Acties:
  • 0Henk 'm!

• DyingFlutchman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02 09:32
Binnenkort ga ik een nieuwe PC aanschaffen, en ik heb (voorlopig) de Cooler Master HAF 922 als case uitgekozen. Ik heb echter gelezen dat die case nogal eens problemen heeft met statische schokken als je iets in het voorplaatje plugt.

http://www.tomshardware.c...static-discharge-problems

Nu zou dat natuurlijk een gigantische domper zijn, als ik na 1200 euro voor een nieuwe PC zo'n banaal probleem heb. Ik overweeg dus ernstig een andere case te nemen, het liefst ook van Cooler Master.

Ik herinner me alleen dat de HAF 922 niet de enige case was met bovengenoemd probleem. Daarom vroeg ik me af of jullie cases konden aanraden die sowieso 'veilig' zijn, of in ieder geval niet bekend staan omdat ze problemen hebben met statische schokken. Of misschien weet één van jullie me zelfs te vertellen dat Cooler Master inmiddels hun HAF 922 hebben aangepast zodat de schokken verleden tijd zijn. Hoe dan ook heb ik voor de case maximaal zo'n 100 euro over.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb onder andere een Cooler Master Stacker 101 staan; die heeft hetzelfde probleem (vraag me niet waarom); op het moment dat ik een USB-kabel in de buurt van het frontpanel heb, mooi blauw vonkje.

Vreemd eraan is; op dezelfde stekkerdoos is ook een Fractal XL aangesloten en die vertoont het probleem niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Ik heb mijn HAF-922 een paar maanden maar dit euvel heb ik niet.

Fijne koele kast trouwens.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:01
Ik zal maar even mijn ervaring met je delen:
Ik heb hier dus wel heel veel last van gehad. Iedere keer als ik iets op het frontpanel inplugde, viel de hele pc uit. Volgens mij is dat een beveiliging van de voeding die hiervoor gezorgd heeft. Ik heb toen contact opgenomen met Cooler Master welke mij een nieuw frontpanel opstuurde. Die begon op een gegeven moment weer hetzelfde probleem te vertonen en ik kreeg weer een nieuwe. Die heeft er letterlijk drie seconde opgezeten :P De eerste de beste usb-stick zorgde al voor een mooie vonk. Pas daarna heb ik een werkende gekregen. Dit is dus al het vierde frontpanel die er op mijn kast zit. Moet wel zeggen dat alles nu naar behoren werkt en ik geen klachten meer heb...

Overigens is het vrij makkelijk om je frontpanel te monteren en te demonteren, dus dat scheelt alweer.
Cooler Master is ook bekend met dit probleem. Een scan van mijn factuur was voldoende om een nieuw frontpanel te krijgen. In mijn geval was de leverancier failliet gegaan (Cool-Prices) en kon ik rechtstreeks contact opnemen met Cooler Master. Ik weet niet of ze daar ook mee akkoord gaan als je leverancier niet failliet is.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarom kijk je niet naar een andere case, zoals een CM 690 II advanced?

Johann Sebastian Bach

• DyingFlutchman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02 09:32
Dat was een case die ik als alternatief zag, maar zoals ik al zei, stond me bij dat meerdere Cooler Master cases de statische schokken hadden. Dan zou wisselen nogal zinloos zijn.

Ik denk dat ik het maar op veilig speel en voor de Xigmatek Utgard ga.

http://tweakers.net/pricewatch/260089/xigmatek-utgard.html

Ik heb in ieder gevoel genoeg over de statische schokken gehoord om te weten dat ik het niet wil riskeren. Dus dank daarvoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robogast
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 11:14
Ja deze kast wil nog wel eens elektrische schokken geven. De reden hiervoor is voor mij totaal onduidelijk, ik heb een geluidskaart die ik kan beinvloeden met mijn muis, e.g. als ik schroll dan hoor ik grrr grrr, als ik naar boven kijk ieeeeee, en als ik naar onder kijk iooooooo :P
Toch wel een hele fijne kast. Mijn videokaart is maar liefst 7 graden (!) koeler geworden toen ik een extra 200mm fan voor de zijkant had bijbesteld.
De meest voorkomende oorzaak van deze problemen is de kast die contact maakt met het I/O shield, deze wil nog wel eens voor kortsluiting zorgen.
Mijn advies: plak een beetje non-conducting tape op je I/O shield, dat werkt in 9/10 gevallen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee