Ik werk al sinds 1978 met computers, vooral het uitproberen van verschillende besturingssystemen vind ik leuk. Maar nu heb ik toch iets waar ik niet uitkom. Op mijn laptop had ik Windows 7 geinstalleerd op zich een prima besturingssyteem. Nu heb ik de map "mijn documenten" verplaatst naar mijn NAS die altijd aan staat. Het probleem is dat als ik met mijn laptop buiten zit en dus de bestanden die in "mijn documenten" staan wil benaderen dit heeeel traag gaat, duurt wel tot 90 seconden voordat ik een bestand kan openen. Nu heb ik gisteren op mijn laptop Windows XP geinstalleerd en alles werkt lekker snel, iemand die hier een verklaring voor heeft misschien??
Staat er toevallig power saving opties aan in windows 7 ? dan kan de netwerkkaart ook wel eens terugscakelen in vermogen -> snelheid
Voor iemand die al 33 jaar met computers werkt, toon je verbazingwekkend eigen inititief.Anoniem: 204578 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:21:
Ik werk al sinds 1978 met computers...
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hoe is je draadloze adapter ingesteld? Is je router wel Windows 7 compatible? Heb je de laatste drivers voor je draadloze netwerkkaart en de laatste firmware op je router? Kortom: ook meer info zou wenselijk zijn.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Je router windows 7 compatible? Volgens mij moet het andersom wezen. is windows 7 tcpip/wireless n etc compatible. niet andersom (ook al zou microsoft dat graag andersom zien)
En ja windows 7 heeft bij mij ook wel via een 10 jaar oud routertje gewerkt. ok oud ding, 120 gulden voor wat eigenlijk? dc-200 een 10 Mbit basic ding met 10ms vertraging er in ofzo maar he het werkt wel
En ja windows 7 heeft bij mij ook wel via een 10 jaar oud routertje gewerkt. ok oud ding, 120 gulden voor wat eigenlijk? dc-200 een 10 Mbit basic ding met 10ms vertraging er in ofzo maar he het werkt wel

[Voor 36% gewijzigd door Fish op 15-05-2011 14:48]
Ja sorry hoor, maar voordat ik hier vragen ga stellen heb ik uiteraard eerst vanalles geprobeerd en om dat hier nog eens allemaal moeten gaan beschrijven...Maar laat maar zitten ik probeer er zelf wel uit te komen, moest ik 33 jaar geleden ook..Brahiewahiewa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:39:
[...]
Voor iemand die al 33 jaar met computers werkt, toon je verbazingwekkend eigen inititief.
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hoe is je draadloze adapter ingesteld? Is je router wel Windows 7 compatible? Heb je de laatste drivers voor je draadloze netwerkkaart en de laatste firmware op je router? Kortom: ook meer info zou wenselijk zijn.

Hoe moet "de rest" anders weten wat jou te vertellen? Zaken die je dan toch al geprobeerd hebt?Anoniem: 204578 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:27:
[...]
Ja sorry hoor, maar voordat ik hier vragen ga stellen heb ik uiteraard eerst vanalles geprobeerd en om dat hier nog eens allemaal moeten gaan beschrijven...Maar laat maar zitten ik probeer er zelf wel uit te komen, moest ik 33 jaar geleden ook..![]()
1) probeer de laatste drivers
2) verander je wireless channel (inSSIDer)
http://www.microsoft.com/...g/tools/igd/moreinfo.mspxfish schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:27:
[flame]...[/flame]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dat zei ik, al zou microsoft dat wel graag willen
Je gebruikt gewoon ip.
Een brakke router is een brakke router.
Maar als windows en de router gewoon normaal ip ondersteunen is er nieks aan de hand.
Btw ik zie nul referenties naar windows 7 in je test.
Als ik het zo lees is het gewoon "heb ik een fatsoenlijke router/netwerkverbinding test"
En dan nog de ts heeft het helemaal niet over verkeer wat geroute wordt. maar alleen over de switch in de router loopt
edit: en ap natuurlijk
[Voor 51% gewijzigd door Fish op 16-05-2011 17:09]
Pagina: 1