Toon posts:

Kan Surround worden afgespeeld van media speler=>SurroundSet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 07:37
Ik heb de volgende vraag (Bij voorbaat mijn excuus als ik noobish overkom)

Is het mogelijk om vanaf een Netgear media player (die dolby surround afspeelt) via een standaard rood wit tulp kabeltje naar een Philips HTS2500 Dolby surround 5.1 set te gaan en daarmee films in Dolby af te spelen of kan zon standaard rood wit tulp kabeltje alleen stereo aan en geen Dolby?

Dit vraag ik aangezien ik een nieuwe dolby set wil kopen en dit me wel een leuke aanbieding lijkt voor maar 100 euro, nadeel is wel dat er maar een paar standaard aansluitingen op zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DeMuts schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:55:
kan zon standaard rood wit tulp kabeltje alleen stereo aan
Dat :)

RCA is één kanaal per kabel, dus voor 5.1 heb je zes van die kabels nodig. Dus met rood en wit ga je maximaal 2.0 halen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMuts
ok nu vraag ik me af wat doet Optical dan, want ik heb nu die media speler met me oude Surround set aangesloten via de optical, das toch wel Dolby of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan wel

Dolby surround, wordt standaard via stereo "gecodeerd"

de optical is om je 5.1 en dts shizzle door te kunnen sturen

[Voor 32% gewijzigd door Fish op 15-05-2011 17:21]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMuts
fish schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:20:
Kan wel

Dolby surround, wordt standaard via stereo "gecodeerd"
Die moet je even uitleggen want ik lees net dat ik minstens 6 kabels nodig heb voor Dolby.

Of edoel je dat ik dan wel geluid kan horen maar dat hij de Dolby omzet in Stereo? (daar heb ik dan dus niks aan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

na het eten

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMuts

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DeMuts schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:21:
[...]Die moet je even uitleggen want ik lees net dat ik minstens 6 kabels nodig heb voor Dolby.
Dat is nooit gezegd. Er is gezegd dat je zes kabels nodig hebt voor 5.1 als je via RCA (analoog) aan gaat sluiten. Als je digitaal (optisch, digitale coax en HDMI) aan gaat sluiten dan kan het al met één kabel. Overigens staat dat allemaal in [FAQ] Audio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FeaR1986 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:25:
[...]

Dat is nooit gezegd. Er is gezegd dat je zes kabels nodig hebt voor 5.1 als je via RCA (analoog) aan gaat sluiten. Als je digitaal (optisch, digitale coax en HDMI) aan gaat sluiten dan kan het al met één kabel. Overigens staat dat allemaal in [FAQ] Audio.
Hij vroeg alleen naar dolby surround naar een 5.1 set dus je hebt de vraag verkeerd gelezen

dolby surround wordt gewoon verstopt in een stereo singaal. (dmv faseverschuivingen)
Dolby Surround codering:
L = L + 0,7C - 0,7jS
R = R + 0,7C + 0,7jS

Na decodering:
L = L + 0,7C - 0,7jS
R = R + 0,7C + 0,7jS
C = C + 0,7L + 0,7R
S = S - 0,7jR + 0,7jL

L:links, R:rechts, C:center, S:surround
-:180° fasedraaiing,j: 90° fasedraaiing

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMuts
Ok bedankt voor de antwoorden, ik ben er al uit ik koop een andere Surround Set de Sony DAV-DZ330 deze heeft een Optical aansluiting waarmee ik alle Dolby surround geluiden 1 op 1 kan horen van media speler naar Surround set.

Hier mag een slotje op als niemand meer verder iets te melden heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

fish schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:41:
[...]Hij vroeg alleen naar dolby surround naar een 5.1 set dus je hebt de vraag verkeerd gelezen
Iets in mij zei dat hij gewoon iets als Dolby Digital 5.1 bedoelde en geen Dolby Surround (wat in de basis inderdaad wat anders is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja achteraf bedoelde hij het onbedoelt ook zo als ik het zo lees :P

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee