Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:21:
[...]

Nee, verschillende games en daarom is het ook lastig vergelijken. Als je de exclusives vergelijkt.
Maar Forza had bijvoorbeeld voor meer detail, scherpte en soepelere framerate dan Driveclub. Die laatste vond ik grafisch echt tegenvallen. Ook Knack zag er niet heel goed uit. Weinig effecten en duidelijke slowdown.
Volgens mij is Driveclub er sinds de Gamescom grafisch enorm op vooruitgegaan (reflecties schijnen echt oogverblindend mooi te zijn) en ligt deze momenteel redelijk gelijk met Forza:

En Knack, tja, ik denk dat we allemaal wel weten dat die game grafisch niet erg bijzonder is. Niet echt een goed voorbeeld als je bijvoorbeeld vergelijkt met Shadow Fall.

Als dat de enige twee voorbeelden zijn, dan hoeven we ons vooralsnog geen zorgen te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Matched: op
Als ik hierboven naar dat filmpje kijk ben ik toch wel weer jaloers op de PS4 kopers. Waarom heeft Turn 10 nu weer verzaakt op het gebied van (dynamische) weersomstandigheden en veranderende licht situaties?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
Matched: PC, op
SeamusXanthus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:14:
[...]

Forza 5 is gewoon 60fps toch?
Overigens andersom kan je ook zeggen als PS4 zo'n TFLOP monster is waarom draait singleplayer KZ 1080p @ 30 FPS, Driveclub @ 30 FPS. Terwijl 'reportedly' de drivers van PS4 veel verder zouden zijn geoptimaliseerd.

Niet dat ik ook maar iets van die verhalen geloof trouwens, maar ik wil alleen maar zeggen dat een paar launch titels noemen nu niet echt representatief is voor de toekomst.
Mwoah, 1.8tflops t.o.v. D concurrentie die 1.31tflops heeft kun je nou niet echt een tflops monster noemen. 3.2 tegenover 1.8 daarentegen... Killzone draait in multiplayer wel 60fps overigens, is een keuze geweest om singleplayer 30 fps te draaien, maar dat klinkt ook logisch als je de serie gewend bent; is geen cod, en ze focussen sterk op graphics. Een top racegame op een console hoort natuurlijk gewoon 60 fps te draaien, net zoals gt6 straks. Als je trouwens naar de tweakers footage kijkt van killzone, vallen de graphics trouwens echt op... Volgens mij wel de mooiste next-gen game bij launch. Hoe de vork daadwerkelijk in elkaar steekt weten we straks eind november, wanneer de games eindelijk draaien op de betreffende consoles, en niet meer op pc's met een nvidia gtx680.
Phusebox schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:27:
Als ik hierboven naar dat filmpje kijk ben ik toch wel weer jaloers op de PS4 kopers. Waarom heeft Turn 10 nu weer verzaakt op het gebied van (dynamische) weersomstandigheden en veranderende licht situaties?
Dat bedoel ik. Dat strookt weer niet met het concept van de x1 als 3.2 tflops console. In dat geval zou de x1 het met gemak moeten kunnen trekken, net zoals ryse @ 1080p 60fps. Forza 5 in huidige vorm op 1080p @ 60 fps is al genoeg belasting. Lightning effecten vreten shaders en bandbreedte. En die game heeft wel voldoende ontwikkelingstijd gehad nu, want MS zet haar developers al ruim voor launch (2 a 3 jaar) op de nextgen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Geen matches
Tja bij Forza lijkt het ook een beetje een design keuze, Forza Horizon had namelijk wel nachtraces, maar Forza 3 en 4 bijvoorbeeld niet.

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ze het gewoon negeren, terwijl heel veel mensen er om vragen. Ach ja mijn keuze is nu eenmaal gemaakt dus ik zal het met de Xbox One moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
bram1984 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:21:
[...]

En Knack, tja, ik denk dat we allemaal wel weten dat die game grafisch niet erg bijzonder is.
En dat is nu net iets wat ik totaal niet kan snappen. Ik bedoel Mark Cerny is de lead architect van de PS4 en weet dus als geen ander hoe alle toeters en bellen van de PS4 werken. Daarom had ik van zijn game Knack dus ook wel wat meer verwacht.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

En dat is nu net iets wat ik totaal niet kan snappen. Ik bedoel Mark Cerny is de lead architect van de PS4 en weet dus als geen ander hoe alle toeters en bellen van de PS4 werken. Daarom had ik van zijn game Knack dus ook wel wat meer verwacht.
Yep, ik eerlijk gezegd ook. Hoewel ik wel denk dat Knack een beetje een showcase gaat worden van wat de PS4 kan op het gebied van particles (alle losse stukjes waar Knack uit bestaat). Maar desalniettemin is dat aspect niet iets wat mij direct in het oog springt. Als je dan inFamous pakt, ziet dat er een stuk indrukwekkender uit, net als Shadow Fall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mij lijkt het duidelijk dat ze het gevoel van de PS1 en PS2 tijdperk willen terugbrengen. Dan lijkt het mij logisch dat hij met een 'simpel' maar leuke, verslavende platform game komt aanzetten aangezien iedereen warme memories heeft wat dit soort games betreft. 'The good old gamer times' ---> PS4

Jouw redenatie was de grondlegger van de minder succesvolle PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01
Phusebox schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:45:
Tja bij Forza lijkt het ook een beetje een design keuze, Forza Horizon had namelijk wel nachtraces, maar Forza 3 en 4 bijvoorbeeld niet.

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ze het gewoon negeren, terwijl heel veel mensen er om vragen. Ach ja mijn keuze is nu eenmaal gemaakt dus ik zal het met de Xbox One moeten doen.
Horizon had idd nachtracen omdat het 30fps was, fm3/4 had het niet ivm 60fps. En het feit dat nu fm5 ook 60fps en geen nachtracen is denk ik te verklaren dat het toch niet zo krachtig is als gehoopt. Want de code is er al lang van horizon.

Maar ik lees dus ook dat FM5 ook geen dynamische lighting heeft... dus weer hetzelfde als fm4 dat alle shadows al voorgebakken zijn als textures... Mag toch hopen van niet, zelfs gt5/6 zijn volledig dynamisch. Viel in fm4 erg op als je dan die bewegende bomen had wat nieuw was, maar de schaduwen gewoon stil stonden....

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 02-10-2013 15:51 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik vind knack er eigenlijk behoorlijk goed uitzien als ie uit ijs bestaat. En natuurlijk de particles, al die stukjes waar die uit bestaat. Die Gamescom trailer heeft me eigenlijk wel overtuigd om naast Killzone Knack te halen (mits ik de PS4 in de winkel kan kopen, heb niet ge-preordered)

http://www.eurogamer.net/...r-for-xbox-one-developers

Dus momenteel is van de 768 GCN shaders 10% bezet voor het systeem en Kinect 2.0, wat inhoudt dat er dan ongeveer een kleine 700 shaders overblijven voor games. Dit wordt later weer vrijgegeven door MS middels optimalisaties en updates. Geen probleem opzich, daar de PS4 in principe een 14+4 CU opstelling gebruikt, wat inhoudt dat ontwikkelaars geadviseerd wordt 14CU's te belasten, en de rest vrij te houden voor GPU compute tasks. Dus in beginsel heeft de PS4 896 GCN shaders ter beschikking voor games. Sony wil graag dat ontwikkelaars de resterende 4 CU's gebruikt voor GPU compute, maar ontwikkelaars staan vrij om het gewoon voor graphics te gebruiken. Denk dat multiplatform games gewoon ontwikkeld worden met 14 CU's als uitgangspunt.

Ook interessant dat Eurogamer eindelijk ingaat op het ROPs verhaal. PS4 heeft er blijkbaar 32, de X1 16. Dit haalt meteen hun eigen Digital Foundry artikel over X1 performance die slechts 20% minder zou zijn op basis van tests met PC kaarten onderuit ;)
Ze zeggen wel dat 32 ROPs overkill is voor 1080p resolutie, dus ik ben benieuwd wat 1st party studios gaan doen met shadow en lightning effecten. Polyphony zal in ieder geval erg blij zijn, hun vonden de PS3 een nachtmerrie om mee te werken omdat de nvidia RSX niet zo'n hoge pixel fillrate heeft. Daarom heeft GT5 ook zo belachelijk lang geduurd. Dit belooft in ieder geval wel wat voor GT7...

[ Voor 16% gewijzigd door Trishul op 02-10-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:27:
[...]

Dit is topic voor de nextgen consoles, current gens hebben eigen topics ;)
Het gaat allemaal over 8e generatie consoles. Maar als ik het goed begrijp is dit dus straks (in december) enkel een X1 topic? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

[...]

Wellicht is de focus bij deze game niet op oogverblindende graphics maar op andere elementen?
Het ziet het er met wat ik zag echt niet verkeerd uit al zijn er inderdaad meerdere games die grafisch een stap(je) extra lijken te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 02-10-2013 20:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Het gaat allemaal over 8e generatie consoles. Maar als ik het goed begrijp is dit dus straks (in december) enkel een X1 topic? :p
Tja, over het begrip "next-gen" kun je natuurlijk discussiëren. Ik persoonlijk vind de Wii-U bij de current gen horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Over minder dan 2 maanden is alles current gen ;)

Nog maar een anderhalve maand en we kunnen los :)

Verder zal het pas echt loskomen als we van al die games af zijn die ook nog op de 360, ps3, wii, n64, dreamcast, etc. uitkomen....

[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-10-2013 18:25 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07
Matched: controller, PC, op
MonkeySleeve schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:11:
Waren die Xbone's op de Gamescom niet gewoon PC's met een Xbone controller?
Net als dat Sony devkit pc's gebruikt voor al haar presentaties, ze staan zelf aankomend weekend op de Firstlook2013.....

Of te wel..... Alles wat je tot op heden van beide consoles hebt gezien in via een devkit pc tot je gekomen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij was alles op de MS stand wel gewoon met de definitieve console, maar waren alle third party titels vrijwel allemaal op devkit. En dat was volgens mij bij Sony ook het geval. Dus wat dat betreft maakt het weinig uit, al kunnen ze natuurlijk nog altijd iets doen waardoor het toch via devkit loopt maar laten we daar niet teveel over bitchen. Zolang de console nog niet definitief te verkrijgen is, vind ik het prima. We zien het straks aan de review-cijfers wel of het klopt of niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
Matched: Playstation, op
De organisatie van Firstlook heeft vandaag bekendgemaakt dat Microsoft vier games voor de Xbox One meeneemt. Op de Xbox One toont Microsoft namelijk Dead Rising 3, Ryse: Son of Rome, Forza Motorsport 5 en Killer Instinct. Sony toont twee titels, namelijk Driveclub en Knack voor de PlayStation 4.
Ik snap niet dat Sony Killzone thuis laat. Toch wel de showcase voor de PS4 kwa graphics en die game is ook zo goed als af. Aparte keuze maar goed.
Dying Light is ook speelbaar. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Geen matches
Dat Sony killzone niet zou mee nemen is inderdaad wel apart te noemen. Inderdaad 1 van de blockbusters voor de console maar er zal wel een goede reden voor zijn.
Ik kijk echt uit naar dying Light, die ga ik zeker proberen te spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 02-10-2013 22:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
pino85 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:29:
Dat Sony killzone niet zou mee nemen is inderdaad wel apart te noemen. Inderdaad 1 van de blockbusters voor de console maar er zal wel een goede reden voor zijn.
Ik kijk echt uit naar dying Light, die ga ik zeker proberen te spelen.
Nota bene ook nog de game die aan de Amsterdamse grachten gemaakt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik wou net zeggen. Is er een Nederlands product, laat je dat niet zien. Dat vind ik al raarder dan of het nou nog een bekende game is.

Maar goed, ben wel benieuwd of er nog wat nieuws uit gaat komen, maar ik verwacht het eigenlijk niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:25

Oxigeon

En zo is dat!

Wat zou trouwens de reden zijn dat Sony op dit moment tijdens de Firstlook nog werkt met Devkits. Betekend dit dat nog geen PS4's beschikbaar zijn? Betekend dit dat de games nog niet af genoeg zijn voor een normale PS4? Of betekend dit dat de firmware/OS nog niet fatsoenlijk werkt op een normale PS4?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Geen matches
Of veel praktischer: de setup die ze meenemen naar beurzen is steeds hetzelfde.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:26

CR1691

Hero of Time

Oxigeon schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:55:
Wat zou trouwens de reden zijn dat Sony op dit moment tijdens de Firstlook nog werkt met Devkits. Betekend dit dat nog geen PS4's beschikbaar zijn? Betekend dit dat de games nog niet af genoeg zijn voor een normale PS4? Of betekend dit dat de firmware/OS nog niet fatsoenlijk werkt op een normale PS4?
Waarschijnlijk de concurrent niet wijzer maken dan ze nu zijn.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

CR1691 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

als je wilt bewijzen dat je beter en sneller bent dan de one en je wilt die tijwfelende gamers overhalen is het misschien juist wijs om de "echte" er neer te zetten.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb ergens opgevangen dat de eerste echte PS4's begin november op een beurs speelbaar gaan zijn.
Ik weet alleen de details niet meer, volgens mij hoorde ik het in een Gamekings filmpje ofzo.

[ Voor 59% gewijzigd door SToRM666 op 03-10-2013 09:45 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

En waarom zou MS wijzer worden van een echt werkende PS4 achter veiligheidsglas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bram1984 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:47:
[...]

En waarom zou MS wijzer worden van een echt werkende PS4 achter veiligheidsglas?
Waarom zou je als gebruiker per se een echt werkende PS4 willen hebben ipv devkit? Resultaat op het scherm is hetzelfde.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

Waarom zou je als gebruiker per se een echt werkende PS4 willen hebben ipv devkit? Resultaat op het scherm is hetzelfde.
Waarschijnlijk vanwege de wetenschap dat je dan toch met de "real deal" speelt. Als je Ferrari gaat rijden wil je ook niet in een Fiat Panda met een Ferrari motor zitten (slecht voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
bram1984 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:38:
Waarschijnlijk vanwege de wetenschap dat je dan toch met de "real deal" speelt. Als je Ferrari gaat rijden wil je ook niet in een Fiat Panda met een Ferrari motor zitten (slecht voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel).
Ze kunnen inderdaad wel zeggen dat het gelijkwaardige hardware is, maar ik zie liever de 'real deal' qua vertraging binnen menu's en laadtijden, zelfde geld hebben ze PC's met bergen geheugen en SSD's waar de laadtijden/vertragingen totaal niet zichtbaar zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

En is het ook niet zo dat ten tijde van de PS3 presentaties men ook met devkit beelden van toekomstige spellen liet zien. Beelden die achteraf mooier waren dan wat we in al die jaren op de PS3 gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:50:
[...]

En is het ook niet zo dat ten tijde van de PS3 presentaties men ook met devkit beelden van toekomstige spellen liet zien. Beelden die achteraf mooier waren dan wat we in al die jaren op de PS3 gezien hebben.
Dat had volgens mij niks met de dev kit zelf te maken. Ze lieten gewoon pre-renderd gameplay van KZ2 zien die er eigenlijk te mooi uit zag, om waar te zijn. Wat ook het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Tsja het is lastig. Aan de ene kant heeft zelfs tweakers al de multiplayer gespeeld van killzone op de ps4, aan de andere kant weten we niet of dat op een pc was of devkit. Ik ga ervan uit dat het een devkit was, maar inmiddels zal de game wel af zijn. Ik verwacht dus dat we inderdaad begin november pas games zullen zien draaien op echte retail ps4's.

En een devkit hoeft niet per se volgestouwd te zitten met sandy-bridge EP cpu, 32gb ram en een gtx780, zoals we op foto's zagen paar maanden terug... Wat wel zo is, is dat een devkit altijd meer ram heeft als de retail units. X1 en ps4 development kits hebben naar het schijnt 12 a 16gb ram aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
bram1984 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:58:
Dat had volgens mij niks met de dev kit zelf te maken. Ze lieten gewoon pre-renderd gameplay van KZ2 zien die er eigenlijk te mooi uit zag, om waar te zijn. Wat ook het geval was.
Tja, als je nu terugkijkt naar dat filmpje dan vind ik dat ze er grafisch zeer dicht en op sommige vlakken zelfs overheen gegaan zijn.
Het enige filmpje dat jammer genoeg grafisch en qua beleving nooit geëvenaard is, is die van Motorstorm. Misschien dat ik daarom toch hoop op een next-gen versie van Motorstorm :P

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 03-10-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50
CR1691 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:00:
Sorry hoor maar die hele misterxmedia is 1 grote grap. Wazige complottheorieën, bashen op de concurrentie, rare berekeningen. Het zal allemaal wel. Die zogenaamde insider is alleen maar bezig met mensen voor de gek te houden.
Zo'n vermoeden heb ik ook. Hoewel ik het allemaal graag zou willen geloven lijken sommige dingen mij erg sterk.
Als MS in Nov de boel in grote getalen in de winkel wil hebben liggen, dan kunnen ze niet nu nog ff een compleet andere APU of dGPU erin proppen. Dat is te kort dag.
Tuurlijk ze kunnen best wat tweaken via firmware updates enzo, bijvoorbeeld statisch toewijzen van die CU's voor OS taken etc. Dat zou je best met firware of updates kunnen doen.
Maargoed we zullen zien...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja als er 1 bedrijf is wat het roer graag om gooit is het MS wel :+
Maar het lijkt me ook vrij sterk dat er nu nog iets dergelijks aan zit te komen. Sure er zal nog wel iets achter de hand gehouden zijn, maar als het echt groot was, hadden ze dat heus wel bekend gemaakt na dat gehuil over dat de PS4 sneller is dan de X1. Het zou dom zijn om dat nu nog de kop in te drukken, want het is eigenlijk al wel te laat.

We zullen zien, maar voorlopig lijkt het me wel een gestreden zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20
Martinspire schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:49:
Nouja als er 1 bedrijf is wat het roer graag om gooit is het MS wel :+
Maar het lijkt me ook vrij sterk dat er nu nog iets dergelijks aan zit te komen. Sure er zal nog wel iets achter de hand gehouden zijn, maar als het echt groot was, hadden ze dat heus wel bekend gemaakt na dat gehuil over dat de PS4 sneller is dan de X1. Het zou dom zijn om dat nu nog de kop in te drukken, want het is eigenlijk al wel te laat.

We zullen zien, maar voorlopig lijkt het me wel een gestreden zaak.
Even los van of het misterx verhaal nu wel of niet serieus genomen moet worden...

Preorders zijn zo te switchen, dat zijn nog geen aankopen. Daarnaast denk ik dat MS met zo'n move best veel media aandacht zou genereren. En dan is al die negativiteit in ene volledig omgeslagen. Voor Sony is het te laat aanpassingen in de hardware te doen. Het zou dus zeker een mooie zet zijn, maar realistisch? Mwoah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Voor MS is het ook te laat, die liggen uiteindelijk ook eind volgende maand in de winkels. De enige verassingen (als die er nog zijn) verwacht ik in de vorm van games en diensten, niet in hardware die op het laatst nog ontdekt wordt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03
greenlizzard schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Even los van of het misterx verhaal nu wel of niet serieus genomen moet worden...

Preorders zijn zo te switchen, dat zijn nog geen aankopen. Daarnaast denk ik dat MS met zo'n move best veel media aandacht zou genereren. En dan is al die negativiteit in ene volledig omgeslagen. Voor Sony is het te laat aanpassingen in de hardware te doen. Het zou dus zeker een mooie zet zijn, maar realistisch? Mwoah...
Zou het ook een nuttige zet zijn? Het verandert voor de meeste mensen niet zo veel denk ik. Zullen er echt zoveel mensen zijn die voor de PS4 kiezen omdat het theoretisch 33% krachtiger zal zijn?

Eerst maar zien wat er met PSN gaat gebeuren want hoe dat zich afgelopen generatie heeft ontwikkeld, geeft me er weinig vertrouwen in. En beloftes van sony kennen we inmiddels wel.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen gedachten ivm de rumors.

Microsoft heeft aangeven dat ze de cpu en gpu hebben vervangen voor de e3.

Iedereen doet de aanname dat het alleen een kloksnelheid verandering is terwijl dit softwarematig ook kan.
Albert Penello ‏@albertpenello 30 Sep
@Authentic201 We upgraded the CPU and GPU in Xbox One several weeks ago.
Als de xbox one voor jaren is gemaakt, wil je natuurlijk dat de games langzaam meegroeien. Dan is het logisch
Microsoft heeft aangegeven dat standaard tien procent van de grafische rekenkracht op de Xbox One wordt gereserveerd voor Kinect en een aantal systeemprocessen, zoals Snap. In een later stadium zal de verdeling van de grafische rekenkracht dynamisch gebeuren.

De scherpe afbakening versimpelt het ontwikkelen van games voor de console, verklaarden twee architecten van de Xbox One tegenover Eurogamer. Doordat de verdeling van de rekenkracht tussen het systeem en het spel vast staat, concurreren zij niet met elkaar. Daardoor zullen schommelingen in de systeemprocessen geen invloed hebben op de hoeveelheid rekenkracht die beschikbaar is voor het spel.

In een later stadium wil Microsoft de rekenkracht dynamisch gaan verdelen tussen het systeem en het spel, waardoor ontwikkelaars toegang krijgen tot meer gpu-rekenkracht voor hun games. De rekentaken van het spel en het systeem worden dan in twee aparte render pipes geplaatst, waarbij die van het spel een hogere prioriteit heeft. De scheduler van de gpu is zo geprogrammeerd dat hij de instructies uit de pipeline van het spel voorrang geeft. Als de gpu niet voor de volle honderd procent belast wordt kunnen instructies van het systeem worden uitgevoerd. Hiermee wordt voorkomen dat de taken van het systeem invloed hebben op de spelervaring.

Wanneer Microsoft precies zal afstappen van de vaste tien procent voor het systeem is niet duidelijk. De PlayStation 4 zal vanzelfsprekend ook de gpu gebruiken voor rekentaken van het systeem. Hoe de verdeling op de PS4 ligt en of deze vaststaat is niet bekend.
Dus nu kunnen ze de games scalen en ervoor zorgen dat op latere termijn er mooiere games worden ontwikkeld.

Ook weer goed nieuws
Xbox UK ‏@xboxuk 3h
#XboxOne has won ‘next-gen gaming tech of the year’ in the @Shortlist Tech Awards http://bit.ly/171QFaX ! Thanks chaps!
Forza 5 @ 2k meende dat het een xbox one exclusive is ;)
Xbox one kan 4k
Microsoft revealed to the world the Xbox One yesterday during its press conference in Washington last night, but there was one tiny detail left out during the unveiling: the next-gen Xbox has some hefty horsepower and it’s capable of driving games at Ultra HD 4K resolution – if you’ve got the telly for it!
bron http://gadgetshow.channel...e-can-play-ultra-hd-games

Dus dit weekend een grote aankondiging,

Voor het xbox topic ook de redenen om voor xbox one te gaan :) http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/get-more/#2

leuke tech info kinect

Aantal nieuwe patenten van Microsoft zeer interessant

HARDWARE AND OPERATING SYSTEM SUPPORT FOR PERSISTENT MEMORY ON A MEMORY BUS:
http://pdfpiw.uspto.gov/....ONE&Input=View+first+page

MEMORY POWER TOKENS:

MANAGING MEMORY WITH LIMITED WRITE CYCLES IN HETEROGENEOUS MEMORY SYSTEMS:
http://pdfaiw.uspto.gov/....onNum=&idkey=11FE70A9E292

HIGH DEFINITION MEDIA CONTENT PROCESSING:

COMPRESSING AND DECOMPRESSING MULTIPLE, LAYERED, VIDEO STREAMS EMPLOYING MULTI-DIRECTIONAL SPATIAL ENCODING:
http://pdfaiw.uspto.gov/....onNum=&idkey=06D15C06C1B5

PROGRAMMING FRAMEWORK FOR CLOSED SYSTEMS:

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Geen matches
^

Twitter Gamespot poll met meer dan 130.000 votes:
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

Vs Site (168 000 votes atm):
http://www.xboxonevspsfour.com/

Reuters poll:
http://www.ign.com/articl...tly-preferred-to-xbox-one

En natuurlijk de Tweakers poll, met toch zo'n 16 000 stemmen:
http://tweakers.net/poll/1606/

[ Voor 9% gewijzigd door k-city op 03-10-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft komt ook nog met een tour en er kan nog veel veranderen tegenwoordig met de sociale media kan je iedereen wel wereldwijd bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:47:
[...]

Microsoft komt ook nog met een tour en er kan nog veel veranderen tegenwoordig met de sociale media kan je iedereen wel wereldwijd bereiken.
Inderdaad, komt ook allemaal wel goed. Het was alleen maar om een beetje tegenwicht te bieden :P. Ik wil uiteindelijk beide consoles (fan van de exlusives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Topic schoongemaakt. Probeer elkaar niet al te vijandig aan te vallen... vergeet niet: in de next-gen topics geldt een extra streng beleid, waardoor eerder waarschuwingen en bans worden uitgedeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:21:

Iedereen doet de aanname dat het alleen een kloksnelheid verandering is terwijl dit softwarematig ook kan.

[...]
Uh, waar lees jij dat MS de CPU en GPU vervangen heeft? Vervangen en upgraden is niet hetzelfde. Ze hebben namelijk gezegd dat ze de GPU en CPU ge-upgrade hebben, wat ze ook naar buiten hebben gebracht niet zo lang geleden: De verhoging van de clockspeeds van de CPU en GPU. Als je nu nog steeds misterx(boy) blijft geloven, weet ik het ook niet meer. Kijk vooral ook naar de zgn. NDA die net op het uiterste nippertje, op 30 september op magische wijze verlengd is met drie (!) maanden. Over drie maanden ligt de X1 allang in de winkels.... Hieruit kun je niets anders dan concluderen dat ie zichzelf voor schut gezet heeft, en anderen zijn het ook met me eens: https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Het is gewoon een website geschreven door een MS fan die MS nog steeds ziet als de technologiereus die de markt maakt en vormgeeft, maar dat is MS allang niet meer. Die rol hebben ze moeten afstaan aan Google en Apple. MS moet nu zorgen voor het behoud van haar traditionele markten, de Windows en Office markt. MS kan niet ineens een 3TF GPU erin proppen, dat kan kostentechnisch niet en wordt ook ironisch genoeg door hemzelf bevestigd, als je verderop leest dat Kinect 2.0 200 euro kost voor MS en dat MS al heeft aangegeven dat ze verwachten vanaf dag 1 break-even te draaien of zelfs winst te maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Trishul op 04-10-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:21:
Jij neemt die misterxteam etc veel te serieus, tuurlijk het is leuke internet en ik kijk ook steeds maar het is de laatste strohalm voor de Xbox one fanaten waar mensen nog overtuigt zijn van een concurrerend ontwerp van de zone tov de ps4. Sneu

De aanname waar jij het over hebt is een vast gegeven van ms zelf!? Ze hebben zelf de upclocks bevestigd. Daarnaast zijn de drivers vast nog steeds in ontwikkeling voor zowel Xbox als ps4. Maar wat zeg je nou eigenlijk?
[...]

Als de xbox one voor jaren is gemaakt, wil je natuurlijk dat de games langzaam meegroeien. Dan is het logisch
Dus nu kunnen ze de games scalen en ervoor zorgen dat op latere termijn er mooiere games worden ontwikkeld.
Dat zowel Microsoft als Sony proberen de os footprint op de console resources proberen te verkleinen is niet direct groot of goed nieuws voor de Xbox ons. Ook de jongens bij Sony zullen verbeteringen behalen. Maar de design keuze van de Xbox ons eist dus een 10% vermogen van de aanwezige resources. Ik zou dit niet als goed nieuws willen stellen voor de Xbox ons. De console heeft al minder resources beschikbaar dan de ps4 en dan vanaf dag 1 ook nog 10 minder dan reeds gedacht... Geen goed nieuws.
Forza 5 @ 2k meende dat het een xbox one exclusive is ;)
Wacht FF ms zegt dat de Xbox one 4k kan weergeven en jij denk gelijk dat forza 5 in die resoluties gerendeerd wordt? Grapjurk. Tuurlijk kan de Xbox one 4k, zou bijna raar zijn als deze het niet zou kunnen. Maar ik zou niet mijn adem inhouden tijdens het wachten op de eerste native 4k game. En als ie al komt zegt de resolutie niks over de beeldkwaliteit zelf.
Dus dit weekend een grote aankondiging,
Ik ben benieuwd. Ik heb dit echter al te veel gehoord...
Aantal nieuwe patenten van Microsoft zeer interessant
Mooi hoor geen idee wat je er zelf van verwacht maar ik heb het idee dat je erg aan het zoeken bent naar mogelijkheden die het grote verschil tussen de Xbox en Ps4 moet dichten. Ik zou zeggen stop ermee en ga lekker straks achter je console of choice zitten en maak je niet druk. Uiteindelijk zullen beide systemen een zeer vergelijkbaar games aanbod gaan hebben wanneer ze beide ondersteund gaan worden. Uiteindelijk heeft de ps3 met zwakke gpu en helse cell ook meer kunnen verkopen dan de 360 ondanks dat de 360 op veel vlakken het voortouw nam. Het zal even slikken zijn als straks bf4 op de ps4 met hogere beeldkwaliteit draait maar je ervaring zal er niet minder op worden. Andersom ook mocht ms een konijn uit de hoed kunnen toveren. Maargoed de Xbox ons is ook allang in productie dus ook hier zou ik me voorlopig een neerleggen bij de huidige cijfers en officiële statements.
[quote]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10 procent van het vermogen is misschien wel wat veel, maar de PS4 benut ook niet al het vermogen (net als de X1 dat dus doet). Simpelweg omdat ze nog wat zaken achter de hand willen hebben.

Verder vind ik die polls wel erg opvallend (saudi arabie wtf?) en is het bij alle polls het geval dat je meerdere keren kunt stemmen (waar een wil is is een weg).
Van 1 van die polls heb ik ondertussen al ergens een tooltje gezien om meerdere keren te kunnen stemmen zonder problemen.

En als laatste moeten we nog zien wat de toekomst gaat brengen mbt de X1 hardware. Net als dat we van de PS4 ook pas bij launch te weten gaan komen wat er nou precies in de console zit.

Ik zie MS overigens best nog een snellere grafische chip erin zetten, maar denk dat het ook wel mee zal vallen. Lijkt me eerder iets anders wat ze hebben gedaan, maar vind het raar hoe AMD uberhaupt met de marketing rond de chips omgaat. Die hadden toch al veel eerder een pers-evenement moeten hebben over de Jaguar-chips en bijbehorende nieuwe technieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Martinspire schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:59:
Verder vind ik die polls wel erg opvallend (saudi arabie wtf?) en is het bij alle polls het geval dat je meerdere keren kunt stemmen (waar een wil is is een weg).
Van 1 van die polls heb ik ondertussen al ergens een tooltje gezien om meerdere keren te kunnen stemmen zonder problemen.
Wordt wel gecontroleerd als er te veel lege twitter accounts zijn zie:
http://gaminrealm.com/201...-advantage-gamespot-poll/
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Dit soort plaatje willen we zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MIoRVki.jpg

Waarom wordt er toch steeds zo geheimzinnig gedaan over gameplay beelden van de next gen consoles. Ik bedoel heeft er iemand al filmpjes gezien van Battlefield 4 op xbox one en Ps4 naast elkaar? Need For Speed? Fifa? Watch Dogs, Assasins Creed... Bijna alle multiplats zijn erg huiverig om volle gameplaybeelden van zowel de xbox one als de PS4 te laten zien.

Mijn vermoeden is dat het verschil daadwerkelijk groot is en dat of Sony of MS heeft gevraagd in aanloop van de consoles geen gameplay vrij te geven?? Of is het meer omdat er gewoon erg weinig echte consoles in de wereld zijn om de vergelijkingen te maken?

Doorgaans staat youtube een paar maanden voor de release al stijf van de vergelijkingsvids tussen xbox en PS3.

Dit is xbox one off screen vid van bf4. ziet er niet verkeerd uit maar haalt het zeker niet met de pc beelden die de ronde doen. Waar zijn alle schaduwen en effecten?

[ Voor 12% gewijzigd door swopdark op 04-10-2013 08:29 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik las ergens dat de consoleversies van bf4 op de ps4 en x1 te vergelijken valt met medium van de pc. Dat zijn je effecten en schaduwen :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ze nu niet worden getoond is om straks een 2e hype te creëren. Sommige games komen ook pas later uit en gezien iedereen het nu over GTA heeft, heb je ook weinig aan om je game nu in de picture te willen zetten want iedereen zit wat anders te doen.

Hoeveel games heb jij een paar maanden voor launch dan al helemaal gezien? Ze willen natuurlijk nog wel wat bewaren voor als de game uit gaat komen. Dat je nu PC, 360 en PS3 ziet, komt door de beta. Die willen ze natuurlijk door zoveel mogelijk mensen laten doen.

Verder had ik ook een filmpje gezien van de verschillen tussen low, medium, high en ultra op pc van BF4 maar die verschillen waren ook minimaal imo. Het verschil tussen low en de 360/PS3 versie is al groter.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 04-10-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:20:
[...]

Jij neemt die misterxteam etc veel te serieus, tuurlijk het is leuke internet en ik kijk ook steeds maar het is de laatste strohalm voor de Xbox one fanaten waar mensen nog overtuigt zijn van een concurrerend ontwerp van de zone tov de ps4. Sneu

[...]

De aanname waar jij het over hebt is een vast gegeven van ms zelf!? Ze hebben zelf de upclocks bevestigd. Daarnaast zijn de drivers vast nog steeds in ontwikkeling voor zowel Xbox als ps4. Maar wat zeg je nou eigenlijk?

[...]

Dat zowel Microsoft als Sony proberen de os footprint op de console resources proberen te verkleinen is niet direct groot of goed nieuws voor de Xbox ons. Ook de jongens bij Sony zullen verbeteringen behalen. Maar de design keuze van de Xbox ons eist dus een 10% vermogen van de aanwezige resources. Ik zou dit niet als goed nieuws willen stellen voor de Xbox ons. De console heeft al minder resources beschikbaar dan de ps4 en dan vanaf dag 1 ook nog 10 minder dan reeds gedacht... Geen goed nieuws.

[...]

Wacht FF ms zegt dat de Xbox one 4k kan weergeven en jij denk gelijk dat forza 5 in die resoluties gerendeerd wordt? Grapjurk. Tuurlijk kan de Xbox one 4k, zou bijna raar zijn als deze het niet zou kunnen. Maar ik zou niet mijn adem inhouden tijdens het wachten op de eerste native 4k game. En als ie al komt zegt de resolutie niks over de beeldkwaliteit zelf.

[...]

Ik ben benieuwd. Ik heb dit echter al te veel gehoord...

[...]

Mooi hoor geen idee wat je er zelf van verwacht maar ik heb het idee dat je erg aan het zoeken bent naar mogelijkheden die het grote verschil tussen de Xbox en Ps4 moet dichten. Ik zou zeggen stop ermee en ga lekker straks achter je console of choice zitten en maak je niet druk. Uiteindelijk zullen beide systemen een zeer vergelijkbaar games aanbod gaan hebben wanneer ze beide ondersteund gaan worden. Uiteindelijk heeft de ps3 met zwakke gpu en helse cell ook meer kunnen verkopen dan de 360 ondanks dat de 360 op veel vlakken het voortouw nam. Het zal even slikken zijn als straks bf4 op de ps4 met hogere beeldkwaliteit draait maar je ervaring zal er niet minder op worden. Andersom ook mocht ms een konijn uit de hoed kunnen toveren. Maargoed de Xbox ons is ook allang in productie dus ook hier zou ik me voorlopig een neerleggen bij de huidige cijfers en officiële statements.
[quote]
Hoop zelf dat mocht de ps4 zoveel krachtiger zijn dan het juist voor ons als gamers als de geruchten waar zijn de consoles dichter bij elkaar liggen.

Nog leuk misterxmedia deed voorspelling dat xbox one en evt ps4 mantle hebben.
AMD Mantle: interview de Raja Koduri

What is Microsoft's reaction to the Mantle move ? Some would guess they like it, some would guess they hate you for it...

RK - I can't obviously comment on Microsoft, but the thing I can say is we have a great relationship with Microsoft. We are one of the best partners they have in terms of moving DirectX forward. We move DirectX forward, we work with Microsoft on every version of DirectX and we will continue to do that and obviously we wouldn't surprise them with anything like Mantle so you can read between the lines.

:) As I suspected, MS have known all along about Mantle and its looking like the Ananadtech article is spot on!

http://www.hardware.fr/fo...nterview-raja-koduri.html
AMD heeft een goede samenwerkingsverband met Microsoft en als je ziet op welke gebieden ze samenwerken en het feit dat Microsoft 3 miljard hierin pompt.

Lees ander gerust zijn site door, iedereen kan op zijn comments reageren.

Dit soort reacties :-)
From someone at neogaf
as i could not find a better word this is exactly like i want to said

http://www.neogaf.com/for...?p=84328817&postcount=461

"Hmm. So Forza 5 is running a 1080p 60 on just 1.18tflops. Dead Rising 3 large world, no loading time, tons of perpetual generating zombies all with 10% less power than thought. Ryse even at 900p is arguably the best looking next gen launch. Even Guerilla, (KZSF) didn't believe how good it looked,

http://www.cinemablend.co...Than-It-Did-E3-59478.html
With 10% less power than thought.

I guess it all how you look at it.

With the massive power advantage PS4 has I would have expect every game to look like that Dark Sorcerer tech demo they showed. But just this past weekend little ole Knack was seen dropping frames."""

Because it is more, and MS is play the game :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desondanks spreekt AMD toch de voorkeur voor de PS4 uit.

http://www.fudzilla.com/h...-a-sense-of-huma-says-amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je de update ook vermelden van het artikel
Earlier this morning AMD got in touch in with us and clarified Diana's statements. Here's what AMD had to say:

"During a recent gamescom 2013 interview, an AMD spokesperson made inaccurate statements regarding the details of our semi-custom APU architectures. AMD will not comment on the Microsoft Xbox One and Sony PS4 memory architectures and will not speak for Microsoft, Sony or other AMD customers."
Volgens geruchten komt er dit weekend een artikel ivm alles technisch 7500 woorden
Microsoft to unlock more GPU power for Xbox One developers:

www(.)eurogamer.net/articles/digitalfoundry-microsoft-to-unlock-more-gpu-power-for-xbox-one-developers

"...We'll be publishing the entirety of our interview with the Xbox One architects this weekend, covering off topics including the Xbox 360 post-mortem, Microsoft's approach to GPU compute, the innovative approach to virtualisation, the choice of CPU architecture and much, much more. Over 7,500 words in total, and essential reading for anyone interested in the technological make-up of Microsoft's next-generation console."
They completely disregaurd logic and reality and instead put more faith in a bunch of theoretical numbers on paper.

1.86tf vs 1.1tf

According to those numbers PS4 is nearly twice as powerful as X1...logic tells us games should look twice as good on PS4 or run twice as good. watchdogs should be 60fps on PS4. BF4 should be running at 120fps on PS4
(or atleast X1 BF4 is not supposed to be running @ 60fps or even 1080p upscaled)

There is so many holes in sonyboy logic that its at the point to where they cannot even accept logical thinking. not only that but the performance difference varys everyday. It has varied so drastically from 30%-60%...How is that possible if Sony never upgraded their system?? How did sony magically get twice the performance upgrade outta no where?? Better yet why do the games show a different reality??

If PS4 is 50% easier to develope on and 60% more powerful than there should be no excuse as to why X1 not only has more games and exclusives, but is also on par or better looking than PS4 games.

Either sonys lying about PS4 power or MS is hiding somthing. Otherwise this shit is not adding up at all.
Vergeet niet beide bedrijven vertellen niet altijd de waarheid zowel Sony als Microsoft. Dus waarom heel veel allemaal blindelings Sony geloven?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:04:
Hier staat enkel dat AMD niks gaat zeggen over de inhoud van zowel de xbox als de playstation en dat dat aan de fabrikant zelf is. Lijkt me een vrij logische houding van AMD... nothing to see here
Volgens geruchten komt er dit weekend een artikel ivm alles technisch 7500 woorden
Als eurogamer het zelf aankondigd zijn het geen geruchten maar feiten. Er is een stevig interview gehouden met de tech dudes van MS en Eurogamer smeert dit interview uit over drie weekenden. Ik verwacht zeker geen nieuwe zaken naast een hoop onvolledige en eenzijdige informatie over hoe goed ze hun box welniet ontworpen hebben. Vast interresant om te lezen. En interresanter nog hoe andere techsites de gegeven informatie zullen ontleden en vergelijken met de weinige info die bekend is van de PS4.

"there is no secret sause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Natuurlijk hebben ze dat statement naar buiten gebracht. MS heeft na die uitspraak even op tafel geslagen. Beetje dezelfde strekking als die Sony medewerker die min of meer de PS4 versie van GTA V heeft bevestigd. Achteraf een typo, ahem. Vooral het feit dat ze er niks over zeggen, is veelzeggend. Het klopt dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Ik denk niet dat het voorkeur is. AMD wil graag hun huma promoten en pakt daar het ontwerp van de geheugenstructuur van de ps4 bij als voorbeeld. Zeker in deze tijd een geliefd gesprekonderwerp en dus dankbare gratis reclame.

Ik denk dat doordat de xbox one dat extra stukje 32mb esram op de chip heeft gebakken, de geheugenstructuur van de xbox niet als voorbeeld gebruikt kan worden voor de optimalisatie van huma.

Daarnaast is de 32 mb esram volgens velen nog steeds een offer dat gebracht moest worden om het langzame ddr3 geheugen te vervangen. doordat deze 32 mb een whopping 1,6 biljoen van de totale 5 biljoen transistors op de main die opslurpt ging dit ten koste van de GPU kernen. Hier is het waarom de PS4 op papier zoveel krachtigere GPU heeft. Designkeuzes van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:18:
Natuurlijk hebben ze dat statement naar buiten gebracht. MS heeft na die uitspraak even op tafel geslagen. Beetje dezelfde strekking als die Sony medewerker die min of meer de PS4 versie van GTA V heeft bevestigd. Achteraf een typo, ahem. Vooral het feit dat ze er niks over zeggen, is veelzeggend. Het klopt dus gewoon.
Het mag dan mogelijk waar zijn, het zal nog een tijdje duren voordat het ook zeker is. Net zoals GTA5 mogelijk nog jaartje of wat gaat duren, zal ook de absolute performance-verschil pas veel later zichtbaar zijn.

Ach, nog een 1,5 maand, dan kunnen we het allemaal 'voor et eggie' zien. Zelfs dan moet je nog zoeken naar identieke games, maargoed.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Ja dat eindstuk van het interview met die twee x1 architecten wordt dit weekend gepubliceerd. Maar denk eraan, de NDA is op 30 september verlengd met drie maanden! Dus aangezien je misterxmedia gelooft, zullen we dit weekende niks noemenswaardigs te weten krijgen...

Je moet natuurlijk zelf weten welke sites je wil geloven, maar om de betrouwbaarheid van informatie te verifiëren, kun je ook kijken naar hun track-record. En die is van misterxmedia erg beroerd, terwijl die van Anandtech bv. uitstekend is, iets waar menigeen het wel over eens is hier op GoT. Waarom dus nou juist een onbekende site vol fouten geloven, terwijl er sites zijn met een vele malen betere track-record? Tenzij je alleen gelooft wat je wil lezen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

och eigenlijk wil ik helemaal niet reageren op de post van die achterlijke misterxmedia maar kan het niet laten omdat Grave hem blijkbaar zo hoog heeft zitten... Dat stukje tekst wat je post:
They completely disregaurd logic and reality and instead put more faith in a bunch of theoretical numbers on paper.

1.86tf vs 1.1tf
De theoretische waardes van de GPU's van beide machines is snel te achterhalen (google en u vind):

853mhz@ 768 shader units = 1,31 tflops
800mhz @ 1152 shader units = 1,84 tflops

Dit is zonder de CPU maar die is bijna te verwaarlozen in de rekenkracht

nu blijkt dat 10pct van de GPU power van de xbone gebruikt is voor het os houd je 1,17 tflops over
According to those numbers PS4 is nearly twice as powerful as X1...logic tells us games should look twice as good on PS4 or run twice as good. watchdogs should be 60fps on PS4. BF4 should be running at 120fps on PS4
(or atleast X1 BF4 is not supposed to be running @ 60fps or even 1080p upscaled)
Dat een machine twee keer zo krachtig is geeft ook niet altijd 2x zoveel real time winst. dat is al heel erg vaak uitgelegt en debunked maar misterx wil het niet lezen. een auto met 200 pk gaat toch ook niet altijd 2x zo snel als een auto met 100 pk? en dat BF4 niet zou kunnen draaien op de xbox in 60 fps is bullshit. als je maar voldoende details weghaald kan ook de ps3 en 360 de game op 60 fps spelen. wat hij hier schrijft is de grootste onzin.
There is so many holes in sonyboy logic that its at the point to where they cannot even accept logical thinking. not only that but the performance difference varys everyday. It has varied so drastically from 30%-60%...How is that possible if Sony never upgraded their system?? How did sony magically get twice the performance upgrade outta no where?? Better yet why do the games show a different reality??
En hij durft over fanboy logic te praten?

De teraflops waardes van de PS4 zijn steeds (publiekelijk) ongewijzigd gebleven is is juist de xbox die steeds (publiekelijk) aan het veranderen is door de upclock van 53 mhz en het laatste verhaal over de 10 reservering voor het os. Die gast verdaait de boel steeds.
If PS4 is 50% easier to develope on and 60% more powerful than there should be no excuse as to why X1 not only has more games and exclusives, but is also on par or better looking than PS4 games.

Either sonys lying about PS4 power or MS is hiding somthing. Otherwise this shit is not adding up at all.
Waar haalt hij die waardes vandaan? hij praat echt poep. je kan een wijze van programmeren niet uitdrukken in percentage...?! Over de waarde van de games per platform kan je beide in het gelijk stellen want ik vind de xbone een zeer sterkte line up hebben. Maar daar gaat dit niet over. Zeker launch games maken niet goed gebruik van de hardware. neem daarbij de verhalen dat ontwikkelaars "parity" achtervolgen bij het ontwikkelen van games...

Maar alle verhalen van ontwikkelaars dat de ps4 makkelijke is om te programmeren, de driver beter en volwassener zijn en dat ook ea nog niet de resolutie van de ps4 versie wil bevestigen omdat hij in de dev omgeving op 900p draait. Er zijn zoveel verhalen die het voordeel naar de ps4 wijzen dat ik het gewoon knap van je vind om deze bullshit hier te posten met droge ogen.

Begrijp me niet verkeerd de xbone zal absolutt gaven een verschrikkelijk mooie games gaan voortbrengen. Forza is toch een geweldig voorbeeld? exclusive games zullen per plaform het maximale uit de hardware persen omdat ze kunnen leunen op de specifieke voordelen per platform. de xbox zal ongetwijfeld op een aantal plekken superieur zijn aan de ps4.

Maar waar de klappen gaan vallen is bij de multiplatform games, net zoals ze vielen bij last gen. Daarom ben ik niet zo geinterreseent in de performance van killzone of forza want die zal vast wel goed en top zijn. maar het verschil in battlefield om er maar één te noemen vind ik zeer interresant en er is bijna niks over te vinden naast wat loze tweats en offscreen footage die niks zeggen omdat ze op dev kits draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Persoonlijk denk ik dat de prijs uiteindelijk bepalend gaat worden op de lange termijn. Die 500 euro is gewoon net wat te duur imo. Zodra Microsoft wat goedkoper kan produceren en de prijs wat kan verlagen, zie ik ze zeker inlopen op de ps4, net zoals de ps3 dat bij de 360 deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:01:
Persoonlijk denk ik dat de prijs uiteindelijk bepalend gaat worden op de lange termijn. Die 500 euro is gewoon net wat te duur imo. Zodra Microsoft wat goedkoper kan produceren en de prijs wat kan verlagen, zie ik ze zeker inlopen op de ps4, net zoals de ps3 dat bij de 360 deed.
De PS3 is naast de prijsverlaging ingelopen door het briljante aanbod aan exclusives en de fantastische gratis games via PS Plus. Ik zie niet helemaal in hoe MS op beide punten wil gaan scoren net als de PS3 dat gedaan heeft. Of hebben ze ineens 10 megastudio's gekocht waar we niet vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
k-city schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:01:
Ligt eraan, heb een dayone edition gekocht van de X1 voor 499 met Fifa 14 en 1 jaar XBOX Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:15:
[...]

Ligt eraan, heb een dayone edition gekocht van de X1 voor 499 met Fifa 14 en 1 jaar XBOX Live.
Hoe kom je aan 1 jaar Xbox Live? Je krijgt toch een voucher in het pakket met 2 weken Xbox Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:14:
De PS3 is naast de prijsverlaging ingelopen door het briljante aanbod aan exclusives en de fantastische gratis games via PS Plus. Ik zie niet helemaal in hoe MS op beide punten wil gaan scoren net als de PS3 dat gedaan heeft. Of hebben ze ineens 10 megastudio's gekocht waar we niet vanaf weten?
Omdat ze dat niet hoeven? Niemand weet het financieel plaatje achter hele PS+ en belangrijker, hoe dit op de PS4 door gaat lopen (welke games - er komen maar een handje vol launch, maar niet te spreken over gaikai).

(ik heb PS+ al paar maanden niet meer, geen idee wat ze recent nog hebben toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, omdat wie wat niet hoeft? Vraag ik ergens waarom iemand iets moet of niet moet?

Ik geef slechts de voornaamste redenen voor de inhaalslag van de PS3. Heeft verder weinig te maken met of jij wel of niet Plus hebt. ;)

Zie verder de quote waar ik op reageer. :)

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 04-10-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
bram1984 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Voor mij en mijn vrienden en familie was het simpelweg de prijsverlaging. Toen de ps3 naar de 400 zakte haalde ik er een en had opeens iedereen om me heen (20~ personen) er een. Denk dat er een behoorlijk aantal mensen toch wel brand loyal zijn en er veel mensen zijn die nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:50:
och eigenlijk wil ik helemaal niet reageren op de post van die achterlijke misterxmedia maar kan het niet laten omdat Grave hem blijkbaar zo hoog heeft zitten... Dat stukje tekst wat je post:

[...]

De theoretische waardes van de GPU's van beide machines is snel te achterhalen (google en u vind):

853mhz@ 768 shader units = 1,31 tflops
800mhz @ 1152 shader units = 1,84 tflops

Dit is zonder de CPU maar die is bijna te verwaarlozen in de rekenkracht

nu blijkt dat 10pct van de GPU power van de xbone gebruikt is voor het os houd je 1,17 tflops over

[...]

Dat een machine twee keer zo krachtig is geeft ook niet altijd 2x zoveel real time winst. dat is al heel erg vaak uitgelegt en debunked maar misterx wil het niet lezen. een auto met 200 pk gaat toch ook niet altijd 2x zo snel als een auto met 100 pk? en dat BF4 niet zou kunnen draaien op de xbox in 60 fps is bullshit. als je maar voldoende details weghaald kan ook de ps3 en 360 de game op 60 fps spelen. wat hij hier schrijft is de grootste onzin.

[...]

En hij durft over fanboy logic te praten?

De teraflops waardes van de PS4 zijn steeds (publiekelijk) ongewijzigd gebleven is is juist de xbox die steeds (publiekelijk) aan het veranderen is door de upclock van 53 mhz en het laatste verhaal over de 10 reservering voor het os. Die gast verdaait de boel steeds.

[...]

Waar haalt hij die waardes vandaan? hij praat echt poep. je kan een wijze van programmeren niet uitdrukken in percentage...?! Over de waarde van de games per platform kan je beide in het gelijk stellen want ik vind de xbone een zeer sterkte line up hebben. Maar daar gaat dit niet over. Zeker launch games maken niet goed gebruik van de hardware. neem daarbij de verhalen dat ontwikkelaars "parity" achtervolgen bij het ontwikkelen van games...

Maar alle verhalen van ontwikkelaars dat de ps4 makkelijke is om te programmeren, de driver beter en volwassener zijn en dat ook ea nog niet de resolutie van de ps4 versie wil bevestigen omdat hij in de dev omgeving op 900p draait. Er zijn zoveel verhalen die het voordeel naar de ps4 wijzen dat ik het gewoon knap van je vind om deze bullshit hier te posten met droge ogen.

Begrijp me niet verkeerd de xbone zal absolutt gaven een verschrikkelijk mooie games gaan voortbrengen. Forza is toch een geweldig voorbeeld? exclusive games zullen per plaform het maximale uit de hardware persen omdat ze kunnen leunen op de specifieke voordelen per platform. de xbox zal ongetwijfeld op een aantal plekken superieur zijn aan de ps4.

Maar waar de klappen gaan vallen is bij de multiplatform games, net zoals ze vielen bij last gen. Daarom ben ik niet zo geinterreseent in de performance van killzone of forza want die zal vast wel goed en top zijn. maar het verschil in battlefield om er maar één te noemen vind ik zeer interresant en er is bijna niks over te vinden naast wat loze tweats en offscreen footage die niks zeggen omdat ze op dev kits draaien.
misschien ook leuk om dit op zijn blog te posten.

Ik redeneer zelf vanuit de passie van het gamen.

Op lange termijn hebben we natuurlijk niet alleen de xbox one en ps4

Steambox die er aan gaat komen. Apple denk aan zeer krachtige tablets waarop je kunt gamen. Als de next gen consoles voor jaren zijn gemaakt. Wie weet wat de technische mogelijkheden zijn van een tablet over +- 5 jaar.

Ik zou het liefst zien 2 consoles die tegen elkaar gewaagd qua specificaties en niet 1 console wat schijnbaar qua grafische power van 2 x zoveel. Wat ik eerder zei 3 miljard aan AMD daar verwacht je wel wat voor terug en als dan de concurrent bij dezelfde leverancier AMD 2 x zoveel krachtig op hardwarwe gebied lijkt mij stug.

Ik wacht dit weekend wel af. Wat voor mij vast staat ongeacht of de rumors waar zijn dat we straks weer lekker kunnen genieten, aangezien Microsoft en Sony en tig andere bedrijven gezamelijk miljarden in het gamen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:33:
Sorry, omdat wie wat niet hoeft? Vraag ik ergens waarom iemand iets moet of niet moet?

Ik geef slechts de voornaamste redenen voor de inhaalslag van de PS3. Heeft verder weinig te maken met of jij wel of niet Plus hebt. ;)

Zie verder de quote waar ik op reageer. :)
Zij 'hoeven' niet te scoren zoals jij het niet kan zien, sim-pel. Next-gen is nieuwe ronde, nieuwe kansen, wat current-gen doet, is in directe lijn niet relevant meer. MS is klaar met de Xbox, tijd voor de volgende. En daar kan MS gewoon weer meegaan met de prijs, los van de current-gen en welk succes daar nog uit te halen is.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 04-10-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay zo, ik snap het. Maar waar zouden ze volgens jou dan een eventueel benodigde inhaalslag mee goed kunnen maken, buiten de prijs om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:06:
Okay zo, ik snap het. Maar waar zouden ze volgens jou dan een eventueel benodigde inhaalslag mee goed kunnen maken, buiten de prijs om?
Voor de current-gen consoles? Niets meer. Wedstrijd is gespeeld, ze zijn klaar. Ze verkopen nog steeds erg netjes zonder erg veel moeite, aantal grote games en het loopt weer rustig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, next-gen, want daar heb ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

misschien ook leuk om dit op zijn blog te posten.

Ik redeneer zelf vanuit de passie van het gamen.

Op lange termijn hebben we natuurlijk niet alleen de xbox one en ps4

Steambox die er aan gaat komen. Apple denk aan zeer krachtige tablets waarop je kunt gamen. Als de next gen consoles voor jaren zijn gemaakt. Wie weet wat de technische mogelijkheden zijn van een tablet over +- 5 jaar.

Ik zou het liefst zien 2 consoles die tegen elkaar gewaagd qua specificaties en niet 1 console wat schijnbaar qua grafische power van 2 x zoveel. Wat ik eerder zei 3 miljard aan AMD daar verwacht je wel wat voor terug en als dan de concurrent bij dezelfde leverancier AMD 2 x zoveel krachtig op hardwarwe gebied lijkt mij stug.

Ik wacht dit weekend wel af. Wat voor mij vast staat ongeacht of de rumors waar zijn dat we straks weer lekker kunnen genieten, aangezien Microsoft en Sony en tig andere bedrijven gezamelijk miljarden in het gamen investeren.
Maar juist nu zijn ze aan elkaar gewaagd; 1.31TFLOPS en 1.8TFLOPS. Jouw wenselijke situatie, van de X1 volgens misterx(boy), de X1 met 3.2TFLOPS tegen een PS4 met 1.8TFLOPS is juist een nog schevere verhouding t.o.v. de huidige situatie. Eigenlijk zou dat een situatie zijn die nog nooit eerder voorgekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ach ja de PS3 heeft toch ook iets van 50% meer FLOPS dan de Xbox 360? Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Sure de architectuur is nu veel meer gelijkwaardig, maar dat wil niet zeggen dat alle developers uit beide consoles evenveel kunnen halen? Software is nog steeds belangrijk, dus ik hecht niet al te veel waarde aan theoretische snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Killer Instinct practice mode. Gejat van Street fighter IV, maar wel goed geïmplementeerd.

YouTube: KILLER INSTINCT: Dojo Mode Breakdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:26:
[...]

Maar juist nu zijn ze aan elkaar gewaagd; 1.31TFLOPS en 1.8TFLOPS. Jouw wenselijke situatie, van de X1 volgens misterx(boy), de X1 met 3.2TFLOPS tegen een PS4 met 1.8TFLOPS is juist een nog schevere verhouding t.o.v. de huidige situatie. Eigenlijk zou dat een situatie zijn die nog nooit eerder voorgekomen is...
Zie het dan liever andersom ik weet niet wat er in theorie met 1.31TFLOPS mogelijk is, maar als de minimale standaard voor game developers op 1.8 ligt komt het voor games, iedergeval beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als zowel de Xbox One en Playstation 4 mantle hebben.

Dan zou in theorie Sony game op beide platformen kunnen aanbieden, waarbij hun eigen console prioriteit heeft, maar de afzet markt die wordt dan gigantisch kosten baten plaatje, maar interessant perspectieven voor de next gen generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het huidige verschil is 77gflops (360) vs 230 gflops (ps3), ofwel: gflops alleen maken het verschil niet. Sure ze zitten nu wel dichter bij elkaar, maar ook dat hoeft niet direct het verschil te maken. Feit blijft dat het voor de meeste games nu een minder grote beperking is wat men wel of niet kan met de game. De performance per pixel ligt gewoon veel hoger. En uiteindelijk draait het toch vooral om de gameplay

[ Voor 96% gewijzigd door Martinspire op 04-10-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit het grote verschil niet in het type geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Matched: Playstation, PC, op
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:08:
als zowel de Xbox One en Playstation 4 mantle hebben.

Dan zou in theorie Sony game op beide platformen kunnen aanbieden, waarbij hun eigen console prioriteit heeft, maar de afzet markt die wordt dan gigantisch kosten baten plaatje, maar interessant perspectieven voor de next gen generatie.
Hebben ze zeer waarschijnlijk niet.
Mantle is gewoon een alternatieve API voor de PC. Als alternatief voor DirectX en OpenGL.
Het moet ervoor zorgen dat PC games op zwakke hardware ook een beetje van de optimalisaties kunnen genieten die op Consolegebied plaatsvinden. Doordat het de rechtstreekse aanspreek routes die binnen consoles gebruikt worden richting de hardware ook gebruikt voor Windows PC's.
Mantle is iets voor de ontwikkelaar om te gebruiken. Niet een Sony of Microsoft.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Hebben ze zeer waarschijnlijk niet.
Mantle is gewoon een alternatieve API voor de PC. Als alternatief voor DirectX en OpenGL.
Het moet ervoor zorgen dat PC games op zwakke hardware ook een beetje van de optimalisaties kunnen genieten die op Consolegebied plaatsvinden. Doordat het de rechtstreekse aanspreek routes die binnen consoles gebruikt worden richting de hardware ook gebruikt voor Windows PC's.
Mantle is iets voor de ontwikkelaar om te gebruiken. Niet een Sony of Microsoft.
Volgens geruchten juist wel de consoles, aangezien mantle er ook voor kan zorgen dat de games gemakkelijk op de pc worden gezet.

Zie artikel anandtech
If indeed Mantle is the Xbox One’s low level API, then this changes the frame of reference for Mantle dramatically. No longer is Mantle just a new low level API for AMD GCN cards, whose success is defined by whether AMD can get developers to create games specifically for it, but Mantle becomes the bridge for porting over Xbox One games to the PC. Developers who make extensive use of the Xbox One low level API would be able to directly bring over large pieces of their rendering code to the PC and reuse it, and in doing so maintain the benefits of using that low-level code in the first place. Mantle will not (and cannot) preclude the need for developers to also do a proper port to Direct3D – after all AMD is currently the minority party in the discrete PC graphics space – but it does provide the option of keeping that low level code, when in the past that would never be an option
bron http://www.anandtech.com/...evel-graphics-api-for-gcn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:12:
Het huidige verschil is 77gflops (360) vs 230 gflops (ps3), ofwel: gflops alleen maken het verschil niet. Sure ze zitten nu wel dichter bij elkaar, maar ook dat hoeft niet direct het verschil te maken. Feit blijft dat het voor de meeste games nu een minder grote beperking is wat men wel of niet kan met de game. De performance per pixel ligt gewoon veel hoger. En uiteindelijk draait het toch vooral om de gameplay
DIt klopt, echter met als toevoeging dat de grafische kaart in de 360 beter is en meer geheugen heeft dan degene in de PS3, terwijl in de nieuwe generatie Sony ook hard inzet op de grafische kaart. Sony heeft wat dat betreft geleerd van de PS3 en niet alleen ingezet op ruwe kracht in een gebied zoals met de PS3.

Verder eens met dat de theoretische verschillen in de praktijk in multiplatform niet echt merkbaar zullen zijn, en pas over een paar jaar in exclusives, voorlopig zijn beide consoles krachtig genoeg. Ook heb ik liever 720p met meer details per pixel en constante fps, en dan upscalen naar 1080p dan native 1080p met minder details per pixel en lage fps, het eerste zal (in theorie) op de console mooier eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Geen matches
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door swopdark op 04-10-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:07:
[...]

Volgens geruchten juist wel de consoles, aangezien mantle er ook voor kan zorgen dat de games gemakkelijk op de pc worden gezet.

Zie artikel anandtech

[...]

bron http://www.anandtech.com/...evel-graphics-api-for-gcn
Nou dat vind ik een beetje ver gezocht van anand.
Diezelfde "Brug" voor makkelijk porten tussen PC en Xbox 360 was er toen ook al, dat heette DirectX.
En Microsoft had zoiets ook al eerder genaamd XNA Framework (directX for dummies) en dat hebben ze afgeschoten.
Nee Microsoft kennende, zal de nieuwe Xbox ook gewoon DirectX based zijn. Wellicht een beetje aangepast, maar nog steeds in de basis DirectX.
Microsoft heeft ook al op zijn Build conference aangegeven dat voor de Xbox One DirectX 11.2 gebruikt zal worden.
Daarnaast heeft AMD aangegeven in hun slides dat het multi platform wordt, dus dan verwacht ik ook linux/Steam OS. En de kans dat MS DirectX laat porten naar linux.....

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 04-10-2013 17:32 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Een interview met 2 architects van de Xbox One: http://www.eurogamer.net/...mplete-xbox-one-interview
Het lijkt me nu dus heel sterk dat MS opeens nog met verborgen features zou komen.

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 05-10-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:59:
Een interview met 2 architects van de Xbox One: http://www.eurogamer.net/...mplete-xbox-one-interview
Het lijkt me nu dus heel sterk dat MS opeens nog met verborgen features zou komen.
Klopt en

misterxmedia nieuwe info en leuke info met Sony ivm dev kit ;P bij bron zitten foto's

daarnaast
The Gpu can handle two render pipes in one call. Effectively this is identical to two gpu's..
Insider Daily. Xbox One have 4 old CUs and 12 new CUs. 4 old CUs are 10% of perfomance. Do the math.misterxmediaOctober 5th, 13:37
Insider(October 03, 2013): I cant Believe some comments on the Blog .. Are some of these people, just disgruntled Gaf uses...
If you find it so hard to think that the R8 820 was not in production 12 months ago..your a fool.. 28nm cards have been around for 2 years... The 7970 has been around for three years in RND . And I never said it was Native Hardware .. Ms re-engined it and made a high end gpu part work. And I give enough information so that you can pull it apart. But this one time I gave you a lot more and you call me a troll... I never gave full figures on rops or CU's well there is 16rop's .. I never said how many cu's only what there based on.. we ant going to see 32 cu's in xbox one. there is 12 for the main gpu there is 2 extra cu's which can be activated by firmware updates. and then there is another 2. Which I have been told can not be activated due to them being built in to the hardware in case of fail safes, Which I believe can also be activated also. there is also 4 cu's for the cpu's that the dx app can use these are not VI based like the other 14. And the clues I gave you in regards to the main gpu being split into two parts is also true.. The Gpu can handle two render pipes in one call. Effectively this is identical to two gpu's.. The mono driver is the same as Mantel it is also the evolution of the Dx driver api. That is why the Xbox is called well Xbox. :/ The Stereo driver is both GCN+ mantel plus dxcore and cpu + cu's getting effective a asynchronous Mantel driver. And ps4 has the older Cu's it doesnot have the super beefed up cu's. And I think will start seeing alot of people getting band from more then gaf if your an x1 supporter... And I Know sony will really start changing there tune towards x1 in regards to how powerful it is to x1.. Expect them to issues a response were they say the ps4 is a console and x1 is media device. But they know the x1 is more powerful then ps4. But there pr will do anything now to sort of back peddle expect word twisting.... And the eurogamer deep down part 3 will not give it all up expect a lot of ? marks but there will be enough to segment why ryse and forza look like they do.. One last thing on hardware The hana2 up-scaler can do thing you have not even seen before... it has a per pixel level of control and can handle 4k out put not the crap stretched 16.9 black bar we have seen .... your going to be shocked in regards to this chip alone.

And one blog comment in regards to the 4 week set in stone on hardware I was referring to the hardware clock speeds not being finalized and some developers only had access to one render cue on the gpu and there was no stereo Asynchronous driver ether.

Also the cpu can bost to 1.95ghz and the gpu can differently hit 900+ mhz.. but that is the benefit a larger case with a bigger cooling system and an external power supple and a custom design..... off the shelf will all ways be harder to tame in the last hours ...

Misterx: It was fun how Neogaf trolled Xbox One games were running on PC but this week it was confirmed that only Knack with dramatic framerate problems were actually run on PS4 dev kits...All other games were demoed on PCs and Sony lied hard this time again playing dirty with wires.
click for a full picture Sony_lie_with_PS4
Also there is a report about PS4 is overheating while running more 2 days non stop. f0xm4n: Anyway my friend who works at MS said their ps4 they had overheated after 2 days of continuous use. It was not final model but not good.

--------------------------------------------------------------------------------
bron http://misterxmedia.livejournal.com/139257.html

update foto's

Afbeeldingslocatie: http://ic.pics.livejournal.com/misterxmedia/21549619/79881/79881_original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Wat een goede en verhullende foto's zeg, laten echt niets aan de twijfel over....

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
@Grave

Gefeliciteerd man, jij brengt het begrip xbox fanboy naar een heel nieuw niveau

On topic: Ik hoorde van een kennis (die naar Firstlook is) dat de games op de PS4 en XBone er beide gewoon goed uitzagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:13:
Wat een goede en verhullende foto's zeg, laten echt niets aan de twijfel over....

:')
Je ziet wat je wilt zien en mensen stappen lastig af van hun eigen relatieve waarheden.

ook interessant stuk uit artikel eurogamer
We can do things like update the operating system on the system side of things while retaining very good compatibility with the portion running on the titles, so we're not breaking back-compat with titles because titles have their own entire operating system that ships with the game. Conversely it also allows us to innovate to a great extent on the title side as well. With the architecture, from SDK to SDK release as an example we can completely rewrite our operating system memory manager for both the CPU and the GPU, which is not something you can do without virtualisation. It drove a number of key areas... Nick talked about the page tables. Some of the new things we have done - the GPU does have two layers of page tables for virtualisation. I think this is actually the first big consumer application of a GPU that's running virtualised. We wanted virtualisation to have that isolation, that performance. But we could not go and impact performance on the title.

We constructed virtualisation in such a way that it doesn't have any overhead cost for graphics other than for interrupts. We've contrived to do everything we can to avoid interrupts... We only do two per frame. We had to make significant changes in the hardware and the software to accomplish this. We have hardware overlays where we give two layers to the title and one layer to the system and the title can render completely asynchronously and have them presented completely asynchronously to what's going on system-side.
en
Nick Baker: Yeah, I think that's right. In terms of getting the best possible combination of performance, memory size, power, the GDDR5 takes you into a little bit of an uncomfortable place. Having ESRAM costs very little power and has the opportunity to give you very high bandwidth. You can reduce the bandwidth on external memory - that saves a lot of power consumption as well and the commodity memory is cheaper as well so you can afford more. That's really a driving force behind that. You're right, if you want a high memory capacity, relatively low power and a lot of bandwidth there are not too many ways of solving that.
Goede keuze waarom ze niet voor GDDR 5 zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iSpaceman schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:19:
@Grave

Gefeliciteerd man, jij brengt het begrip xbox fanboy naar een heel nieuw niveau

On topic: Ik hoorde van een kennis (die naar Firstlook is) dat de games op de PS4 en XBone er beide gewoon goed uitzagen
Grappig kan mijn nog tijden herinneren dat Microsoft Xbox One overspoelt werd met negatieve reacties. Sony is blijkbaar heilig in jouw ogen?

Beide fabrikanten hebben bewezen hun woord niet na te komen. Microsoft is de next gen begonnen met een rampzalige PR en Sony heeft hier goed van profiteert laat Microsoft, maar in de vuurlinie staan.

Nu komen er eventuele geruchten dat de Xbox One veel voordelen met zich brengen en dat Sony ook weer lekker aan het liegen is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen matches
Die geruchten komen van zogenaamde insiders :') . Ik heb nog geen enkel relevant medium gehoord over liegen vanuit Sony en MS kant. Laat je nou niet zo inpakken door die Misterxmedia, de privé of story van gaming. Die gozer tilt het niveau roddeljournalistiek naar een nog hoger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:25:
Die geruchten komen van zogenaamde insiders :') . Ik heb nog geen enkel relevant medium gehoord over liegen vanuit Sony en MS kant. Laat je nou niet zo inpakken door die Misterxmedia, de privé of story van gaming. Die gozer tilt het niveau roddeljournalistiek naar een nog hoger niveau.
Zijn al noemenswaardige sites die Xbox One als de beste next gen beschouwen.

Jij laat je inpakken ik kan zowel naar Sony als Microsoft objectief kijken heb met beide partijen, zowel positieve en negatieve ervaringen op de consoles.

Beide fabrikanten hebben hun eigen sterktes en het liefst zou ik straks beide systemen willen hebben.

Als Microsoft krachtiger blijkt te zijn hebben wij als gamer juist de voordeel.

Microsoft focust zich extreem op design kijk alleen al naar het artikel ik heb Sony hierover nog niet gehoord. Laat het interview, maar komen met hun design team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Zijn al noemenswaardige sites die Xbox One als de beste next gen beschouwen.
Nog voordat ook maar ééntje op de markt is? Wow, waarom hebben we het er dan nog over! Het is allang duidelijk!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen matches
Dan wil ik van jou weten welke noemenswaardige websites dat zijn + bijbehorende artikelen. Succes ermee.

[ Voor 13% gewijzigd door CR1691 op 05-10-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:30:
[...]
Nog voordat ook maar ééntje op de markt is? Wow, waarom hebben we het er dan nog over! Het is allang duidelijk!
CR1691 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:31:
Dan wil ik van jou weten welke noemenswaardige websites dat zijn. Succes ermee.
deze http://www.shortlist.com/...design-tech-award-winners

Hier goede Ryse dan valt killzone tegen

http://download.gamespotc...emo_gp_au_100513_2800.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Noemenswaardig zei je toch?
Runners-up

Ouya Android Console
Bij deze benoem ik ze tot onnoemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Noemenswaardig zei je toch?

[...]
Bij deze benoem ik ze tot onnoemenswaardig.
Leuke aanname
Mr X, could you unscreen my post please and thank you.

Sony is still unable to get games running on PS4 as pointed out in the other thread and MS is optimizing all its launch titles to run as best as they can on Xbox One hardware. At this point in the game there is no reason for MS to release specific specs, they really can let the games do the talking, as right now Sony cant counteract anything put on screen by the Xbox One. They are in a good position, and keeping specific architecture under wraps until they are sure Sony can no longer play the pr spin is a good move. If they release specs now, all Sony will do is find some kind of way to discredit it. And we all know how the SDF can not accept that their console may be inferior. So i think letting the games do the talking is the best move right now.

I also found this quote also very interesting ...

"I think this (XboxOne) is actually the first big consumer application of a GPU that's running virtualized"

... I think this virtualized GPU is a very big deal , and the technology behind this is what I'm most excited about! :)

(Reply) (Thread)

--------------------------------------------------------------------------------

Re: again with the vGPU

2fakes

2013-10-05 11:23 am (UTC)

So they actually designed the xb1 with the intent of using the power of the cloud? seems like they are confident in their tech that they can effectively pull this off and not just some gimmicky marketing nonsense.
Does the PS4s design incorporate vGPU also? So theoretically xb1 will become more powerful overtime and deep into the console generation than the ps4? Its like having 3 GPUs right?

(Reply) (Parent) (Thread)

Re: again with the vGPU

mistercteam

2013-10-05 11:28 am (UTC)

what interesting if
the GPGPU part is not actually handled by the Gfx core
but by 50-2 fail safe small core of tensilica + 10MB extra SRAM
this is back to remove the 48 thread of power7/8
but bring back to more efficient DPU

this will also means a hybrid rendering, of main Gfx + 4CU Dx core overlay + xx Small Core of DPU for Path tracing or any app/gfx nested parrarel need

what interesting is there is a paper that
will use tensilica as basis of GPGPU computing
as 50 small core (per core of 100 GFlops of tensilica) is only use 1 mm^2.

Virtualize also means the system wont need to know the physical
device, and in the future MS could extend this to cloud
and if MS change the underlying cpu/gpu in the future
it wont have much problem
Kan je nu hier ook inhoudelijk op reageren leuke speculatie en we hebben nog niks gezien van Sony en ze zijn nu verdacht stil ;)

let the games talk we zullen het binnenkort meemaken. Wat ik gezien heb van Ryse :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Matched: controller, op
Poll: Nextgen at launch of pas later?
At launch, tijd voor wat nieuws!
Na introductie van voordeelbundels
Na de eerste prijsverlaging
Na introductie van de slim-versie
Anders, namelijk: ...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387933&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik gooi er in dit topic maar eens een poll tegen aan, omdat ik zit te twijfelen tussen @launch en na introductie van de voordeelbundels (met 1 game in het begin, 2 games + 2 controllers komen vanzelf later) Ik heb al een reservering lopen bij Bol voor een PS4, vanaf 10 juli, dus zo zit ik iig bij de first-day batch. En de XB1 bij Neckermann, net voor Microsoft kwam met de vertraging + compensatie. Maar tegelijkertijd heb ik zoiets: gezien mijn backlog kan ik die voordeelbundels ook wel afwachten bij beide.

Dus dan heb ik zoiets.. dan kan ik mijn preorders ook wel cancelen. En dat heeft niet alleen met de backlog te maken, maar ook met de games die ik perse voor de nextgens zou willen halen. (Watch_dogs + AC4) Want die kan ik met hetzelfde gemak op de 360 nog spelen, wat mijn backlog niet kleiner maakt en de tijd die ik dus kan overbruggen wss lang genoeg maakt om een leuke bundel te scoren medio 2014 ;)

Het is wel grappig, bij de aankondiging en onthulling van beide consoles had ik zoiets: ja, doe mij die maar. Maar naarmate de launch dichter en dichterbij komt heb ik zoiets, ondanks dat geld geen rol speelt, wacht nog maar even met kopen. Met een beetje geduld heb je ipv nu een PS4/XB1 met 500GB straks er een met 1TB uitvoering (ik zeg maar wat) Of dan in ieder geval voor dezelfde launchprijs een PS4/XB1 met twee games en twee controllers. En gezien twee games + tweede controller ook wel goed is voor €180 adviesprijs of €135 import, vind ik dat de besparing wel waard om voor te wachten zeg maar. Te meer omdat de 'must have' games voor mij toch speelbaar zijn op mijn 360 en als ik GTA V uit de budgetbak grabbel des te meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

Leuke aanname

[...]

Kan je nu hier ook inhoudelijk op reageren leuke speculatie en we hebben nog niks gezien van Sony en ze zijn nu verdacht stil ;)

Late the games talk we zullen het binnenkort meemaken. Wat ik gezien heb van Ryse :)
Ik ga nergens inhoudelijk op reageren, want alles is pure speculatie en koffiedik kijken. En ik probeerde duidelijk te maken dat al jouw argumenten ook enkel en alleen maar daarop zijn gebaseerd. Beide systemen zijn nog niet eens op de markt, dus het is gigantische bullshit om nu al één van de twee als de betere aan te merken.

Wel mooi overigens dat je eindigt met 'late the games talk' (late.. :?), terwijl jij degene bent die met een artikel komt die op een zinnetje als 'de Kinect is interessant' de Xbox One verkiest tot beste next-gen, zonder ook maar te kijken naar games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

Ik ga nergens inhoudelijk op reageren, want alles is pure speculatie en koffiedik kijken. En ik probeerde duidelijk te maken dat al jouw argumenten ook enkel en alleen maar daarop zijn gebaseerd. Beide systemen zijn nog niet eens op de markt, dus het is gigantische bullshit om nu al één van de twee als de betere aan te merken.

Wel mooi overigens dat je eindigt met 'late the games talk' (late.. :?), terwijl jij degene bent die met een artikel komt die op een zinnetje als 'de Kinect is interessant' de Xbox One verkiest tot beste next-gen, zonder ook maar te kijken naar games.
Ehm nu doe je over mij een aanname. Gaf aan dat er site was die voor Xbox kiest. Artikel is inhoudelijk erg erg kort :P geef ik toe.

Zelf kies ik xbox one voor de games(Dead Risen 3, Ryse, Sunset overdrive.Quantum Break). en daarnaast Kinect en de media features daarop heeft Microsoft met Skype 1080p. Nu net met een master studie bezig en laat dit voornamelijk online zijn icm Skype ideaal dus :)

Heb op dit moment nog de vorige generatie en kan daar eerst ook nog tijden mee vooruit. Speculeren blijft leuk toch, ongeacht of het Pro Sony of Microsoft is. Draait uiteindelijk om de game ervaring en als er dan positieve geruchten zijn, waarom dit dan niet toejuichen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Leuke poll :)

4 opties streep ik sowieso weg ;)
-Ik wil de next-gen at launch, maar was te laat met pre-orderen dus dat gaat niet gebeuren.
-De voordeelbundels zijn al aangekondigd maar nog niet echt te pre-orderen...
-Een eerste prijsverlaging hoef ik niet op te wachten, de releaseprijs is al erg mooi!
-Een slimversie? Dus er komt nog een kleinere PS4?
Ik stem voor:
• Anders, namelijk: ... zodra mijn pre-order binnen komt :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Geen matches
@poll. Anders namelijk... Eerst even het stof laten settlen, daarna kijken of en welke console ik wil. Nu heeft ps4 mijn voorkeur, maar ik ga niets perorderen. Eerst afwachten hoe ze beiden in de praktijk blijken te zijn.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 85 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!