Beste Tweakers,
Voor een bedrijf ben ik opzoek naar een Dropbox/Sharepoint alternatief. We zijn hier naar opzoek om de volgende redenen:
- We willen files lokaal op een server houden in plaats van op een extern beheerde server
- We willen controle over rechten per map (het liefst zelfs per bestand)
- Het systeem moet versie's van bestanden bij houden
- Users moeten onafhankelijk van een AD of LDAP geconfigureerd kunnen worden (users komen van andere bedrijven die we niet graag in onze AD willen hebben)
- De interface moet laagdrempelig zijn: of het syncen van een lokale map of WebDAV.
We hebben hiervoor gekeken naar de volgende alternatieven:
SugarSync
- Alleen externe hosting
Novell iFolder
- Geen versioning
- Geen goede rechten controle (alleen Full/Read/None rechten per iFolder) verder is het niet mogelijk om mergen uit te schakelen
DropBox
- Geen rechten controle
Sharepoint
- Niet mogelijk om los van AD te draaien en het systeem is vrij moeilijk
Alfresco
- Geen goede versioning mogelijkheid
- WebDAV functioneerd niet (?)
Mijn vraag is of er nog alternatieven zijn waarnaar we niet hebben gekeken die aan onze vragen zouden kunnen voldoen.
Voor een bedrijf ben ik opzoek naar een Dropbox/Sharepoint alternatief. We zijn hier naar opzoek om de volgende redenen:
- We willen files lokaal op een server houden in plaats van op een extern beheerde server
- We willen controle over rechten per map (het liefst zelfs per bestand)
- Het systeem moet versie's van bestanden bij houden
- Users moeten onafhankelijk van een AD of LDAP geconfigureerd kunnen worden (users komen van andere bedrijven die we niet graag in onze AD willen hebben)
- De interface moet laagdrempelig zijn: of het syncen van een lokale map of WebDAV.
We hebben hiervoor gekeken naar de volgende alternatieven:
SugarSync
- Alleen externe hosting
Novell iFolder
- Geen versioning
- Geen goede rechten controle (alleen Full/Read/None rechten per iFolder) verder is het niet mogelijk om mergen uit te schakelen
DropBox
- Geen rechten controle
Sharepoint
- Niet mogelijk om los van AD te draaien en het systeem is vrij moeilijk
Alfresco
- Geen goede versioning mogelijkheid
- WebDAV functioneerd niet (?)
Mijn vraag is of er nog alternatieven zijn waarnaar we niet hebben gekeken die aan onze vragen zouden kunnen voldoen.