Toon posts:

Black Screen @ startup

Pagina: 1
Acties:

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-04-2022
Hallo iedereen,

als ik mijn laptop opstart blijft mijn scherm volledig zwart. Er komt geen enkele melding, geen bios, helemaal niks.

Het gaat om een Acer Aspire 5920G (3/4 jaar oud).
De lampjes gaan wel branden. De DVD-drive gaat ook draaien en de ventilator start in het begin maar stopt daarna..
Er komen ook geen geluidjes uit en hij start sowieso niet op.
Wat denken jullie dat dit is?

Ik heb het volgende geprobeerd:
- volledig leeg laten lopen, vervolgens opstarten
- batterij eruit, proberen op adapter
- batterij eruit, power button 60 seconden indrukken, proberen op adapter
- externe monitor aansluiten
Dit werkte allemaal niet.

Daarna heb ik hem even open gedraaid en enkele modules er 1 voor 1 uit gehaald
- allereerst Intel Acceleration set
- vervolgens geheugenmodules

HDD en GPU heb ik nog niet eruit gehaald
Ik zelf ben bang dat het mijn moederbord is en dat is het sowieso einde verhaal..

Groetjes en bedankt,

[Voor 4% gewijzigd door dZinee op 21-05-2011 13:51]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 12:52

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dZinee schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:50:
Hallo iedereen,

als ik mijn laptop opstart blijft mijn scherm volledig zwart. Er komt geen enkele melding, geen bios, helemaal niks.

Het gaat om een Acer Aspire 5920G (3/4 jaar oud).
De lampjes gaan wel branden. De DVD-drive gaat ook draaien en de ventilator start in het begin maar stopt daarna..
Er komen ook geen geluidjes uit en hij start sowieso niet op.
Wat denken jullie dat dit is?

Ik heb het volgende geprobeerd:
- volledig leeg laten lopen, vervolgens opstarten
- batterij eruit, proberen op adapter
- batterij eruit, power button 60 seconden indrukken, proberen op adapter
- externe monitor aansluiten
Dit werkte allemaal niet.

Daarna heb ik hem even open gedraaid en enkele modules er 1 voor 1 uit gehaald
- allereerst Intel Acceleration set
- vervolgens geheugenmodules

HDD en GPU heb ik nog niet eruit gehaald
Ik zelf ben bang dat het mijn moederbord is en dat is het sowieso einde verhaal..

Groetjes en bedankt,
als ik heel eerlijk ben denk ik dat het je accu is, die zn loodje heeft gelegd :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• dZinee
Bedoel je dan mn voeding?
accu (wat ik zie als de batterij?) zou geen probleem moeten zijn als ik deze eruit haal en alleen op adapter opstart.. (toch)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:58
Aherm... Long-quote. Het kan je accu niet zijn, omdat je fans etc wel opspinnen. Zelf heb ik geen idee wat het kan zijn. Btw, acuu en loodje gelegd is wel een flauwe combi.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 21:57
Welke videokaart zit hierin? Toevallig één uit de 8xxx serie van nVidia?

• dZinee
Knul schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:51:
Welke videokaart zit hierin? Toevallig één uit de 8xxx serie van nVidia?
Uhm..
jawel
8600m GT

Wat houdt dit dan in?

En om mijn eigen vraag even te beantwoorden:
http://www.brighthub.com/...dware/articles/23179.aspx

[Voor 24% gewijzigd door dZinee op 23-05-2011 11:43]

• dZinee
Dus het is waarschijnlijk de videokaart?

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
De 8xxx reeks staat er om bekend da door het lood/tin-mengsel, hij sowieso ooit de geest geeft. Het kan een jaar duren, het kan 4 jaar duren, het kan 2 jaar en 2 dagen duren als je 2 jaar garantie hebt (eigen ervaring dus..), maar ze gaan een keer kapot.
Echter manifesteert zich dat bij 90% van de mensen eerst in artifacts in het beeld, voordat hij er helemaal mee op houd.

• dZinee
Ik heb nooit last gehad van Artifacts.
De laptop heeft altijd op extra koeling gestaan, maar werd wel warm bij intensief gebruik. Bij langduring intensief gebruik werd de kaart erg warm en stopte het beeld (freeze), waarna ik de apllicaties afsloot en het prima verder ging..

De kaart is ondertussen al meer dan 3 jaar oud, dus dat is opzich niet gek dan..

Hiervoor heeft iemand ook aangegeven dat het de voeding kan zijn..nog meer meningen hierover?

edit: lees op fora dat ze de videokaart 10 minuten in de oven stoppen en dat die dan zou werken. Ik neem aan dat dit klinklare onzin is:P? (in het motto van..het kan toch geen kwaad, wil ik het best proberen:P)

[Voor 18% gewijzigd door dZinee op 26-05-2011 12:50]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

dZinee schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:40:
Ik heb nooit last gehad van Artifacts.
De laptop heeft altijd op extra koeling gestaan, maar werd wel warm bij intensief gebruik. Bij langduring intensief gebruik werd de kaart erg warm en stopte het beeld (freeze), waarna ik de apllicaties afsloot en het prima verder ging..

De kaart is ondertussen al meer dan 3 jaar oud, dus dat is opzich niet gek dan..

Hiervoor heeft iemand ook aangegeven dat het de voeding kan zijn..nog meer meningen hierover?

edit: lees op fora dat ze de videokaart 10 minuten in de oven stoppen en dat die dan zou werken. Ik neem aan dat dit klinklare onzin is:P? (in het motto van..het kan toch geen kwaad, wil ik het best proberen:P)
Dit verklaard eigenlijk al een hele hoop he.

Je kunt het moederbord eruit halen, oven opwarmen, 10 minuten erin, eruit halen, af koelen en opnieuw proberen.
Als het dan nog niet doet, nieuw mobo kopen via eBay oid, of miss staat er een vergelijkbaar type in de V&A.
En anders nieuwe laptop :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• dZinee
Nu weer het mobo..?

is het nu GPU, mobo of voeding?
Ik wil wel naar onderdelen zoeken, maar niet alle 3:P

• SytseHartvelt
De GPU zit in een laptop over het algemeen vastgesoldeerd op het mobo, dus ja, het zal het hele mobo moeten worden.

Het is geen fabeltje overigens, mijn oude kaart is toen ook in de oven geweest en draait tot op vandaag in de PC van een maat van me.

• dZinee
Nee deze heeft een MXM II aansluiting. Heb hem eigenlijk al eruit gehaald. Denk dat ik dan hem vanavond maar eens in de oven leg (volgens mij een goede grap) en als dat niet werkt gokken op een nieuwe videokaart..

• SytseHartvelt
Voordat je het ridiculiseert:

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

53 pagina's op GoT zullen niet liegen, toch?

• dZinee
ik ben blij om mee te delen dat het inderdaad gewerkt heeft!

Videokaart 10 minuten in de oven (180 graden), en hij start weer op alsof er niks is gebeurd..
Ben wel benieuwd hoe lang die nu meegaat, maar sta versteld dat het gwerkt heeft!

• Hajo360
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:53

Hajo360

Back in NL

Geloof het of niet maar ook mijn 5920G kapt er vanavond mee met dezelfde symptomen alle oplossingen die hier aangedragen werden doorlopen en geen soelaas.

Mijn vraag dus, werkt de gebakken 5920G nog steeds? Want dan gaat die van mij vanavond nog 10 min op 180 graden de oven in.

Te laat!

Gebakken 180 graden 10 min op alu folie propjes en....

draaid weer als een zonnetje.

Wel direct een potje gestart voor een nieuwe laptop. kdenk een Macbook pro 13inch

[Voor 25% gewijzigd door Hajo360 op 23-06-2011 21:50]

Kunststof kun je krijgen!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee