Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op dit moment een Acer Aspire x3300 (met als uitbreiding de HD radeon 5570) en ik zit dus met het feit dat je overal heel lastig bijkan in het kastje. En je hem heel moeilijk open moet maken en de kast ook niet bepaald mooi is in vergelijking met andere kastjes.

Maar dit is een mini tower, is het wel mogelijk om die over te gaan zetten naar een midi tower? Omdat je zit met ruimte kwa moederboard en afstand met schroefjes enzo?
Mocht ik dit hier verkeerd plaatsen i'm sorry! (zelf heb ik al wat rondgegoogled en kwam termen tegen als ATX en miniATX etc. Maar ben niet tegengekomen of mini in midi gaat passen)

Ik ga als dit mogelijk is opzoek naar een kast met window en iets waarmee hij simpel open te maken is. (de level 10 gt had een deurtje weet niet of meerdere kasten dat hebben?)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kijk gewoon in de pricewatch naar welk type moederbord erin moet. Zoek gewoon welk type moederbord je hebt en het past automatisch als dit ook bij je kast vermeld staat.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Maar het is dus niet mogelijk om een mini ATX in een ATX kast te proppen? Om maar iets te noemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 197141
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat is geen probleem, je moet wel de afstandbusjes op de goede plek plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Verder nog veel dingen waarop ik moet letten of dingen die ik nog meer moet aanschaffen behalve een kast? Of past t HDD rekje er ook wel in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Zorgen dat je power stekker goed aansluit en zorgen dat er alleen busjes onder het moederbord zitten waar er gaten zijn.
HDD rek zit al in de nieuwe kast, is kwestie van HD erin zetten.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 20-05-2011 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Kijk ook even naar je voeding, aangezien de X3300 een SFF (small form factor) kastje is zit hier volgens mij geen standaard ATX formaat voeding in, dus je hebt kans dat je die niet zomaar over kunt zetten in een andere kast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Komt dan waarschijnlijk een andere voeding bij, aangezien deze ook maar 220 watt is en dat wat weinig is eigenlijk. Zeker als je meer dingen erop aan wilt gaan sluiten. Maar dan weet ik (hoop ik) zo genoeg.
- moederboard past erin (moet alleen kijken hoe ik hem erop schroef)
- HDD rek zit eral in (3.5 inch hoop ik)
- nieuwe voeding erin proppen.

hoe sluit ik het topic? Of moet ik nog meer weten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:24:
Maar het is dus niet mogelijk om een mini ATX in een ATX kast te proppen? Om maar iets te noemen?
mini ATX bestaat niet, dus kijk eens welke formfactor je daadwerkelijk hebt. Als je een µATX hebt (microATX), dan kan dat gewoon in een ATXkast zetten.

Zorg er in elk geval voor dat je afstandsbusjes goedzitten (en je dus geen kortsluiting maakt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
Als je een andere voeding koopt haal dan een a-merk (meer advies in dit topic) en niet een kast + voeding voor drie tientjes. Verder is zo'n oem pc'tje niet echt een ideale basis mbt upgraden, persoonlijk had ik mooi alles zo in z'n kleine kastje laten zitten als 2e pc'tje en een nieuw systeem samengesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:43:
Komt dan waarschijnlijk een andere voeding bij, aangezien deze ook maar 220 watt is en dat wat weinig is eigenlijk. Zeker als je meer dingen erop aan wilt gaan sluiten. Maar dan weet ik (hoop ik) zo genoeg.
- moederboard past erin (moet alleen kijken hoe ik hem erop schroef)
- HDD rek zit eral in (3.5 inch hoop ik)
- nieuwe voeding erin proppen.

hoe sluit ik het topic? Of moet ik nog meer weten?
Topics worden niet gesloten op aanvraag. Als je niet meer post zakt hij vanzelf weg uit de eerste pagina en ben je ervan af ;). Zou je overigens niet een zwaardere grafische kaart aanschaffen?
Nielson schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:50:
Als je een andere voeding koopt haal dan een a-merk (meer advies in dit topic) en niet een kast + voeding voor drie tientjes. Verder is zo'n oem pc'tje niet echt een ideale basis mbt upgraden, persoonlijk had ik mooi alles zo in z'n kleine kastje laten zitten als 2e pc'tje en een nieuw systeem samengesteld.
Een voeding en kast bij elkaar van Aopen voldoet prima voor deze combinatie. Of een voeding en kast van inWin. Mijd wel in elk geval het merk HKC! Als hij echter voor een zwaardere grafische kaart gaat kan het aan te bevelen zijn voor een A-merk voeding (4 a 5 tientjes) te kiezen en een goedkope kast (3 a 4 tientjes).

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 20-05-2011 16:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Naja, ik zoek zoiezo een kast die voldoet aan mijn eisen (window + deurtje/andere manier om simpel bij hardware te komen)
Voeding maakt me weinig uit moet alleen ff kijken hoe ik zit met die aansluitingen en het wattage dat ik nodig heb.

Die grafische kaart is overigens pas 2 weken oud ofzo en hij voldoet voor mij op dit moment goed genoeg hoor :) Zeg niet dat er over een lange tijd niet een nieuwe zal komen maar voorlopig is deze goed genoeg.

edit:
Over dat nieuwe systeem, dat is eigenlijk nog niet nodig op dit moment omdat deze pc net een jaartje oud is maar een nieuwe kast is wel zo mooi :) en dan kun je ook voor betere koeling etc zorgen en kun je er gewoon meer mee.

[Voor 20% gewijzigd door Dennis1812 op 20-05-2011 17:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:50:
Een voeding en kast bij elkaar van Aopen voldoet prima voor deze combinatie. Of een voeding en kast van inWin. Mijd wel in elk geval het merk HKC!
Mee eens, maar wou ts waarschuwen voor merken als MS-Tech e.d. waar je voor weinig een kast met maar liefst een 400+W voeding krijgt etc.
denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:00:
Voeding maakt me weinig uit moet alleen ff kijken hoe ik zit met die aansluitingen en het wattage dat ik nodig heb.
Nee, niet alleen naar wattage kijken, dat zegt lang niet alles, zie voedingen bbg topic.
edit:
Over dat nieuwe systeem, dat is eigenlijk nog niet nodig op dit moment omdat deze pc net een jaartje oud is maar een nieuwe kast is wel zo mooi :) en dan kun je ook voor betere koeling etc zorgen en kun je er gewoon meer mee.
Ja, ik overdreef een beetje :) Dacht dat je 'm misschien wilde ombouwen naar een super game systeem, en dan loop je tegen de beperkingen van het mainboard aan mbt overklokken en cpu upgradebaarheid. Maar als 'ie zo eerst voldoet dan is een nieuw kastje en voeding idd een slimmer plan, specs zijn best goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hoe heet dat trouwens als je gemakkelijk bij de hardware kan komen in een kast (bijv met dat deurtje van de lvl 10gt) want neem aan dat ze daar ook weer een leuke naam voor verzonnen hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:24:
Hoe heet dat trouwens als je gemakkelijk bij de hardware kan komen in een kast (bijv met dat deurtje van de lvl 10gt) want neem aan dat ze daar ook weer een leuke naam voor verzonnen hebben?
Dat is gewoon een zijpaneel, iets dat iedere kast tegenwoordig wel heeft. Sommige hebben een handvat (de oude Chieftecs bijv), of je kunt ze met thumbscrews vastztten om er makkelijk bij te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
ok deze kast moet je namelijk eerst 2 schroeven losdraaien wat onmnoemelijk irritant is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:29:
ok deze kast moet je namelijk eerst 2 schroeven losdraaien wat onmnoemelijk irritant is.
je hebt ze ook nog makkelijker, bij sommige cases(bv corsair 650D) gaat het met 2 schijfjes, is in 3 seconde je zijpaneel eraf.
Maar dat zijn jammer genoeg vaak high-end cases.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik zat te denken om voor de level 10GT te sparen maar die is wel een beetje prijzig (250 euro) Daarom was ik op zoek naar zoon zelfde soort case kwa openen en raampje XD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Een raam heeft weinig zin met een simpel mATX Acer moederbordje in de kast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:34:
Een raam heeft weinig zin met een simpel mATX Acer moederbordje in de kast.
Het is mischien niet het mooiste moederbord, maar met een beetje aandacht aan kabel management, en een paar LEDtjes kan het er nog best uitzien (is vooral een kwestie van smaak)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:26
denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:32:
Ik zat te denken om voor de level 10GT te sparen maar die is wel een beetje prijzig (250 euro) Daarom was ik op zoek naar zoon zelfde soort case kwa openen en raampje XD
Als je em te duur vind zijn er ook goedkopere alternatieven met 'eenzelfde soort' 'ruige look', zoals de Cooler Master HAF X.
Een raampje en een zijpaneel zijn nu niet echt bijzonder meer te noemen. Ik zou je iig aanraden even goed rond te kijken en reviews te lezen. Als dit namelijk je enigste eisen zijn kan je al voor rond de 60E een goede kast kopen.

@onder: het leek mij ook al onzinnig, maar een level 10GT is ook wel een beetje overkill vind je niet?

[Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2011 17:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
Caelorum schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:40:
[...]

Als je em te duur vind zijn er ook goedkopere alternatieven met 'eenzelfde soort' 'ruige look', zoals de Cooler Master HAF X (en nog goedkopere).
Een raampje en een zijpaneel zijn nu niet echt bijzonder meer te noemen.
om nou een haf x rond een matx bordje met een 5570 te bouwen lijkt me een beetje onzin.
En ik neem aan dat meneer geen zin heeft om een halve koe op zijn bureau te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

denikids schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:29:
Wel twee hele schroeven? Dat klinkt mij inderdaad in de oren als een partij werk 8)7 |:(.

De enige keer dat je de kast open hoeft te maken is om er iets bij te plaatsen of iets weg te halen, verder hoef je nooit de kast te openen. Een dure kast kopen lijkt me pure verspilling van je geld voor een Acer systeem als dit. Je kunt nog beter voor 100 euro een betere processor kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Chicane, als ik voor 100 euro een nieuwe processor koop moet ik ook nog voor 50 euro een nieuwe voeding waarschijnlijk en nog voor 100-150 euro een nieuw moederboard omdat de processor er weer niet oppast en dan weer een nieuwe kast omdat het moederbord er weer niet inpast...
En ik hoef niet perse een dure kast, ik gaf enkelt een voorbeeld van wat voor soort kast ik zou gaan willen kopen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
pricewatch: Cooler Master Elite 430 (Zwart)
zou een prima kast zijn, met duimschroeven, een window, en je kan je kabels er nog prima in managen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Even een review van jouw kast bekijken Abel, die is kwa prijs namelijk HEEL erg aantrekkelijk.
@abeltje, die kast ziet er ook heel erg goed uit moet ik zeggen, is die nog een tijdje te koop omdath ij al zo goedkoop is of gaat hij binnen nu en zeg een maand de winkel uit?
En wat voor merk voeding zou ik het beste kunnen nemen? Zit atm met de standaard 220 watt voeding van Acer, Maar aangezien de kast waarschijnlijk zoon 100 tot 200 euro goedkoper uitvalt kan ik net zo goed een betere voeding erin zetten zodat ik meer ruimte heb voor eventuele uitbreidingen (ook later. Een voeding gaat wel een tijdje mee namelijk, als ik nu dit systeem nog een jaar zou gebruiken en volgend jaar helemaal wil gaan upgraden dan kan ik die oude voeding nog gewoon houden die ik dan dit jaar koop namelijk en kom ik volgend jaar weer goedkoper uit)

EDIT: Heb de guide van welke voeding moet ik kopen doorgekeken, maar ik weet eigenlijk echt niet hoeveel aansluitingen ik nodig ga hebben en hoeveel mijn moederbord er uberhaubt ondersteunt.
Niet dat ik er tekort ga komen namelijk.

[Voor 91% gewijzigd door Dennis1812 op 20-05-2011 18:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee