Maar iedere n00b zal ook wel doorhebben dat het nemen van Xbox Live waardevoller is als ze niet alleen online kunnen gamen. Verder vind ik het wel heel zwak om ook niet te vermelden dat Skype
op de X1 dus wat meer features heeft dan de standaard Skype
op je deskt
op. Het lijkt me verder erg sterk dat iemand wel een f2p game wil doen, maar geen andere game online.
swopdark schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:51:
[...]
Ik denk dat je kan stellen dat het os van de one een pareltje gaat worden wat niet uitsluit dat het ps4 soepel gaat zijn en de mensen geeft wat ze willen. Uiteindelijk moet je bij het xbone os een abbo afsluiten om zelfs de "anno 2013" meest primaire functies te mogen gebruiken zoals een internetbrowser, Skype of f2p games spelen. Dit zijn beslissingen die voor mij erg veel glans van een os halen.
Volgens mij staan Apps en de browser los van Xbox Live Gold hoor? Maar sommige apps kunnen wel Gold vereisen, zoals dat nu met de 360 ook is. In die zin veranderd er dus helemaal niets. Je kunt er tegen zijn, maar dan ben je dat nu ook al en is het dus eigenlijk geen nieuwe plus of min.
[...]
Ik heb ook nog geen bronnen gelezen dat xbone sdk is geprefereerd boven dat van de ps4. Als je er al iets over leest is het andersom, zeker gezien de vele games op e3 en gamescom die met ds4 controller speelbaar waren. Geeft aan dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden tov de vorige gen.
Er zijn wel degelijk wat games die de X1 prefereren, maar dat zijn doorgaans devel
opers die ook al de 360 prefereren. In ieder geval maakt het ook qua
controller weinig uit, maar het kan ermee te maken hebben dat de DS4 al eerder beschikbaar was, naast dat de SDK van de PS4 ook al eerder uit was. Zonder de feiten zegt het in ieder geval weinig.
Als het verschil on hardware volgens jou niks uitmaakt waren koopt niet iedereen dan een radeon 77 serie ipv een 78 of zelfs 79??! Bij PC games halen ze toch ook meer uit een snellere videokaart? Beetje raar om te denken dat een ontwikkelteam voor de ps4 niet gebruik zou maken van de grotere gpu en video geheugen als de gemiddelde PC game ook een grote variëteit aan hardware ondersteund. Dit is gewoon wishfull thinking vanuit de xbox kant omdat het theoretische verschil deze gen zo groot is terwijl de architectuur vrijwel gelijk is.. Op de huidige gen was het verschil tussen sommige games ook soms erg groot. Dit resulteerde in stabiele framerates, hogere resoluties en of de toepassing van anti aliasing. Ik voorzie een herhaling in het voordeel van de ps4.
PC gamers zijn anders dan de gamers die een console k
open. Die hoeven zich sowieso niet bezig te houden met typenummers en zal het doorgaans een zorg zijn of een game nou 30 of 35 FPS lo
opt.
Men zal heus wel wat extra performance uit de PS4 kunnen halen, maar de vraag is of dat merkbaar is of effect heeft
op de functionaliteiten van de game. Als het alleen om extra FPS gaat, zullen weinig gamers daar wakker van liggen. De PS3 is ook sneller geweest dan de 360, maar toch werd de 360 vaker gebruikt als uitgangspunt. Dat kan zijn omdat de SDK fijner is, omdat de hardware makkelijker is of omdat men de performance van de 360 als uitgangspunt neemt en de PS3 versie daardoor alleen maar sneller maakt. Iets wat ook prima bij de volgende generatie van toepassing kan zijn.
En de hardware zit ook qua snelheid dichter bij elkaar dan ooit. De Xbox had een CPU van 733mhz, de ps2 deed 300mhz. De Xbox had 64mb ram, de ps2 had 32mb ram. De Xbox had 6.2 gfl
ops, de PS2 had 3 gfl
ops. Zat er verschil in de grafische performance van games? Zeker, maar dat heeft er niet voor alle games voor gezorgd dat de xbox versie er beter uit zag. En de PS2 heeft toch vele malen meer verkocht.
De Xbox 360 heeft 77 gfl
ops, de ps3 heeft 230 gfl
ops. En niet alleen het aantal CPU cores was hoger, ook de RAM van de PS3 was veel sneller (3.2ghz vs 700mhz, al heeft de 360 wel 512mb ram vs de 256 van de PS3). Ofwel het verschil is enorm. Groter dan nu en toch zat er bij veel games maar weinig verschil tussen. Dat we nu bij de PS3 exclusives betere performance zien is dan ook vrij logisch, maar het heeft weinig effect gehad
op de verko
op van de consoles en ook weinig effect gehad
op de technische verschillen.
Voor de komende generatie zit er ook wel een gat tussen de beide consoles, maar dit zal door de algemene toegenomen grafische performance ook minder belangrijk worden. Het is straks meer afhankelijk van hoeveel tijd een devel
oper krijgt voor de ontwikkeling, hoe uitgebreid de game is en wat de plannen voor vernieuwing zijn.
Het is fijn dat er straks miljarden aan polygonen getoond kunnen worden, maar dat kost ook weer erg veel tijd. Als je voor een minuut aan cinematics een 100 manuren kwijt bent, dan is dat aardig kostbaar. Nou zullen sommige games het uitzonderlijk doen
op de PS4, maar ook de X1 zal zo zijn pareltjes krijgen. Als we kijken naar wat de huidige generatie er nog uitperst aan graphics, dan zie ik daar echt geen problemen in. Een Tomb Raider, Bioshock, Splinter Cell en GTA zien er echt geweldig uit, bevatten enorm veel mogelijkheden, afwisseling en details. Zeker als je rekening houd met het feit dat de hardware toch al aardig wat verouderd is. Daarom vind ik het dan ook vrij debiel om het te hebben over specificaties van de beide consoles. Zeker het afschrijven van 1 van de consoles
op diens hardware is gewoon erg raar. Dat is voor devel
opers namelijk nooit een probleem geweest en de consument maakt het echt weinig uit. Sure, er zullen wat gamers zijn die dan liever een PS4 hebben, simpelweg omdat ze alleen uitgaan van de cijfers. Maar dat is meer een
pc-dingetje dan dat het daadwerkelijk veel invloed gaat hebben.