Toon posts:

Vervangingswaarde defect moederbord

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407204

Topicstarter
de geluids kaart werkte niet meer op de moederbord maar had nog wel garantie.
maar ze hadden deze moederbord niet meer, dus boden ze het aan om in te ruilen.
alleen de ram zou dan niet in die moederbord passen dus die boden ze ook aan om te ruilen.

mijn probleem is als volgt:
ik heb 200 euro betaald voor de moederbord en ram bij mycom. en de actuele waarde is 300 euro.
maar ik krijg garantie ter waarde van 150 euro.
ik ga nog niet eens op in om de 150 euro verschil van de actuele waarde, maar liever dat 50 euro wat ik gewoon betaald heb en de waarde is niet gezakt. en ik zou het niet eens erg vinde om 2 of 3 tientjes bij te betalen naast de 50 euro verschil en gewoon nog een corsair ram kit te kopen.

het is gewoon raar dat ik 200 euro heb betaald en de waarde zelfs is gestege, maar ik toch spulle terwaarde van 150 euro als garantie krijg.

zou ik mijn mondje dicht houde? of zal ik toch proberen om de waarde van wat ik betaald heb te gebruiken?
alle comment's zijn welkom.
(nee ik probeer niet te sjoemele, maar ik kan me niet veroorloven om iedere keer hier en daar 50 euro te late slingeren. ik heb zelf voor die centen moeten werken.)

asus p5ql-e. s775 atx,p43,ddr2,pcie,1394
ocz reaper ddr2, 800-4gk 800mhz,lat 5-5-5-18,2x2gb huidige
(dus 4 stuks 2 GB)
-----------------------------------------------
asus p5p41t/usb3, s775 ATX, g41,ddr3,pcie
Corasair xms3 ddr3, 1333-8GB kit aangeboden
1333mhz, cl9,2X4gb,1.65
(2 stuks 4 GB)

vriendelijke groete,

peter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar haal je vandaan dat die P5Q nog 300 euro waard is?

Maar sowieso zou ik hiermee niet akkoord gaan, je hebt een P45 chipset gekocht, dan zou ik niet een mindere P41 chipset accepteren. Laat ze dan maar een losse geluidskaart leveren.

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Ik zou er gewoon een losse geluidskaart op prikken, ben je van het "probleem" af.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Even de verschillen tussen de P43 en G41 (resp.):

PCI-e v2 - PCI-e v1
VT support - geen VT support
6x S-ATA - 4x S-ATA
Geen P-ATA - Wel P-ATA
12x USB - 8x USB
Geen IGP - Wel IGP

Als je dit onacceptabel vind, zeker een beter moederbord vragen.

I like to take things apart further than I'm supposed to

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het is de P41, niet de G41 die de vervanger is.

Topicstarter
de moederbord zal nu wel rond de 50 euro zijn.
maar de ram geheugen is ongeveer 250 in de winkel
ik had het over de totale waarde
Terw_Dan schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:21:
Waar haal je vandaan dat die P5Q nog 300 euro waard is?

Maar sowieso zou ik hiermee niet akkoord gaan, je hebt een P45 chipset gekocht, dan zou ik niet een mindere P41 chipset accepteren. Laat ze dan maar een losse geluidskaart leveren.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Sorry om te zeggen maar computer apparatuur zakt in waarde en stijgt niet, en al helemaal niet als het gebruikt is, we praten hier niet over zeldzame munten/postzegels/auto's e.d.
Wat de winkel ervoor vraagt zal nooit zijn wat jij ervoor krijgt. Dat het in waarde is gestegen is gewoon een gevalletje vraag en aanbod, meer vraag dan aanbod, dus wordt het duurder.

Neem gewoon een geluidskaart, prik die in een PCI(e) slot en klaar, kun je nog mooi je P45 chipset gebruiken, want die is prima en uitgebreider dan die P41.

[Voor 6% gewijzigd door DaLoona op 19-05-2011 12:55]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Isow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08-2022
Of geef het terug koop een betere voor paar tientjes er bij

[Voor 4% gewijzigd door Isow op 19-05-2011 12:55]

Topicstarter
gaat niet meer, kan alleen de garantie krijge.
Isow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:55:
Of geef het terug koop een betere voor paar tientjes er bij

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 14:57
Je hebt recht op een vervangend artikel van dezelfde of betere specificaties. De prijs daarvan is niet belangrijk.
Een p45 chipset vervangen voor een p41 is daarom geen optie.
Daarintegen zijn ze niet verplicht het geheugen te vervangen...

www.racetalk.nl

• mcsluis
  • Laatst online: 30-05 12:02
Toch een keurig deal. Je koopt iets voor 200 euro. je gebruikt het een paar jaar. Onder garantie wordt het vervangen en krijg je 150 dagwaarde. Dat is een behoorlijk scherpe deal, waarvan de meesten hier direct er op in zouden gaan.

Zorg wel dat je idd gelijkwaardige componenten terug krijgt, of 150 euro contact.

Topicstarter
dus het chipset is heel belangrijk in dit geval?

maar is het nu wel waard om in te ruilen? en als niet, wat moet er aan veranderd worde of waar moet ik op letten.
Kriebelkous schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:29:
Je hebt recht op een vervangend artikel van dezelfde of betere specificaties. De prijs daarvan is niet belangrijk.
Een p45 chipset vervangen voor een p41 is daarom geen optie.
Daarintegen zijn ze niet verplicht het geheugen te vervangen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 407204 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:19:
gaat niet meer, kan alleen de garantie krijge.
[...]
Nouja, je kunt dit bij de winkel neerleggen als voorstel, als zij het bord niet meer kunnen leveren, dan kun je voorstellen dat ze of een losse kaart leveren, of dat ze je iets beters bieden waarbij jij een deel bijtelt.
Of ze daar in meegaan is een 2e, maar dat maakt niet uit, je kunt altijd kijken wat de mogelijkheden zijn als iets niet meer leverbaar is.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17
2x4gb is toch wel relaxer dan 4x2gb

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Nielson
  • Nu online
Ik denk dat je het hele geheugenverhaal er even buiten moet laten, zo'n setje 8GB DDR3 kost je namelijk maar € 50 tot 60,- Als je je huidige DDR2 geheugen 2e hands verkoopt speel je daar dik op quitte denk ik. Kijk dus puur naar het mainboard en vraag om eentje met vergelijkbare specs, maakt het allemaal veel overzichtelijker.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 407204 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:31:
dus het chipset is heel belangrijk in dit geval?

maar is het nu wel waard om in te ruilen? en als niet, wat moet er aan veranderd worde of waar moet ik op letten.
Ik vind de chipset heel belangrijk, maar misschien geef jij er niet zo veel om. Dat mag je zelf bepalen.

Kun je overigens je replies onder de quotes tikken, dat maakt het geheel echt stukken leesbaarder :)

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het is vrij eenvoudig nu ken ik de specs van beide chipsets niet maar ik stel je even een voorbeeld

ik heb zelf 8 jaar in de retail gezeten en heb dit vaker meegemaakt
maar even simpel uitgelegd: ( werkelijk gebeurd)

klant koop LCD 40 inch HD ready 1x HDMI a 1500 euro
tv doet het 1,5 jaar perfect veel plezier van gehad maar gaat stuk herstellen is duurder dan vervangen dus bieden wij een nieuw vergelijkbaar product.
ondertussen zijn de prijzen van lcd's gekelderd!

dus wij bieden de klant een 42 inch LCD (dus groter) Full HD (dus hoger) 3x HDMI (dus meer) etc.. aan maar die koste 1000 euro ipv 1500

en de klant was furieus hoe we het in ons hoofd durfde te halen ??? wij stom verbaasd je krijgt dus een beter product en je hebt 1,5 jaar kunnen genieten van je huidige product en hij wordt kosteloos vervangen en nog moeilijk doen ?

ik zou in jou geval gewoon zeggen als jij een vergelijkbaar product krijgt en hij is goedkoper er gewoon mee akkoord gaan.

producten worden alleen maar minder waard niet meer zoals meerdere al hebben gezegd.

hoop dat je er wat aan hebt

en succes

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

copywizard schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:51:
ik zou in jou geval gewoon zeggen als jij een vergelijkbaar product krijgt en hij is goedkoper er gewoon mee akkoord gaan.
Maar een P41 is dus niet vergelijkbaar met een P45, een P41 is een veel simpelere chipset dan de P45.

Topicstarter
het is men enige optie, want dit is de duurste socket 775 wat ze kunnen leveren.
http://www.mycom.nl/Productgroep/Moederbord/24577
Terw_Dan schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Maar een P41 is dus niet vergelijkbaar met een P45, een P41 is een veel simpelere chipset dan de P45.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het gaat niet zozeer om of het moederbord duur is, maar of de specificaties gelijk of beter zijn. In dit geval is dat niet zo, dus zou ik op zoek gaan naar een alternatieve oplossing, want klaarblijkelijk kunnen ze niet (gemakkelijk) iets vergelijkaars leveren. Accepteer bijvoorbeeld, zoals eerder aangegeven, een goede geluidskaart.

Topicstarter
dat heb ik al:P maar wat ik nog steeds niet weet is of het beter is wat ik er voor in ruil krijg
ik bedoel dus capaciteit, niet financieel.
want tot nu toe zei iedereen tege me. ''gewoon doen, het is dd3 dat is veel sneller en 1333 mhz is meer dan 800 mhz en je krijgt alles splinter nieuw, dat is altijd goed''

en ik heb er geen verstand van
Plague schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:02:
Het gaat niet zozeer om of het moederbord duur is, maar of de specificaties gelijk of beter zijn. In dit geval is dat niet zo, dus zou ik op zoek gaan naar een alternatieve oplossing, want klaarblijkelijk kunnen ze niet (gemakkelijk) iets vergelijkaars leveren. Accepteer bijvoorbeeld, zoals eerder aangegeven, een goede geluidskaart.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
>SF

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 407204 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:12:
dat heb ik al:P maar wat ik nog steeds niet weet is of het beter is wat ik er voor in ruil krijg
ik bedoel dus capaciteit, niet financieel.
want tot nu toe zei iedereen tege me. ''gewoon doen, het is dd3 dat is veel sneller en 1333 mhz is meer dan 800 mhz en je krijgt alles splinter nieuw, dat is altijd goed''

en ik heb er geen verstand van
DDR3 is heus niet veel sneller dan DDR2, geheugen bandbreedte heeft maar een zeer beperkte invloed.
Dat is nieuw is wil niet altijd zeggen dat het dan ook altijd goed is.

Ik zou mijn P45 in elk geval niet in willen ruilen voor een P41, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:18:
[...]

DDR3 is heus niet veel sneller dan DDR2, geheugen bandbreedte heeft maar een zeer beperkte invloed.
Dat is nieuw is wil niet altijd zeggen dat het dan ook altijd goed is.

Ik zou mijn P45 in elk geval niet in willen ruilen voor een P41, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Eensch. Je kan je nauurlijk afvragen of de verschillen in de chipset verschillen zijn waar je over gaat vallen (nu of nabije toekomst). Als je de features van de P45 chipset toch al niet gebruikte en je dat ook niet gaat doen, dan is een mobo met P41 chipset misschien een prima oplossing. Indien je die wél gebruikte dan is dat voor jou géén goede oplossing en ga je er dus niet mee akkoord. Aan een nieuw P45 mobo kunnen ze heus nog wel komen.

Topicstarter
maar hoe zit he nou met die chipsets, waar is dat goed voor?

en ik heb het niet alleen over de moederbord, maar over de ruil in geheel.
is de huidige moderbord en ram beter dan wat ze aanbieden of andersom?
rodie83 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:25:
[...]

Eensch. Je kan je nauurlijk afvragen of de verschillen in de chipset verschillen zijn waar je over gaat vallen (nu of nabije toekomst). Als je de features van de P45 chipset toch al niet gebruikte en je dat ook niet gaat doen, dan is een mobo met P41 chipset misschien een prima oplossing. Indien je die wél gebruikte dan is dat voor jou géén goede oplossing en ga je er dus niet mee akkoord. Aan een nieuw P45 mobo kunnen ze heus nog wel komen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 407204 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:12:
maar hoe zit he nou met die chipsets, waar is dat goed voor?
Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Wat een chipset doet is toch wel redelijk basiskennis
en ik heb het niet alleen over de moederbord, maar over de ruil in geheel.
is de huidige moderbord en ram beter dan wat ze aanbieden of andersom?
Wat 'beter' is hangt dus volledig af van jouw eisen en wensen. Waarom heb je destijds voor een P45 gekozen? En kun je dat ook met een P41?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee