Toon posts:

PC gamen op TV scherm, wat raad je me aan?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 388464

Topicstarter
Hallo,

ik ben al een tijdje op zoek naar een scherm voor op mijn kamer, dat ik zowel als pc beeldscherm ga gebruiken als gewoon TV scherm. Nou was mijn vraag of jullie mij konden helpen bij het zoeken naar een scherm, of wat jullie aanraden.

Ik wil graag:
- een scherm groter of gelijk aan 32 inch
- ik wil graag gamen op mijn pc, ik weet niet wat hier voor nodig is (op dit gebied weet ik nog vrij weinig van TV's
- Full HD zou fijn zijn.
- ik heb een budget van +- 400 euro

wat heb ik hiervoor nog meer nodig, behalve dit scherm ?

je ziet ook vaak bij specificaties Hz staan, wat is dit precies, en wat is er nodig voor een tv waarop ik pc wil gamen.

Alvast bedankt voor de hulp

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 388464 op 19-05-2011 21:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

Ik heb toevallig gister crysis getest op mn nieuwe tv. Er zit een duidelijke vertraging in tov van mn pc monitor en er is vrij veel screen tearing.

Het is wel zo dat ik het beeld gedupliceerd had, ik weet niet of dat hier invloed op heeft. En verder heb ik getest met een 4jaar oude hdmi-kabel. Ik heb nu een 1.4 high speed besteld, ben benieuwd of dat een merkbaar verschil geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 18:42
Binnekort ga ik ook een tv aanschaffen waar mijn tv op komt. in TV's heb je vaak beeld optimalisatie, deze is vaak uit te zetten door een "game-stand" hierdoor wordt het beeld direct getoont zonder beeld verbeteraars.
Ik gok dat alles met een HDMI/DVI poort goed op een pc zal werken. mijn voorkeur zal gevoelsmatig naar DVI gaan. Mits je PC DVI/HDMI uit heeft. anders zou je VGA moeten hebben maar dit is een analoog signaal. S-video gebruik ik momenteel omdat mijn TV geen andere ingang heeft maar gamen is dan niet leuk, dit wordt enkel voor films/series gebruikt. en een los scherm om te gamen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Welk Tv scherm raden jullie mij dus aan?
En welke benodigheden heb ik hier nog meer voor nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:09
skoozie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:11:
Binnekort ga ik ook een tv aanschaffen waar mijn tv op komt. in TV's heb je vaak beeld optimalisatie, deze is vaak uit te zetten door een "game-stand" hierdoor wordt het beeld direct getoont zonder beeld verbeteraars.
Ik gok dat alles met een HDMI/DVI poort goed op een pc zal werken. mijn voorkeur zal gevoelsmatig naar DVI gaan. Mits je PC DVI/HDMI uit heeft. anders zou je VGA moeten hebben maar dit is een analoog signaal. S-video gebruik ik momenteel omdat mijn TV geen andere ingang heeft maar gamen is dan niet leuk, dit wordt enkel voor films/series gebruikt. en een los scherm om te gamen.
HDMI == DVI+Geluid. Dus het maakt geen bal uit wat de TS gebruiken gaat.. HDMI is op de gok genomen een beter idee, gezien TV's meestal geen slecht geluid hebben.
Anoniem: 388464 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:33:
Welk Tv scherm raden jullie mij dus aan?
En welke benodigheden heb ik hier nog meer voor nodig?
Op t.net word er wel verwacht dat de TS enige inzet toont.. Ga je inleren op de verschillende termen, vernieuwingsfrequenties en resoluties. Zoek een aantal TV's uit welke je bevallen qua uiterlijk/prijs/specs en ga reviews hiervan lezen. Heb je er nog 2 of 3 over zet je deze hier op GoT neer, en dan kunnen we je wel helpen een uiteindelijke keuze te maken.

[Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2011 16:36]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:34:
[...]

HDMI == DVI+Geluid. Dus het maakt geen bal uit wat de TS gebruiken gaat.. HDMI is op de gok genomen een beter idee, gezien TV's meestal geen slecht geluid hebben.
TV leveren meestel juist niet zo'n geweldig geluid, als je het vergelijkt met een losse speakerset.

[Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-05-2011 16:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:09
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:36:
[...]

TV leveren meestel juist minder goed geluid.
De ingebouwde speakers van een TV zullen voor de meeste mensen volstaan. Ik doelde meer op de speakers van een TV vs die van een monitor met ingebouwde speakers..

Verder lees ik ook nergens of de TS enige audiosetup(s) heeft. Dus raad ik gewoon dit aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik zal is wat informatie inwinnen, tot zo ver bedankt ;)
ik laat nog van me horen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Ik heb nu m'n tv aan m'n pc aangesloten via een 1.4 hi-speed hdmi-kabel (3m lang) en op de tv heb ik gekozen voor de game-modus (dus zonder teveel poes-pas aan). Het werkt perfect om films/series te kijken, en daar gebruik ik het dus ook voor. Maar nog altijd zit er een vertraging in die ik bij gamen erg irritant vind en de screen-tearing is er ook nog. Bij vga had ik dat trouwens niet, maar toen was ik gebonden aan een max resolutie van 1360*768.

Dus op basis van mijn ervaringen (ben verder geen expert) zou ik het niet aanraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:38

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het gebruik van een High Speed HDMI kabel of een gewone kabel zou het verschil niet moeten maken. Er zijn inderdaad TV's die zelfs met de game-mode aan nog zo'n 40 of meer ms inputdelay hebben en dat merk je zeker. Er zijn wel sites die ook de inputdelay van de panelen hebben getest. Dacht dat je met 30 ms nog wel kon gamen. Let wel dat inputdelay wat anders is dan de reactietijd van het scherm.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Had ik nooit zo over nagedacht eigenlijk. Dit is wel een interessant artikel: http://www.pcworld.com/ar...your_hdtv_or_monitor.html

Alleen hoe komt het dan eigenlijk dat er op de pc wel een aanzienelijke lag is en op m'n ps3 niet (ook aangesloten via hdmi)?

[Voor 27% gewijzigd door Reemster op 24-05-2011 00:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 366022

Als je je PC ook echt als PC gaat gebruiken en dus niet alleen films gaat zien en erop gaat gamen dan zou ik gaan voor LCD, toch net iets beter voor PC-gebruik dan een plasma scherm.

-Raziel-, ligt het niet gewoon aan je TV? Als ik het zo lees heb je een vrij hoge input lag. Kwaliteit van de HDMI-kabel maakt inderdaad niets uit.

*edit: heb net gelezen dat je output op 2 schermen tegelijk, probeer eens om enkel te outputten op je TV. Staat je resolutie wel correct ingesteld als je op HDMI overschakelt? VGA output op de natieve resolutie van je TV, dus daar treedt normaal geen tearing bij op.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 366022 op 24-05-2011 11:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:17
Waarom een lcd? Ik game wel eens op mijn plasma scherm.

LG lp350

600hz 0.001ms sneller kan niet. Ik kan ook geen vertraging ontdekken in het scherm en ik ben een kritische shooter speler.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

600hz betekend dat er 600 beeldjes per seconde zijn, maar dat betekend niet dat er geen vertraging tussen zit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 271622

dat betekend 600hz niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 366022

Bedoel je de PK350? LCD is wat scherper en bovendien zijn er heel wat statische elementen op het scherm als je hem echt als PC gaat gebruiken (toolbars bijvoorbeeld). Plasma heeft tegenwoordig heel wat minder last van image retention dan enkele jaren geleden, maar om nu echt een plasma scherm te gebruiken als PC-monitor, dat is een beetje problemen zoeken..

Als je inderdaad de PK350 bedoelt, die heeft een input lag van ~50ms.. wat aanzienlijk hoog is en vér van "sneller kan niet".

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 366022 op 24-05-2011 11:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 21:55
Een TV om op te gamen moet een responce snelheid hebben van 8 ms of minder. Dit zorgt er voor dat er geen ghosting optreedt.
Tevens is een hoge contrast verhouding prettig zodat je meer verschil in je kleuren krijgt en ziet zwart er echt zwart uit. Zelf heb ik een TV met een contrast verhouding van 7500:1 wat ikzelf goed genoeg vindt.

Als je voor een TV van 32" gaat aanschaffen maakt het niet uit of je fulHD of HDready hebt, want dit verschil is niet te zien. Voor een grotere TV is het wel interessant om voor fullHD te gaan, maar dit wordt mogelijk lastig gezien je budget.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 366022 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:11:
Bedoel je de PK350? LCD is wat scherper en bovendien zijn er heel wat statische elementen op het scherm als je hem echt als PC gaat gebruiken (toolbars bijvoorbeeld). Plasma heeft tegenwoordig heel wat minder last van image retention dan enkele jaren geleden, maar om nu echt een plasma scherm te gebruiken als PC-monitor, dat is een beetje problemen zoeken..
Moet je eens de Plasma die mijn HTPC misbruikt vertellen... ik gok dat die het niet met je eens is en dat is een super oud ding :P
Er blijft wel wat nagloeien ja, maar dat is zo weer weg als je wat anders gaat doen of gewoon de TV uit zet en de beeldkwaliteit is altijd nog beter dan mijn 3 peperdure IPS monitoren die aan alle kanten lekken en kijkhoeken eigenlijk niet kennen :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Anoniem: 366022 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:50:-Raziel-, ligt het niet gewoon aan je TV? Als ik het zo lees heb je een vrij hoge input lag. Kwaliteit van de HDMI-kabel maakt inderdaad niets uit.

*edit: heb net gelezen dat je output op 2 schermen tegelijk, probeer eens om enkel te outputten op je TV. Staat je resolutie wel correct ingesteld als je op HDMI overschakelt? VGA output op de natieve resolutie van je TV, dus daar treedt normaal geen tearing bij op.
Ongelofelijk, ik vergeet de meest voor de hand liggende oplossing xD Dan draait het idd perfect. Maar nu ik 'm heb teruggezet draait ie ook al beter dan gister, vreemd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 10:00
Een erg goede TV voor een mooie prijs is deze: pricewatch: Samsung LE32C530

Zeker voor gamen is dit een erg goede TV, volgens deze review is de inputlag erg laag en is het scherm qua snelheid te vergelijken met veel plasma's

Ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden mee, heb hem aangesloten op een Xbox 360 maar speel er ook soms Assassins creed op via mijn PC en dat gaat perfect :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee