Nauwelijks tot geen internet met airport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 21:31
Hallo,

Sinds ik vanmorgen mijn macbook pro 15" aanzette, werkte airport nauwelijks tot niet meer. De ene keer vind hij het netwerk en kan ik gewoon op internet. Nog geen minuut later is de verbinding weer verbroken. Als ik het vervolgens weer probeer vind ie niet eens het netwerk, of gaat hij gewoon minuten lang door met "verbinden"(wat gewoonweg tot niks leidt). Een andere keer wordt het netwerk wel gevonden en wordt er om een wachtwoord gevraagd echter gebeurt er niks als ik dit invul (hij vraagt simpelweg keer op keer opnieuw het wachtwoord, terwijl ik 100% zeker ben dat ik het juiste wachtwoord invul).

Ik heb inmiddels al zowel de router als het modem twee keer gereset (stekker eruit even wachten en er opnieuw in). Ook heb ik zoals voorgesteld in dit topic: http://gathering.tweakers...verbinding%2Cmeer%2Cmaken die drie verschillende bestanden naar mn bureaublad gesleept en opnieuw opgestart. Hierdoor kon ik zowaar 30 seconden internetten, maar daarna klapte hij er net zo hard weer uit. Ook heb ik geprobeerd een paar keer airport uit en in te schakelen, alles zonder succes. Aan de afstand tussen de router en de macbook kan het niet liggen, dit is hooguit 30cm (zit ook geen muur tussen ofzo). Aan de router of de internetverbinding an sich zal het denk ik ook niet liggen, via mn bedrade windows pc heb ik een prima verbinding.

Ik vraag me dus af: weet iemand wat mogelijk het probleem is en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
Schijnt iets te zijn in de Airport drivers van MacOS, veel Macbooks hebben er last van... Ik helaas ook, op plekken waar ik met mn telefoon volledig wifi bereik heb is het aanklooien met mn macbook om maar iets van verbinding te krijgen, soms vind ie het netwerk wel, maar krijg ik connection timeouts.

Afgelopen week nog wat over gelezen, Apple doet net of ze het probleem niet kennen, terwijl er 100en mee zitten. In sommige gevallen wordt de netwerkkaart vervangen, wat niets helpt.

Ik heb ooit een oplossing gelezen met het installeren van een driver uit een oudere versie van OSX... zou moeten werken, maar ben vergeten waar ik dat gevonden heb :p

Ook schijnt dat in OSX 10.7 dit probleem gefixed gaat worden... al zit het er al even in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:04:

Afgelopen week nog wat over gelezen, Apple doet net of ze het probleem niet kennen, terwijl er 100en mee zitten. In sommige gevallen wordt de netwerkkaart vervangen, wat niets helpt.
Ik zou het erg op prijs stellen als je het nog kan terug halen _/-\o_

Net zoals de TS hebben er meerdere last van kijk maar eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 21:31
hmm kloten met drivers enzo zie ik niet echt zitten, ik denk dat ik dan maar gewoon de kabel van mn xbox eruit haal en die gebruik. Wie weet doet hij het over een paar dagen weer gewoon draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
mpfan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:21:
[...]

Ik zou het erg op prijs stellen als je het nog kan terug halen _/-\o_

Net zoals de TS hebben er meerdere last van kijk maar eens hier
Vrij snel gevonden stiekem...
https://discussions.apple.com/message/12924009#12924009

Of het werkt, dunno... wil het zelf ook wel proberen. Als ik 2 meter van mn router zit is draadloos geen enkel probleem, wat verder weg, valt verbinding uit. Kan hem wel zien, maar bij verbinden krijg ik steeds timeouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hmm, ik weet niet of het kan werken... iig bij mij, ding gaat uit van Atheros chipset... en hier is het een Broadcom.
Alsnog erop gezet, zo es testen of het werkt, met de windows laptop van mn werk heb ik een goede verbinding op de slaapkamer, met mac niet. Terwijl het niet echt gek veel meters is...

[edit]
... hmm... heb gewoon netwerkverbinding... 4 volledig, geen enkel probleem met verbinden net, zou het dan toch...

[ Voor 17% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-05-2011 22:25 ]

Pagina: 1