Toon posts:

Externe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 399591

Topicstarter
Gepost op 17-5-2011 op 10:40

Externe grafische kaart

Hallo,

Ik ben benieuwd of ik mijn AS Rock HTPC een beetje kan pimpen om er mee te kunnen gamen!
Nu ben ik al opzoek geweest naar externe grafische kaarten maar heb eigenlijk geen idee welke er op mijn systeem past.
Ik speel graag pc games zoals X3 TC en de nieuwe x Rebirth.

Heeft iemand een idee welke kaart aan onderstaand systeem gehangen kan worden?!!!

Merk en Type
Merk Asrock
Type Core 100HT-BD/B2
Eerste prijsvermelding vrijdag 4 juni 2010
Technische Specificaties
CPU-type Intel Core i3 370M
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Hardeschijf bus SATA-300
Optische Drive Type Blu-Ray / DVD+/-RW DL
Videochip Intel HD Graphics
Opslag
Opslagcapaciteit 500GB
Verbindingen
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (USB/FW) eSATA, 8x USB 2.0, 2x USB 3.0
Audio uitgangen Analoog (3,5mm), Digitaal Optisch (S/PDIF)
Overige specificaties
Kleuren Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Extern? Voor gamen gaat dat niks worden.
Er zijn wel USB naar VGA adapters, maar daar zit geen of bar weinig 3D acceleratie in. Je hebt echt een interne nodig.

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je een nieuwe interne wil, dan kun je naar BBG videokaarten. Het is daarvoor wel essentieel dat je weet wat voor voeding erin zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

schroef 'm eens open en kijk eens hoeveel plek er nog in de kast is, en of er uberhaupt een uitbreidingsslot in zit. Externe videokaarten gaat 'm niet worden.
Guussieboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:54:
Als je een nieuwe interne wil, dan kun je naar BBG videokaarten. Het is daarvoor wel essentieel dat je weet wat voor voeding erin zit.
dit is 'm: link Dat gaat dus niet zomaar werken.

[Voor 54% gewijzigd door M2M op 17-05-2011 10:55]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In tegenstelling tot dit topic, zou het handig zijn dat je minstens even **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? doorleest en wat meer info geeft over je systeem.

Daarbij had je zelf al kunnen uitzoeken, op de site van Asrock en in de handleiding, dat hier in ieder geval geen PCI/PCI-E slot inzit en je dus daadwerkelijk een externe "offload" moet zoeken voor je GPU. Hier zijn verschillende typen voor maar ook mis ik welke je al had gevonden, welke niet voldoen (en waarom niet) en wat je verder precies ermee zou willen & kunnen.

Mmm... Anoniem: 303530 in "ViDock" lijkt me al een aanknooppunt te hebben gegeven een maand geleden :O

En ASRock htpc vs x3 tc geeft ook al voldoende info; namelijk dat je al maanden bezig bent met je eigen vraagstelling...

[Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 17-05-2011 11:00]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Als ik zo naar een foto van 't ding kijk gaat een interne uitbreiding ook lastig worden:

/edit:
M2M schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:58:
[...]

nee, zit echt niets in wat lijkt op een uitbreidingsslot :)
Ah, foto van de binnenkant maakt het helemaal duidelijk idd. Tevens biedt de 90W voeding geen ruimte voor uitbreidingen. Maar mogelijk was ts hier al echter omdat 'ie naar een externe kaart vraagt zie ik nu, maar dan ben ik benieuwd hoe hij deze aan zou willen sluiten.

[Voor 63% gewijzigd door Nielson op 17-05-2011 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Nielson schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:55:
Als ik zo naar een foto van 't ding kijk gaat een interne uitbreiding ook lastig worden:

[afbeelding]
nee, zit echt niets in wat lijkt op een uitbreidingsslot :)

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 399591

Topicstarter
Aan u allen Zeer hartelijk bedankt voor de info!!!!!.
Ik denk dat het er niet inzit!
En zal niet nog maanden het zelfde vragen.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt sowieso maanden zat voor X-Rebirth uitkomt. Dat gaat een geheel nieuwe engine hebben tov X3TC, dus er valt buitengewoon weinig te zeggen erover, behalve dat de kans dat je het kunt spelen met deze bak werkelijk minimaal is.

Over X3TC zelf kun je ook kort zijn: hoewel een snelle GPU handig is voor alle toeters en bellen aan te zetten (AA, dat soort dingen), is de fundamentele beperking ervan dat het een single-threaded engine is, waardoor je beperkt bent door de single-thread performance van je CPU. En laat een Atom nou net ongeveer de slechtste single-thread performance hebben van een CPU van dit moment. Een Pentium 3 zou nog sneller zijn.

Dit had je trouwens zeer eenvoudig op de fora van egosoft.com kunnen vinden, de performance issues van X3TC zijn daar uitentreuren besproken.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

dion_b schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:02:
Je hebt sowieso maanden zat voor X-Rebirth uitkomt. Dat gaat een geheel nieuwe engine hebben tov X3TC, dus er valt buitengewoon weinig te zeggen erover, behalve dat de kans dat je het kunt spelen met deze bak werkelijk minimaal is.

Over X3TC zelf kun je ook kort zijn: hoewel een snelle GPU handig is voor alle toeters en bellen aan te zetten (AA, dat soort dingen), is de fundamentele beperking ervan dat het een single-threaded engine is, waardoor je beperkt bent door de single-thread performance van je CPU. En laat een Atom nou net ongeveer de slechtste single-thread performance hebben van een CPU van dit moment. Een Pentium 3 zou nog sneller zijn.

Dit had je trouwens zeer eenvoudig op de fora van egosoft.com kunnen vinden, de performance issues van X3TC zijn daar uitentreuren besproken.
Er zit toch geen atom in dat apparaat? En voor zover ik kan zien is een i3 370M nog wel aardig kwa performance. Natuurlijk niet briljant maar zeker niet zo langzaam als een atom.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M2M schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:20:
[...]

Er zit toch geen atom in dat apparaat? En voor zover ik kan zien is een i3 370M nog wel aardig kwa performance. Natuurlijk niet briljant maar zeker niet zo langzaam als een atom.
Ugh, een van de links hierboven ging naar een Atom, en Asrock site was niet geladen ( :X ) voor ik m'n reactie tikte. Gecorrigeerd :o

In dat geval inderdaad toch GPU-limited, een Core i3 heeft juist uiterst goede performance per thread. Integrated VGA is daarentegen gewoon ongeschikt voor gaming.

Heb zelf trouwens een Core i3 HTPC gebouwd voor aansluiting op m'n beamer. Allicht ga ik eens testen met X3TC in de woonkamer - alleen dan wel met een GT240 low-profile GPU erbij :P

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 12:45
Er zijn wel opties voor een externe grafische kaart zie het volgende. Vidock. Echter is deze oplossing specifiek voor pcmia en verlies je iets van 10% tot 20% van je gpu performance.

Als je plek hebt voor een low profile kaart met een dual slot koeler is er een gts450 te vinden in de pricewatch.

[Voor 17% gewijzigd door Gizzy op 17-05-2011 14:47]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gizzy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:44:
Er zijn wel opties voor een externe grafische kaart zie het volgende. Vidock. Echter is deze oplossing specifiek voor pcmia en verlies je iets van 10% tot 20% van je gpu performance.

Als je plek hebt voor een low profile kaart met een dual slot koeler is er een gts450 te vinden in de pricewatch.
Lezen is niet je sterkste punt ;)

Vidock was door de topicstarter al eens aangehaald in een ander topic; helaas hebben we het over een systeem wat geen enkel uitbreidingsslot heeft (PCI / PCI-E / PCMCIA).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Er zit gewoon 0 uitbreiding in het apparaat van de TS. Behoudens een SATA connector...

De enige mogelijkheid betreffend videokaartupgrade is een extern geval, aangesloten op een USB3.0 poort. Anders haal je echt niet meer performance dan wat je nu al hebt. Buiten dat, is het ding ook niet gebouwd voor upgrades of het spelen van 3d games. En de externe videokaarten zullen ook echt niet goedkoop zijn.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Metalslave666 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:23:
Of je gaat overkill zoals de nvidia quardor plex 2200 d2: http://www.nvidia.co.uk/o...uadroplex_2200_d2_uk.html

Een externe harde schijf, maar dan wel met 8 GB RAM en 2 GPU's :D
Heb je al bij de features gekeken? Dat ding heeft gewoon een PCIe slot nodig voor het interfacen met de PC ;)
Gizzy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:44:

Dat ding heeft een ExpressCard slot nodig, geen PCMCIA.
PCMCIA is veeeeeeeeel te traag voor dergelijke toepassingen. ExpressCard leent zich er wel voor, gezien dat gewoon een hotswappable PCIe 1x slot is (voor full width, half width is een USB2.0 connector wat weer gebruikt wordt voor plug-in flash cards en andere dingen zoals een USB Hub, Serial adapters, etc)

Daarbij vind je zowel PCMCIA als Expresscard niet op andere dingen als laptops, dus die kan je ook afstrepen ;)

Edit:
De enige optie is een DisplayLink USB3.0 videoadapter, maar ik denk niet dat die ook maar op enige wijze snel genoeg zal zijn om te gamen.
Het is een graphics adapter, prima voor 2D zoals Windows en misschien vreet het nog net Aero onder Win7, maar gamen? forget it.

http://blog.laptopmag.com...-driving-dual-hd-displays

[Voor 66% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2011 16:54]

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee