Toon posts:

MBP en MB wifi probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:41
Ik heb thuis het volgende probleem

Via upc heb ik bij mijn 120mb/s lijntje 2 jaar geleden een router gekregen
Dit is een sitecom http://www.sitecom.com/wi...gabit-gaming-router/p/680
Hij werkt op en top helemaal prima met alle windows pc's in het huis.
Dit gaat op voor 2 laptops en 2 vaste pc's (vaste pcs zijn bekabeld)
Deze kunnen allemaal prima overweg.
Op het moment dat ik via de macbook uit 2008 verbinding maak met het netwerk krijg je een timeout.
Af en toe doet hij het wel, en dan valt deze na enige tijd gewoon uit.
Soms doet hij het gewoon wel en als de laptop dan uit is geweest doet hij het weer niet.
De macbook pro maakt helemaal geen verbinding met de wifi.
Ik kan de SSID selecteren en de WPA2 key invoeren en hij geeft een timeout. (personal WPA2)
Daarna staat het SSID er niet meer in de lijst van wifi netwerken.
Enkele maanden geleden heeft de wifi het gewoon perfect zonder problemen gedaan op de macbook.
Resets en firmware updates en factory settings willen ook niet uitmaken.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
router op ander kanaal gezet ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
Ja, heb handmatig de kanalen afgelopen en de auto geprobeerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 07:50
Kan je niet precies de oorzaak vertellen maar heb hier 2 maanden geleden iets soortgelijks gehad met mijn MBP en een Netgear WNDR3700, alle windows pc's en ipad en iphone hadden geen problemen.

Mijn MBP echter had constant gezeik SSID zichtbaar/niet zichtbaar slechte verbindingen en dergelijke zoals jij noemt.

Ik heb toen een reinstall van OS X gedaan en daarna alles terug gezet vanaf Time Machine direct na of zeg maar tijdens de installatie van OS X, alles behalve de oude netwerkinstellingen.

Had daarvoor ook al van alles geprobeerd, oude settings weggegooit hele plist's verwijderd zonder resultaat.

Daarna problem solved.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arnevld
Beetje jammer om de hele zooi opnieuw te installeren, het gekke is dat het aan beide macbooks het zelfde probleem hangt.
Kan het zijn dat het airport kaartje een probleem heeft met WPA2 personal ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 19:43
' even' de osx 10.6.4 wifi driver proberen... is eventjes klussen en wat bestanden downloaden, maar waar ik hier steeds timeouts kreeg op 5 meter afstand vna de router, heb ik nu volledig bereik en gewoon verbinding...

check link in dit topic naar apple forum. Heb hier het uitgevoerd en dat lijkt te werken (iig bij een 2010 MBP, maar in topic gaat het over een atheros chipset terwijl hier een broadcom in zit oid...)

Nauwelijks tot geen internet met airport

[Voor 33% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-05-2011 20:34]

• Arnevld
Hij werkt weer met die drivers, was nogal kloten omdat ik een apple noob ben maar iig bedankt :)
Ik kan iedereen dit aanraden om die drivers te installeren :)

-slotje mag-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee