangen dat het vanaf juni/juli mogelijk is om een 2e ontvanger van kpn aan te schaffen, mits je adsl verbinding dit aan kan. Berichtgever is anoniem en blijft dit ook. Bedankt voor alle reacties :)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 393314 op 23-05-2011 13:33]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Anoniem: 393314 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:28:
Heb net bericht ontvangen dat het vanaf juni/juli mogelijk is om een 2e ontvanger van kpn aan te schaffen, mits je adsl verbinding dit aan kan. Berichtgever is anoniem en blijft dit ook. Bedankt voor alle reacties :)
Tja... daar ga je weer, mits je verbinding dit aan kan.
Grote kans dat je dan alsnog buiten de boot valt, zeker als er ook geen Kabel beschikbaar is, zit je vaak ook relatief ver van de centrale af, waardoor je ADSL zeer mogelijk niet snel genoeg is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even...

Jullie hebben al een schotel, waarom niet gewoon die tweede TV op satelliet aangesloten houden? FTA-zenders kun je sowieso gratis bekijken, wil je NL commerciele rotzooi, dan kun je voor hetzelfde geld als Digitenne toch gewoon een HD-basis CanaalDigitaal abo nemen voor die tweede TV?

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee