Toon posts:

GTx 460 vs GTX 550 TI

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-01 08:10
Hallo Tweakers,

Even een kleine vraag, wat raden jullie mij aan? Een GTX 460 (1gb) of GTX 550TI?
Een tegenhanger van ATI is wellicht ook mogelijk maar ik ben meer een Nvidia fan.
Ik ga dit gebruiken met een Core i7 2600k en 8gb ram. Ik speel bijvoorbeeld Crysis 2 op 1920x1080.
Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:20

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamadingdong
Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt, heb ik dat van te voren al gedaan! Het probleem is dat iedereen daar zijn eigen mening over lijkt te hebben. Daarom dacht ik dat ik hier misschien wat professioneler kon worden geholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
lamadingdong schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:38:
Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt, heb ik dat van te voren al gedaan! Het probleem is dat iedereen daar zijn eigen mening over lijkt te hebben. Daarom dacht ik dat ik hier misschien wat professioneler kon worden geholpen.
Het komt zo totaal niet over dat je dat al hebt gedaan. Waar uit je bericht konden we dat dan vandaan halen?

Persoonlijk zou ik de 550 nemen omdat die niet alleen zuiniger is maar ook kwa nelheid vaak net iets meer is. Al is dit soms marginaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamadingdong
Cave_Boy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:44:
[...]

Het komt zo totaal niet over dat je dat al hebt gedaan. Waar uit je bericht konden we dat dan vandaan halen?

Persoonlijk zou ik de 550 nemen omdat die niet alleen zuiniger is maar ook kwa nelheid vaak net iets meer is. Al is dit soms marginaal.
Ook als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dit zijn momenteel twee goede aanbiedingen
460 1GB (standaard overgeklokt)
pricewatch: Colorful iGame460-1024M D5 Ymir (N460-105-Y01)

560 Ti (standaard overgeklokt)
pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI

Ik zou zelf voor de 560 Ti gaan. Voor minder dan 175 euro is er niks sneller/ even snel.

Daarnaast had je, je vraag in dit topic kunnen stellen:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamadingdong
Springstof schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:52:
Dit zijn momenteel twee goede aanbiedingen
460 1GB (standaard overgeklokt)
pricewatch: Colorful iGame460-1024M D5 Ymir (N460-105-Y01)

560 Ti (standaard overgeklokt)
pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI

Ik zou zelf voor de 560 Ti gaan. Voor minder dan 175 euro is er niks sneller/ even snel.

Daarnaast had je, je vraag in dit topic kunnen stellen:
Ik wilde inderdaad eerst ook voor de 560 TI gaan, maar ik vind deze gewoon een beetje duur. Ik moet wel zeggen dat ik deze aanbieding nog niet gezien had en dit doet me weer twijfelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 15:22
Tussen 550 Ti en 460 zijn er geen verschillen van meningen. Bijna overal zijn ze op dezelfde conclusie gekomen en dat ziet er zo uit. Het is niet de bedoeling dat je voor je eigen twijfels over videokaarten een nieuwe topic aanmaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:14

Audione0

Strijdt der titanen

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lamadingdong schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:38:
Input => output.

Als jij geen "professionele" informatie geeft kunnen wij je geen professionele hulp geven, simpel :o

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf probeert wat je kunt voordat je hier een vraag stelt en dat je vervolgens de moeite neemt om duidelijk aan te geven waar en hoe je gezocht hebt en wat je vond (links!), plus exact waar je vastloopt. Dat ontbreekt hier allemaal.

En er ontbreekt nog iets: wat je met je PC doet, en dus welke eisen je exact aan een videokaart stelt. Is een Ferrari beter dan een Scania truck :? Het hangt er sterk vanaf of je 10 ton goederen of één blonde godin te vervoeren hebt...

Zo ook hier: wat vind jij belangrijk? Benchmarks in Crysis2 kun je zo opzoeken. Als je dan niet kunt kiezen gaat het dus niet om pure performance maar om iets anders. Maar dat deel je niet met ons. Heel simpel: zo kunnen wij je gewoon niet helpen. Daarom gaat dit topic dicht.

Kijk trouwens ook even hier:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32

Ed_L

Crew Council
En daarmee sluiten we dit topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee