[Macbook Pro 2011] Wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik zit met een vreemd probleem....sinds een paar dagen bezit ik een macbook pro 2011 2,0 Ghz i7 15" (macbook pro 8,2 MC721LL/A), maar wanneer ik verbinding probeer te maken met het draadloze netwerk in huis krijg ik constant de melding: Time out.

Ik draai Snow Leopard 10.6.7, alle updates zijn gedraait....

De verbinding wordt gemaakt met een Fritzbox! 7340 van XS4ALL, alle laatste firmware draait hier op. De verbinding is zowel al een keer WPA2 TKIP als AES geweest, maar beide geen effect.
Heb ook de verbinding tijdelijk op WEP gehad, probleem blijft.

Heb het kanaal van de Fritzbox al een keer of 3 verandert, van 13 naar 3, van 3 naar 1. Maar dit lost het probleem ook niet op.

Ps. Ik heb ook een 5 jaar oude Macbook, deze kan gewoon verbinding maken en heeft vol bereik. Op Macrumors loopt ook een topic met dit probleem, maar ze hebben nog geen oplossing gevonden.
Hello everybody,

Has any of you noticed any wifi problems with his new macBook Pro 2011?
Problems like frequent dropouts, slow ping times, lost packages and weakness to connect to a network, when every other device has no problem to do so?

Me and many others are having quite a hard time with our new mbp's and yet Apple doesn't seem to acknowledge the issue.

There is a large ongoing discussion on Apple support communities (34474 views, 314 posts):

https://discussions.apple.com/messag...ageID=13388253

But yet no solution or official statement from Apple.

It seems very strange to me that mac rumors hasn't promoted such a hot subject till now.

Please if you experience the same problems, post your thoughts here so that maybe someone will notice and do something about it.

Thanks a lot.
Iemand van jullie enig idee wat er mis kan zijn? :>

[ Voor 40% gewijzigd door Greenfielt op 02-05-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn MBP 2011 13" i5 werkte niet met mijn Draytek 2800.

Heb toen echt alles geprobeerd, inclusief beta firmware installeren op de Draytek.. maar helaas. Dit terwijl de iphone 4 en de ipad het er wel perfect op deden.

De MBP werkte echter prima op de wireless op mijn werk en op die van de buren :X

Toen heb ik maar een goedkope Belkin wireless N router gekocht.. en daarmee doet hij het perfect.

Ik kan eigenlijk niet anders concluderen dat het iets met de MBP is.. maar ik zou het ook niet weten. Ding is kieskeurig met zijn wireless :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Inderdaad raar, ik heb toch geen problemen. Thuis niet en bij m'n werk>amsterdam als ik hem laat zoeken vind ik er zo 30, en er zitten ook onbeveiligde tussen waar ik zo op kan inloggen zonder problemen. Verder wat ik ook mooi vond. mijn ps3 had moeite toen ik de upc kabel direct aansloot, de MBP niet. Stekker erin en hij werkt.

Zou je dus ook niet kunnen verder helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel_Elessar op 02-05-2011 19:31 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik ben sinds vorige week ook een trotse bezitter van een 2.0.
En idd ik heb sinds vandaag ook regelmatig last van dropouts.
Eerste paar dagen geen last gehad vandaag een 4tal updates binnengehaald(niks voor het netwerk).
En volgens mij is het na deze updates begonnen.
Ik hoop dat er het e.a duidelijk kan worden over dit probleem.
(ik zie mezelf niet elke keer met een kabeltje slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 00:05
3 tips wat ik uit mijn ervaring kan geven.
Probeer ze niet achterelkaar maar 1 voor 1.

1.Teveel apperaten connected op draadloos dus disconnect er eentje en probeer nog een keer.
2.Draadloos apperaat stroomkabel uit en dan gewoon snel weer in.
3.Vink ook "automatisch connect" aan op laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Hassoow93 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:25:
3 tips wat ik uit mijn ervaring kan geven.
Probeer ze niet achterelkaar maar 1 voor 1.

1.Teveel apperaten connected op draadloos dus disconnect er eentje en probeer nog een keer.
2.Draadloos apperaat stroomkabel uit en dan gewoon snel weer in.
3.Vink ook "automatisch connect" aan op laptop
Kan gelijk antwoorden op al je mogelijkheden:

1. Ben de enige die op dat moment bezig was, verder geen apparaten aangesloten
2. Meerdere keren geprobeerd, maar heeft geen effect, de rest kan namelijk wel gewoon verbinden
3. Automatisch connecten staat (volgens mij) standaard aan, levert ook niets op...

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:30
Heb je ook al geprobeerd om te verbinden met andere routers?

Anders zou ik een andere router proberen als ik jou was. Het is natuurlijk geen leuke optie om een andere router te kopen, maar misschien kan hij toch niet goed communiseren met de huidige router.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als andere apparaten het er wel goed op doen en de MBP niet, dan ligt het aan de MBP.

Als je dan vervolgens merkt dat de MBP goed werkt op andere routers, dan is hij dus niet compatible met jouw router. Dat is heel vervelend en eigenlijk zou Apple dat moeten verhelpen in zijn firmware, maar de kans dat dit gebeurt is vrij klein.

Oplossing: andere Wifi router kopen waarmee het wel werkt en deze eventueel koppelen aan de bestaande router en puur gebruiken als access point.

Alternatief: uren, dagen, weken, maanden lang tevergeefs lopen klooien ermee.

[ Voor 22% gewijzigd door Lethalis op 04-05-2011 15:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De Fritzbox 7340 ondersteunt toch ook 5GHz WiFi, of was dat een ander model? Werkt het ook niet als je op deze band probeert te verbinden?

Als het zo is dat je het netwerk wel ziet, maar vervolgens bij het verbinden geen IP adres krijgt, kan het natuurlijk ook nog MAC filtering op de Fritzbox zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:36
Is er nu ondertussen al een oplossing voor dit probleem gevonden? Met mijn Macbook Pro 15" (pas nieuw) heb ik in bepaalde lokalen op school problemen om op het draadloze (onbeveiligde) netwerk te geraken. Andere computers (zowel oude macbooks als windows computers) raken er zonder problemen op.
Mijn laptop vindt het netwerk ook (en zelfs met een goede signaalsterkte), maar als ik er mee wil verbinden krijg ik enkel time-outs.

Edit: Voor zover ik het goed begrijp van andere webpagina's wordt dit probleem veroorzaakt doordat de Macbook met een wifi 802.11N kaart verbinding wilt maken met het access point.
Nu nog een manier vinden om de kaart van de Macbook te limiteren tot enkel 802.11G en het probleem moet opgelost zijn, lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door NjitsSs op 05-10-2011 13:31 ]

Pagina: 1