Toon posts:

Keuze van een router

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views

• y0sh1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2022
Nu mijn router het begeven heeft ben ik opzoek naar een nieuw model. Geld speelt niet echt een rol, hij moet gewoon prestaties leveren.
De apparaten die er op aangesloten gaan worden:
- xbox 360 S (kabel)
- playstation 3 (kabel)
- Vaste computer (kabel)
- laptop met N ontvanger
- WII
- iPad
- PSP
Maar door al het aanbod kan ik door het bos de bomen niet meer zien :(

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze
Yoshi

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Volgens mij kan je dan vrijwel elke router kiezen die er op de markt is... Ik zou hier kijken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html. En dan de reviews en beoordelingen bekijken.

Desktop | Server | Laptop

• y0sh1
ja maar zo als ik al zei door het bos kan ik de bomen niet meer zien, ik kan bv een linksys e4200 pakken maar is dat dan weer niet een beetje overkill?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat houd "prestaties leveren" in? Dat is zo'n nikszeggende term.
Ik zou zelf naar de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND kijken, deze is heel populair op Tweakers.net simpelweg omdat hij Wireless N en Gigabit lan heeft maar wel zeer goedkoop is. Hij is zeer eenvoudig instelbaar, port forwarding is zeer eenvoudig en je kan er DD-WRT op zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• y0sh1
prestaties houd in: full hd films streamen van pc naar xbox o ps3 bekabeld of draadloos, grote bestanden kopiëren van vaste pc naar laptop en geen lagg op bv online games als er meerdere apparaten tegelijk op internet zitten

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Hoe snel is je internetverbinding? In het geval van 100+ Mbps begint de WAN<->LAN snelheid vaak ook belangrijk te worden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• y0sh1
Telenet fibernet 60 dus dat dan 60 Mbps

• Petervanakelyen
Dat trekken de meesten wel. Populairste routers zijn de Netgear WNDR3700, TP-Link WR1043ND en de Linksys E4200. Ik zou zeggen: lees de reviews daarvan eens door en baseer daarop je besluit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
Netgear heeft dan pas nieuwe routers uit die nog niet verkrijgbaar zijn. De linksys heeft volgens verschillende review problemen met zijn 2.4 Ghz band en de TP-link heeft geen 5 Ghzz band :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Je zou moeten kijken naar 3rd party software support. Als je er bijvoorbeeld DD-WRT op kan zetten, kan je er de donder op zeggen dat het apparaat alle functies kan vervullen die je maar nodig hebt.

Daarna zijn dingen als RAM en CPU Mhz belangrijk in dit geval. Als er een Atheros of Broadcom SoC in zit, zou je toch tenminste 450Mhz moeten hebben om 100Mbit fatsoenlijk door te voeren. Nu heb je 60Mbit (in theorie) dus daar zit je aardig in de buurt. 32MB Ram is ook wel prettig als je veel IP verbindingen op gaat zetten, het is natuurlijk erg onprettig als je lekker bezig bent en het ding crasht om dat je 1000 connections hebt en het tabel vol is. 64MB RAM is natuurlijk nog beter, want dan kan je bijv. een Gnutella netwerk, UseNet en Torrent tegelijk laten draaien (die allemaal connecties vreten - behalve UseNet als je beperkte peers hebt) en tegelijk internetten.

[Voor 63% gewijzigd door johnkeates op 15-05-2011 01:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

y0sh1 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:55:
Netgear heeft dan pas nieuwe routers uit die nog niet verkrijgbaar zijn.
Dat maakt de huidige niet opeens slechter hoor, als die nu voldoen dan zullen ze ook voldoen als Netgear met meerdere routers komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
Dus dat bedoel ik wat Johnkeates zegt. Maar welk model is er dan het beste?
@Tsurany neen, maar nieuwer is meestal beter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
De WNDR3700 heeft DD-WRT support, een 680MHz CPU, 64MB RAM, simultaneous dual-band (2.4GHz en 5GHz) en een WAN<->LAN speed van rond de 400Mbps. Ik denk niet dat je snel tegen de limieten zal lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Simpele keuze: de Netgear WNDR3700 als geld geen rol speelt, de TP-link WR1043ND als onverslaanbare budgetoplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
Dan denk ik dat ik dan voor netgear ga, maar er zit nu een d-link switch van 10/100 van telenet tussen van de modem naar de router is dit misschien een bottleneck?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 16:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tsurany schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:12:
Wat houd "prestaties leveren" in? Dat is zo'n nikszeggende term.
Ik zou zelf naar de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND kijken, deze is heel populair op Tweakers.net simpelweg omdat hij Wireless N en Gigabit lan heeft maar wel zeer goedkoop is. Hij is zeer eenvoudig instelbaar, port forwarding is zeer eenvoudig en je kan er DD-WRT op zetten.
Dat. Ik heb hem zelf ook :P

En DD-WRT ownt als een meikever

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
y0sh1: zorg er voor dat je MODEM -> [ DD-WRT ] Router -> Switch doet. Niet anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
Gaat niet dan krijgt de digicorder geen ip ofzoiets en heb ik geen interactiviteit :( Telenet met hun rare dingen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

y0sh1 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:36:
Gaat niet dan krijgt de digicorder geen ip ofzoiets en heb ik geen interactiviteit :( Telenet met hun rare dingen...
Hmm ja dan moet je tussen je modem en je router een switch zetten, waar je dan die digicorder op aansluit.
Zo sluit je die digicorder dus direct op je modem aan.

[Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 15-05-2011 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:11
Geld speelt toch geen rol? pricewatch: DrayTek Vigor 2920n ik heb zelf de 2820Vn, dat is de voorganger en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen betere router ben tegen gekomen. Nooit problemen mee gehad, alleen het prijskaartje is wel van een andere klasse als de Netgear natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
y0sh1 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:36:
Klopt. Je setup is als volgt:

code:
1
2
Telenet Modem (Motorola/Arris) --> D-Link 100Mbit switch --> Netgear WNDR3700
                                             |-------------> Telenet Digicorder

Dit beïnvloed de performance overigens niet. Het snelste abonnement dat Telenet heeft is Fibernet 100, dat trek je met een 100Mbit switch ook zonder problemen. Wat hebben ze je overigens tijdens de installatie van Fibernet 60 gegeven: een modem of een modem/router? Meestal pushen ze namelijk de modem/router variant die je enkel via 'Mijn Telenet' kan configureren.

[Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-05-2011 17:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
Na 52 telefoons, 8 technieker, 5 afspraken hadden ze door da een modem/router combo niet geod ging en heb ik een eurodocsis 3.0 modem gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Meer algemeen:
code:
1
2
3
4
Modem -------- Switch -------- Router -------- Switch
                  |                              |
                  |                              |
             Digicorder                         PC's

Uiteraard kun je ook direct aan de router (eigenlijk aan de ingebouwde switch in de router) PC's aansluiten.

[Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 15-05-2011 17:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
y0sh1 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:54:
Na 52 telefoons, 8 technieker, 5 afspraken hadden ze door da een modem/router combo niet geod ging en heb ik een eurodocsis 3.0 modem gekregen.
Zo gaat het meestal ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
En hij is bestelt :) Iemand enig ervaring met dd-wrt en deze router ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welke router heb je nu gekocht dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• y0sh1
De Netgear WNDR3700

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:49

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat hier wel iemand te vinden is met ervaring.

:P

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 19:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, wat laat maar beter laat dan nooit: Het kiezen van een router is iets wat je zelf moet doen. De pricewatch is daar een handig hulpmiddel in. Stel je eisen samen, maak met behulp van de filters een keuze en ga op zoek naar reviews van de routers die je aanspreken uit het lijstje.
Is het lijstje dan te groot, beperk je dan tot een paar bekendere merken.
Een goede review site is ook: www.smallnetbuilder.com waar je ook reviews van LAN-WAN snelheden terugvindt.

Welnu: Je hebt een keuze gemaakt, en gezien het feit dat deze router in 2009 de gouden steeksleutel award heeft gekregen van Tweakers.Net zal dit zeker geen slechte keuze zijn.

Voor reviews van deze router kan je op bovenstaande URL terecht, maak ook in de link die "lier" net aanhaalde. Verder gaat dit topic op slot, niet om je te pesten, maar vanwege het feit dat dergelijke boodschappenlijstjes gewoon niet de bedoeling zijn. :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee