Hallo mede-Tweakers,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed antwoord op mijn vraag, maar kan deze niet vinden.
Ik heb op dit moment een oude laptop als server staan. De hardeschijf is brak en het geheugen is niet lekker. Het apraat is al 6 jaar oud, dus vind ik dat niet zo erg.
Nu wil ik een nieuw systeem aanschaffen. Hij moet energie zuinig zijn. Mijn huidige laptop verbruikt max 40 WATT met een externe hdd eraan.
Wat moet het systeem kunnen:
- Webserver
- MYSQL server
- FTP server
- Usenet downloaden (Geen torrents!)
- Video en audio via een gigabit netwerk streamen
- Windows 7 draaien
Nu lijkt mij dat een Atom of een AMD E350 dit wel aan moet kunnen met 4 GB RAM. Ik kan nergens vinden hoe snel dit zal zijn met par/rar. Daarom de vraag hier.
Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven, zodat ik mijn servertje kan vervangen.
**EDIT**
Ik zat te denken aan het volgende:
ASUS E35M1-M Pro
be quiet! Pure Power BQT L7 300W
Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 (2X)
Samsung HD503HI (Boot schijf)
WD 1TB (Data schijf)
Tevens heb ik al bij het topic 'energie zuinige server' gekeken maar kon daar geen duidelijk antwoord vinden.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed antwoord op mijn vraag, maar kan deze niet vinden.
Ik heb op dit moment een oude laptop als server staan. De hardeschijf is brak en het geheugen is niet lekker. Het apraat is al 6 jaar oud, dus vind ik dat niet zo erg.
Nu wil ik een nieuw systeem aanschaffen. Hij moet energie zuinig zijn. Mijn huidige laptop verbruikt max 40 WATT met een externe hdd eraan.
Wat moet het systeem kunnen:
- Webserver
- MYSQL server
- FTP server
- Usenet downloaden (Geen torrents!)
- Video en audio via een gigabit netwerk streamen
- Windows 7 draaien
Nu lijkt mij dat een Atom of een AMD E350 dit wel aan moet kunnen met 4 GB RAM. Ik kan nergens vinden hoe snel dit zal zijn met par/rar. Daarom de vraag hier.
Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven, zodat ik mijn servertje kan vervangen.
**EDIT**
Ik zat te denken aan het volgende:
ASUS E35M1-M Pro
be quiet! Pure Power BQT L7 300W
Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 (2X)
Samsung HD503HI (Boot schijf)
WD 1TB (Data schijf)
Tevens heb ik al bij het topic 'energie zuinige server' gekeken maar kon daar geen duidelijk antwoord vinden.
[Voor 14% gewijzigd door gidion1987 op 19-05-2011 09:48]