Toon posts:

Dropbox Alternatief (LAN) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 13:26
Beste Tweakers,

Ik zoek een alternatief voor dropbox, waarbij ik op meerdere pc's (met verschillende OSen bestanden kan synchroniseren).

Situatie:

Ik heb een netwerk met een NAS (waar ik ook alle bestanden op wil hebben)
In het netwerk staan zowel windows/linux/osx computers
De bestanden hoeven niet online beschikbaar te zijn (of via internet te syncen).

Ik wil dus gewoon dat als ik met mijn laptop in mijn LAN werk dat ik altijd dezelfde files heb als op mijn desktop pc staan.

Het syncen zou constant moeten plaatsvinden.

Eigenlijk dus precies zoals bij dropbox, maar dan intern.

Ik vond een eerdere (soortgelijke) forum post maar daar stond geen echte oplossing in:
Dropbox/Sharepoint alternatief

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dropbox/Sharepoint zijn voornamelijk ook handig in WAN-situaties. Aangezien jij een LAN hebt, wat is er mis met gewoon root-shares beschikbaar maken?

Heb je in ieder geval het gezeur niet dat als je 10GB aan data op je desktop hebt aangepast, dat je eerst moet wachten tot het gesynct is naar je laptop voordat je eraan kan werken. Gewoon, connect to share, klaar?

[Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 17-05-2011 12:06]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 14:34

mace

Sapere Aude

Idd, gewoon je NAS de files via Samba en NFS laten aanbieden en die dan mounten op zowel je windows (via samba) en Linux (via NFS).

(Samba op Linux gaat ook als je geen NFS wilt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:27

DarkSide

theres no place like ::1

anders een script wat elke 2 seconden alles vergelijkt en incremental kopieert naar alles.

op die manieer kun je er ook offline bij. Als je geen connectie hebt met de nas

[Voor 31% gewijzigd door DarkSide op 17-05-2011 12:10]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 12:00

JohnVanZetten

Man on the run!

Pogoplug geen optie?
http://www.pogoplug.com/

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drexz
NAS mounten is denk ik wel een goede optie, vooral icm kopieeren.

Ik vind het wel belangrijk dat ik bijv mijn laptop kan pakken en off-site kan verder werken. Zodat ik de volgende dag als ik mijn laptop weer boot in m'n LAN zowel op desktop als laptop met laatste versies van al mijn bestanden verder kan werken.

Ik hoopte eigenlijk dat er misschien een soort dropbox offline tool was (omdat ik de werking van dropbox erg fijn vind)

Pogoplug klinkt veelbelovend! bedankt

[Voor 4% gewijzigd door Drexz op 17-05-2011 12:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien, maar dan denk ik te ver door (??), is het handig om te weten welke machine welk OS draait.

Linux heb je, bijvoorbeeld, rsync en op Windows heb je, bijvoorbeeld, DirSync. Al die apps/commando's kan je natuurlijk laten draaien (middels een script op basis van detected eth0 & ping-reply) binnen je eigen netwerk.

Neemt niet weg dat je je NAS al centrale hub moet gaan gebruiken en/of op root-niveau een share gaat benaderen of via SFTP ofzo.

Meerdere opties leiden naar data-consistentie; zo mogelijk meer opties leiden tot data-inconsistentie :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drexz
NAS > Iomega StorCenter Dual Bay NAS
Laptop > Dual boot Windows 7 (64 bit) en Ubuntu (64 bit)
Desktop -> iMac OSX
Macbook -> OSX
Oude desktop -> Windows XP (wordt niet veel meer gebruikt, en is meer een backup machine mocht laptop falen)

De macs zijn overigens van mijn vriendin.

Wat ik wil is dat we 1 (of meer) mappen hebben waar we beide files in kunnen stoppen, zodat we samen aan documenten (of bijv. websites) kunnen werken

Verder wil mijn vriendin op beide macs files syncen zodat ze grote photoshop etc files altijd op beide machines beschikbaar heeft.

Ik wil verder mijn administratie (voornamelijk excel/word bestanden) op zowel mijn NAS (backup) als op mijn laptop hebben staan.

Anoniem: 428542

Drexz schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:11:
Pogoplug klinkt veelbelovend! bedankt
Een Pogoplug is voor mij de perfecte oplossing gebleken.Heb Dropbox ook een tijd gebruikt, maar ik wou mijn bestanden, foto's, e.d. toch liever 'binnenshuis' houden. Dacht idd ook in de richting van een NAS, maar een Cloud leek me ook wel wat. Toevallig kwam toen de Pogoplug voorbij ... precies wat ik zocht en om de prijs hoef je het ook niet te laten.

Pogoplug draait nu een tijdje en het is echt _/-\o_ ik heb mijn pc's, laptop, (Android) smartphone, en een mediaplayer er 'aanhangen' en het werkt als een treintje. Alles synchroniseren, (auto) backup's, toegang vanaf elke computer, sharen met anderen (emailtje sturen en klaar), zit direct aan mijn router dus altijd bereikbaar.

Kan het dus iedereen aanbevelen!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee