Toon posts:

1080p materiaal hapert ondanks nieuwe Radeon HD5570

Pagina: 1
Acties:

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 19:27
Ik had ooit bedacht van wat overgebleven spullen een HTPC te bouwen:
  • Asus M2A-mx met Athlon 64 X2 4600+ (2,4 Ghz) en 2Gb Geheugen.
  • Videokaart: Gainward Geforce 8600 GT 512 DDR3
  • En dat stopte ik in een Aerocool M40 met 450 watt voeding.
  • TV: Philips 7675 via HDMI
In eerste instantie leuk het perfect maar toen de grote voorstelling voor gezin en vrienden begon bleek de film te haperen (bbc-doc Galapagos maar ook Planet Earth en Human Planet).
  • Codec H264-mpeg4
  • 1920-1080
  • Beeldsnelheid 25
  • Afgespeeld met VLC op Win-7 (met alle updates)
  • Core-1 schommelt rond de 90%, core-2 rond de 30%. Gemiddeld 55%
  • Geheugen gebruik 1,07 Gb (Cache 1004, beschikbaar 956, vrij 0)
De nieuwe videokaart, Sapphire Radeon HD5570 1Gb ddr3 geeft dezelfde haperingen dus dat hielp niet.

Maar wat dan wel?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30
probeer eens af te spelen met MPC-HC,
XBMC speelt bij mij bijna alles goed af, de birdscene, of de balonnen scene uit UP! trekt ie niet... specs: Q9550+HD4850. MPC-HC speelt alles vloeiend.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Anoniem: 141257

Niet enorm veel processen openstaan op je pc?
Misschien de drivers eens updaten van de radeon?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat je CPU belast wordt wil zeggen dat je GPU niet belast, check je GPU belasting eens.

Heeft VLC alle updates en staat hardware versnelling er in aan? En dan wil ik erbij zeggen dat VLC (nog) niet echt héél sterk is met hardware versnelling, zeker als er nog restantjes nVidia aanwezig zijn.

MediaPlayer Classic HomeCinema (met online guide van: hoe zet ik Hardware versnelling/DXVA aan) is een zeer goed alternatief: het heeft door middel van mijn Radeon HD3200 IGP de CPU van mijn eigen HTPC naar zo'n... euh... 0% belasting gestuurd.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je hebt Windows 7 ... daar zitten heeel veeeel nuttige codecs in standaard voor DVD en HD toestanden !! Waarom probeer je niet gewoon Windows Media Player :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:14:
Je hebt Windows 7 ... daar zitten heeel veeeel nuttige codecs in standaard voor DVD en HD toestanden !! Waarom probeer je niet gewoon Windows Media Player :?
WMP faalt vrij hard als je effectief HD Rips wilt afspelen.. Ook onder Win7 (In mijn geval Win7 pro x86-64).

Ikzelf heb hier langetijd een E6600 (Op 3Ghz) en een HD5450 gedraait. Waarbij de CPU belasting hooguit 15% was tijdens een full HD film in MPC:HC.

Ik zeg: Uninstall elke extra codec pack die je eventueel geinstalleerd hebt, en probeer MPC:HC.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

D4NG3R schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:18:
WMP faalt vrij hard als je effectief HD Rips wilt afspelen.. Ook onder Win7 (In mijn geval Win7 pro x86-64).
??! Vertel !! :)

In ieder geval een ideale player om DXVA te testen ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• D4NG3R
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Krijg er maar wat vaak problemen mee als ik x264 materiaal wil afspelen :+ ... En 9/10 rips gebruiken deze compressiemethode.
skoozie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:18:
[...]

misschien niet de juiste plek hier, maar mijn ervaringen met WMP zijn dat het te langzaam opstart en automagisch allerlei spul zelf wil doen. terwijl ik een simpel snel starten progje wil om mijn videootje te bekijken
En dit :+ .. Het is een vrij geheugen intensief programma, terwijl het met veel minder kan. Prestatiegezien is MPC:HC gewoon tig keer beter.

[Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2011 11:19]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30
nero355 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:12:
[...]

misschien niet de juiste plek hier, maar mijn ervaringen met WMP zijn dat het te langzaam opstart en automagisch allerlei spul zelf wil doen. terwijl ik een simpel snel starten progje wil om mijn videootje te bekijken

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:28
KMPlayer

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44

BiLo

PSN: toiletcleaner

download het k-lite codec pack eens...

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• D4NG3R
  • Nu online
DylanE schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:23:
download het k-lite codec pack eens...
Codec packs zijn dingen waar je niet aan moet beginnen, IIG niet bij VLC (Wat de TS gebruikt) of MPC:HC. Misschien bij WMP, maar dat word dus al meermaals afgeraden.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44

BiLo

PSN: toiletcleaner

D4NG3R schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:25:
[...]

Codec packs zijn dingen waar je niet aan moet beginnen, IIG niet bij VLC (Wat de TS gebruikt) of MPC:HC. Misschien bij WMP, maar dat word dus al meermaals afgeraden.
en ik raad het juist aan met WMP, ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• D4NG3R
  • Nu online
DylanE schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:25:
[...]

en ik raad het juist aan met WMP, ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden
Ik doelde meer op het gebruik van WMP, niet op het gebruiken van die Codec pack..

Als de TS eerst even MPC:HC wil proberen ;) ... Meer kans van slagen als WPM + een Codec pack.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sommige usb schijfjes trekken het ook niet helemaal. bij het bufferen leveren ze niet genoeg bandbreedte
of gewoon helemaal niet

[Voor 10% gewijzigd door Fish op 19-05-2011 11:28]

Iperf

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 22:35
Zou eerst proberen zonder al die codec packs, werkt soms averechts.

Probeer eens media player classic home cinema, goede ervaringen mee en pakt automatisch de goede codecs.

http://mpc-hc.sourceforge.net/

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 19:27
Update:

Ik heb MPC:HC (en DirectX) geinstalleerd en nu lopen de films vloeiend :)

Ik was erg blij met VLC. Omdat mijn hardware het blijkbaar wel aan kan ga ik nog wel kijken of hardwareversnelling hier helpt. Dus als iemand daar nog tips voor heeft.

Alvast bedankt zover. d:)b

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 13:15
Waar je ook op moet letten zijn de levels van je video's, als die buiten de perken vallen, zal hij je GPU niet kunnen gebruiken. Vooral belangrijk zijn het aantal referentie-frames, maximale bitrate en de level-flag die aan het begin van de video staat. Als een video niet mee wil werken, moet je het proberen te transcoderen.

Ik heb hier nog een handig linkje met wat de maximale capaciteiten van de DXVA-standaard is: AVS forum

ユレゲヌ

Anoniem: 100386

frederic46 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:59:
Update:

Ik heb MPC:HC (en DirectX) geinstalleerd en nu lopen de films vloeiend :)

Ik was erg blij met VLC. Omdat mijn hardware het blijkbaar wel aan kan ga ik nog wel kijken of hardwareversnelling hier helpt. Dus als iemand daar nog tips voor heeft.

Alvast bedankt zover. d:)b
MPC-HT is eigenlijk beter dan VLC wat H264 betreft. Een tweede tip: Zet Aero uit, scheelt ook (kan evt. van binnen MPC-HT).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Je kunt ook CCCP codec pack downloaden :)

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 100386

tobiasos schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:03:
Je kunt ook CCCP codec pack downloaden :)
Nergens voor nodig. MPC-HT heeft de meeste codecs ingebouwd, en voor de rest is er ffdshow.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 42323
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Codec packs zijn niet meer van deze tijd en kunnen je hele systeem verzieken, niet aan beginnen dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Er zijn wel degelijk formaten die MPC-HC niet ondersteund. Uiteraard het gross wel wat 'westerlingen' gebruiken. Met mijn Aziatische achtergrond heb ik een boel realmedia files (vraag me niet waarom ze daar zo populair zijn...). Die speelt MPC-HC niet af zonder de juiste codecs geinstalleerd te hebben.

Verder als opmerking over WMP, opzicht prima speler, helaas kan je geen audio en ondertitelsporen selecteren bij MKV files bijv. En helemaal niet de dual-audio realmedia files.

Ik gebruik zelf shark007 codecs icm MPC-HC en VLC. Tot nu toe geen problemen ondervonden.

[Voor 4% gewijzigd door 330d op 20-05-2011 14:32]

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-03 22:08
Ik had dus ook precies hetzelfde. Ik werd er gek van! Maar met MPC-HC speelt die nu alles vloeiend af.
Bij mij hielp de optie Framerate correctie (C) erg veel. Ik stuitte op dit topic in de zoekfunctie vandaag, mijn dank is groot.

Ter vergelijking: Met WMP zat mijn processor gebruik tussen de 30/50%. Met MPC-HC tussen de 6/12%

Mijn HTPC systeem

Intel Celeron G530
Asrock P67 Pro3 SE
4GB Value Ram
Sapphire HD6570 1GB
Windows 7

Ik dacht zelf altijd dat het aan de processor lag! :9
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee