Geen volledige snelheid met newsleecher

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oude draadloze router (Asus WL 520g) vervangen voor de (Asus WL 500g premium) Alles werkt perfect alleen het probleem is dat ik nu met newsleecher maar een downloadsnelheid haal van 100 kbs en voorheen was dit 500 kbs. Er is verder niets veranderd, alleen dus de routers zijn verwisseld. Mijn downloadsnelheden op internet zijn hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Benodigde poorten open gezet?
Wat doet speedtest.nl?
Is je ontvangst slechter?

Wat heb jezelf geprobeerd om het op te lossen?

[ Voor 23% gewijzigd door William/Ax3 op 12-10-2007 14:04 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Wat meer info zou handig zijn.. Maak je gebruik van een payserver? Van welke server maak je überhaupt gebruik?
Misschien heb je per ongeluk een limiet ingesteld, zoals bij Newsleecher mogelijk is. Klik op de grafiek linksonder met de rechtermuisknop, daar staat die optie tussen.
Krijg je bij 'normaal' internetgebruik wel een normale snelheid? Speedtest.nl even proberen misschien zoals William/AX3 aangeeft?

[ Voor 3% gewijzigd door speek1984 op 12-10-2007 14:09 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:02:
Benodigde poorten open gezet?
Welke poorten moet ik openzetten?? 8080...Heb ik voorheen ook niet gedaan.

Wat doet speedtest.nl?

Down en upload snelheden zijn zoals ze altijd zijn geweest met de oude router, dus goed

Is je ontvangst slechter?

Ontvangst is hetzelde.

Wat heb jezelf geprobeerd om het op te lossen?

Ik heb alle instellingen van de router nagelopen, maar kan niets vreemds ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speek schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:09:
Wat meer info zou handig zijn.. Maak je gebruik van een payserver? Van welke server maak je überhaupt gebruik?
Misschien heb je per ongeluk een limiet ingesteld, zoals bij Newsleecher mogelijk is. Klik op de grafiek linksonder met de rechtermuisknop, daar staat die optie tussen.
Krijg je bij 'normaal' internetgebruik wel een normale snelheid? Speedtest.nl even proberen misschien zoals William/AX3 aangeeft?
Ik maak gebruik van een payserver Eweka. Ik heb in Newsleecher helemaal niets veranderd en zoals ik al aangaf overal zijn de snelheden correct, alleen in Newsleecher niet. Newsleecher grafiek Speedlimit [none]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Kijken naar de snelheidsinstellingen op je router? Evt andere channel gebruiken? Aan je software zal het niet liggen, maar dat weten wij niet omdat je te weinig info geeft.

[edit] Ok, kijk dat dat is andere koek, het is dus echt alleen bij newsleecher. Dan zou ik het ff niet weten :P

[ Voor 25% gewijzigd door B-Bandit op 12-10-2007 14:18 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En als je hier eens 32MB van af trekt, welke snelheid haal je dan?
http://speedtest.bbned.nl/

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke versie van de firmware draait er op je router?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeer vereerd dat er zo snel mensen proberen om mij te helpen, maar als de snelheden overal goed zijn behalve bij Newsleecher wat heeft dit dan met de firmware van de router te maken? Ik heb net mijn oude router weer geplaatst en de snelheid van Newsleecher is weer normaal, dus de fout zit ook niet in newsleecher. En wat maakt het uit waar ik de speedtest doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:43:
Ik ben zeer vereerd dat er zo snel mensen proberen om mij te helpen, maar als de snelheden overal goed zijn behalve bij Newsleecher wat heeft dit dan met de firmware van de router te maken? Ik heb net mijn oude router weer geplaatst en de snelheid van Newsleecher is weer normaal, dus de fout zit ook niet in newsleecher. En wat maakt het uit waar ik de speedtest doe.
Zoals je zelf in dit verhaal concludeerd dat als je de oude weer terug plaatst het probleem ineens verdwenen is.

Of te wel het zit in de nieuwe router. Het kan dus wel degelijk nut hebben om naar de firmware versie te kijken. Aangezien zoals jezelf het ook zegt dat de nieuwe router de boosdoener in het verhaal is. En je dus zelf ook de zendkwaliteit weg hebt gevinkt door middel van speedtest. Is de vraag nu zowel voor jezelf of voor ons: ligt dat aan een instelling die je als gebruiker moet veranderen? Of zit er een fout in de software of hardware van je nieuwe router? Als dat uitgezocht is heb je de kern van het probleem dus te pakken.

Via welke port loopt de communicatie vanaf je news server naar jou toe?
Kan je eens controleren of die poort inderdaad open staat op moment dat je wat leeched op http://www.checkmyports.com/ ?

[ Voor 14% gewijzigd door William/Ax3 op 12-10-2007 14:57 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

Zoals je zelf in dit verhaal concludeerd dat als je de oude weer terug plaatst het probleem ineens verdwenen is.

Of te wel het zit in de nieuwe router. Het kan dus wel degelijk nut hebben om naar de firmware versie te kijken. Aangezien zoals jezelf het ook zegt dat de nieuwe router de boosdoener in het verhaal is. Nu is de vraag zowel voor jezelf of voor ons: ligt dat aan een instelling die je als gebruiker moet veranderen? Of zit er een fout in de software of hardware van je nieuwe router? Als dat uitgezocht is heb je de kern van het probleem dus te pakken.
Heb je gelijk in ik zal eens naar de firmware gaan kijken, heb ik nog nooit gedaan waar kan ik zien welke firmware mijn router heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

EWK checkt zijn Asus WL 500g premium en ziet:

System setup --> Firmware upgrade --> Firmware Version: 1.9.6.7

Met deze firmware heb ik geen problemen met newsleecher.

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 12-10-2007 15:01 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware geupgrade van 1.9.7.2 naar 1.9.7.5 en het probleem is opgelost. Allemaal bedankt voor het meedenken jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd dat EWK een oudere versie heeft waarbij het probleem zich niet voordoet

Heeft het misschien iets met de MTU te maken (http://help.expedient.com/broadband/mtu.shtml)

Ik heb hem op 1500 staan

[ Voor 118% gewijzigd door Viper® op 12-10-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:43:
Ik ben zeer vereerd dat er zo snel mensen proberen om mij te helpen, maar als de snelheden overal goed zijn behalve bij Newsleecher wat heeft dit dan met de firmware van de router te maken?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:19:
Ik heb de firmware geupgrade van 1.9.7.2 naar 1.9.7.5 en het probleem is opgelost. Allemaal bedankt voor het meedenken jongens.
>:)

Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 12:03
Ik heb ook een probleem met newsleecher...... heb 25 mb internet en kan downloaden via http://speedtest.bbned.nl/ met 2,4 mb per seconde! Bij newsleecher kom ik helaas niet hoger dan 990 kb per seconde??
Ik heb een NETGEAR Wireless-N Router model WNR2000

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sjekrecords schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:58:
Ik heb ook een probleem met newsleecher...... heb 25 mb internet en kan downloaden via http://speedtest.bbned.nl/ met 2,4 mb per seconde! Bij newsleecher kom ik helaas niet hoger dan 990 kb per seconde??

Heeft iemand een idee?
Wellicht je eigen topic starten ipv eentje uit 2007 schoppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
Klopt... deze vond ik toevallig toen ik aan het zoeken was naar dit onderwerp!

Maar heb je een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sjekrecords schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:32:
Klopt... deze vond ik toevallig toen ik aan het zoeken was naar dit onderwerp!

Maar heb je een idee??
Je hebt nog niks zelf geprobeerd, je meldt niet eens welk Internet-abo je hebt? Als je UPC hebt kun je 's kijken op de Frontpage van Tweakers..staat wel een stukje over UPC en nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00

BioHazard

*\o/*

sjekrecords schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:58:

Heeft iemand een idee?
Inderdaad een kick die niet nodig was. Maar ik denk dat je een UPC abo hebt, zoals ik het nu lees. Daar heb je je oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
inderdaad UPC........... toch een beetje triest dat ze dat gaan knijpen! weet iemand hoe dit al te omzeilen is?

sorry voor de kick btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sjekrecords schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:17:
inderdaad UPC........... toch een beetje triest dat ze dat gaan knijpen! weet iemand hoe dit al te omzeilen is?

sorry voor de kick btw
Niet, want volgens het artikel op de frontpage (al gelezen?) is juíst het omzeilen ervan onmogelijk gemaakt (dus via SSL bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Exorcist schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:45:
[...]

Niet, want volgens het artikel op de frontpage (al gelezen?) is juíst het omzeilen ervan onmogelijk gemaakt (dus via SSL bijv).
Jup dat hebben honderden andere mensen ook gemerkt. Iedereen is al druk bezig om zijn / haar klacht in te dienen bij Radar / Kassa / Directie UPC / Klantenservice Mail / telefoon/ Coax.nl

Hopen dat 1 van deze organisaties er wat tegen kunnen doen want dit kan ECHT niet.
Pagina: 1