Dropbox/Sharepoint alternatief Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Beste Tweakers,

Voor een bedrijf ben ik opzoek naar een Dropbox/Sharepoint alternatief. We zijn hier naar opzoek om de volgende redenen:
- We willen files lokaal op een server houden in plaats van op een extern beheerde server
- We willen controle over rechten per map (het liefst zelfs per bestand)
- Het systeem moet versie's van bestanden bij houden
- Users moeten onafhankelijk van een AD of LDAP geconfigureerd kunnen worden (users komen van andere bedrijven die we niet graag in onze AD willen hebben)
- De interface moet laagdrempelig zijn: of het syncen van een lokale map of WebDAV.

We hebben hiervoor gekeken naar de volgende alternatieven:
SugarSync
- Alleen externe hosting

Novell iFolder
- Geen versioning
- Geen goede rechten controle (alleen Full/Read/None rechten per iFolder) verder is het niet mogelijk om mergen uit te schakelen

DropBox
- Geen rechten controle

Sharepoint
- Niet mogelijk om los van AD te draaien en het systeem is vrij moeilijk

Alfresco
- Geen goede versioning mogelijkheid
- WebDAV functioneerd niet (?)

Mijn vraag is of er nog alternatieven zijn waarnaar we niet hebben gekeken die aan onze vragen zouden kunnen voldoen.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Nou denk ik niet dat Sharepoint een goede oplossing hiervoor is, maar je kunt het prima draaien zonder AD.
Heb hier meerdere development machines met Sharepoint daarop geinstalleerd met lokale accounts.

Het systeem moet je inderdaad even doorhebben, maar als je een lijst met de Verkenner/Explorer view opent, dan kun je hier gewoon bestanden in slepen.

Wel denk ik dat er vast betere mogelijkheden zijn voor iets dergelijks.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Jan_V schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:58:
Nou denk ik niet dat Sharepoint een goede oplossing hiervoor is, maar je kunt het prima draaien zonder AD.
Heb hier meerdere development machines met Sharepoint daarop geinstalleerd met lokale accounts.

Het systeem moet je inderdaad even doorhebben, maar als je een lijst met de Verkenner/Explorer view opent, dan kun je hier gewoon bestanden in slepen.

Wel denk ik dat er vast betere mogelijkheden zijn voor iets dergelijks.
Hmm daar had ik niet aan gedacht dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. We zitten namelijk met het volgende probleem waarvoor we een Dropbox alternatief zoeken: Vanuit het bedrijf leveren we financieel (maatwerk) advies via Excel files. Deze excel files worden bijgehouden door de klanten zelf (voornamelijk data) maar ook door ons (aanpassingen in de structuur etc) Tot voorkort werden de bestanden op en neer gestuurd maar dit is natuurlijk geen ideale situatie (men vergeet te sturen, verschillende versies etc) Verder zijn er bestanden die wel door gebruikers mogen aangepast worden. En anderen willen we om chaos te voorkomen alleen door bepaalde gebruikers laten aanpassen.

Verder zijn de gegevens dusdanig gevoelig dat we de data niet graag uithanden geven aan bijv. een DropBox...

[ Voor 11% gewijzigd door 0fbe op 17-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
Simplendi, ben je hier uiteindelijk nog uitgekomen? Zo ja, voor welke oplossing is er gekozen?