Toon posts:

Redelijke specs slechte performance Acer

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406545

Topicstarter
Specs: (acer aspire x3200)
- Vista Home Premium. 32-bit
- Dual core AMD athlon 64 X2 4450e @ 2,3Mhz
- 4069 MB geheugen (DDR2-SDRAM)
- Nvidia onboard geforce 9400 (9300+8200) 512MB (256mb per kaart)
- Chipset: Nvidia Nforce 720a

Ik wil dus graag Starcraft 2 met een beetje kwaliteit runnen. Ik kan alleen maar spelen op 1280x1024 en alle andere settings op LOW.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en het probleem blijft. Diverse scanningssoftware eroverheen laten gaan (register cleaner,spyware,ccleaner etc.) maar geen verbeteringen.

Ik heb mij laten informeren door een collega en hij wist het ook niet meer, vervolgens heeft hij mij aangeraden het op GoT te posten dus bij deze :)
Excuses als ik dit in de verkeerde categorie heb gepost.

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Want ik ben van mening dat ik SC2 in iedergeval op medium/high zou moeten kunnen runnen met een redelijke FPS.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je laptopgraka, daar ligt je probleem. Op een GF9400 is gamen gewoon nooit grappig.

[Voor 8% gewijzigd door Jejking op 14-05-2011 03:10]

Topicstarter
Het is een desktop.. Wel zo'n kleine kast.. dus modden zit er niet bij :/

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij heb je een Low Profile kaart nodig.
De voeding is 250Watt (?)

pricewatch: Sapphire HD5670 512MB GDDR5 Low Profile dit zou moeten lukken maar dan zit je wel aan de max.

Stel anders je vraag nog eens in dit topic [BBG aanschaf] Videokaarten
Wel even je voeding vermelden, hoeveel wat en hoeveel A(mpère) je op de 12V hebt (zie sticker op de voeding)

[Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-05-2011 03:38]

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
denk dat je de beste bang for buck haalt als je dit systeem gewoon verkoopt (175eu?) en een ander (2e hands) systeem haalt waar je gewoon wel op high settings kan spelen

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Je kaart(en) hebben maar 24 shaders bij elkaar:
http://www.nvidia.co.uk/o...geforce_9300_mgpu_uk.html
http://www.nvidia.co.uk/object/geforce_8200m_g_mgpu_uk.html
en waarschijnlijk op een 64bits bus, dus performance van die kaarten is echt onder de maat (no offense).
Hiermee ga je nooit op medium/high spelen want de recommended setting zijn een 8800GTX of HD3870 van 512MB: http://us.blizzard.com/su...ale=en_US&articleId=26242 ,
en daarmee kun je dus pas op medium/high spelen.

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Want ik ben van mening dat ik SC2 in iedergeval op medium/high zou moeten kunnen runnen met een redelijke FPS.
Onderbouw die mening even... mij lijkt van niet namelijk, gezien de specs die Blizzard zelf geeft (zie hierboven).

Sowieso: als je iets "vindt" mbt iets wat technisch zou moeten kunnen, altijd aangeven op basis waarvan, liefst met links erbij. Dat scheelt misverstanden :)
Anoniem: 406545 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 03:15:
Het is een desktop.. Wel zo'n kleine kast.. dus modden zit er niet bij :/
Ook hier: je roept iets wat voor jou blijkbaar vanzelfsprekend is, maar voor anderen dat niet hoeft te zijn. Ik zit hier nota bene tussen het tikken door te vroeten in een MiniITX kast die geheid kleiner is dan dat ding van jou. Zonder uitleg over waarom jij vindt dat het formaat kast modden uitsluit kunnen wij niets met deze opmerking...

Daar komt bij: wat versta je onder "modden"? Modden is normaliter iets buiten spec doen, vaak met soldeerbout, zaag en boor. IMHO zou je door een (low profile) VGA kaart toe te voegen dit kunnen aanpakken. Dat noem ik geen modden :o

Soittakaa Paranoid!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Excusez-moi, ik had begrepen dat het om een laptop ging. Desalniettemin: GF9400 = suck :)

• NaabJ
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 15:13
Op www.game-debate.com kun je je systeem invullen en dan laat die website je zien of je die bepaalde game kan spelen en op welke settings maximaal. (Eerst naar een spel gaan, dan systeem invullen en de rest spreekt voor zich.)

Jammergenoeg heb ik pas mijn GT120 verkocht, anders mocht je die overkopen als je dat had gewild :)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa πŸ’©

Je can natuurlijk ook naar Can You Run It gaan en het daar testen, maar het is je GPU, kan ik je nu wel zeggen. Een 9400 is even snel dan een 6600 die wordt minimum is. Dit is hier te vinden. Zoek op 6600 en je ziet in zelfde rijtje ook de 9400 staan.

Als je een upgrade zou gaan doen, zou ik of een de discrete kaart kopen die hier boven genoemd staan, in de eerder genoemde BBG vragen kan natuurlijk ook. Maar als ik het geld ervoor had zou ik toch wel gaan denken aan een nieuwe PC, dan is de Budgetgame PC uit de BBG mei misschien wat voor jouw?

• NaabJ
Can you run it zou ik niet vertrouwen. Die website herkende bepaalde onderdelen van mijn pc niet goed en zei dat ik veel spellen uberhaupt nieteens kon spelen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NaabJ schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:49:
Op www.game-debate.com kun je je systeem invullen en dan laat die website je zien of je die bepaalde game kan spelen en op welke settings maximaal. (Eerst naar een spel gaan, dan systeem invullen en de rest spreekt voor zich.)

Jammergenoeg heb ik pas mijn GT120 verkocht, anders mocht je die overkopen als je dat had gewild :)
http://www.futuremark.com/benchmarks/onlinebenchmarks/ , dan liever de Game-O-Meter.

Besides, kom op........ een GT120 is een omgekatte 9500GT. Denk je nou echt dat dat TS gaat helpen in z'n zoektocht naar extra performance? :')

• NaabJ
Γ‰norm! :) Maar het helpt wel wat. Haha.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:37

epic_gram

undercover moderator

ik zou eerde rvoor een low profile 5750 of 5770 gaan oid. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆ

• Gianni Rombios
  • Niet online
oid ja, deze noemde ik al pricewatch: Sapphire HD5670 512MB GDDR5 Low Profile
5750 en 5770 zijn er niet in low profile (volgens de pricewatch).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Er moet ook een 5770 low profile zijn van PowerColor en GigaByte, maar hoe groot en of en waar die te krijgen zijn, geen idee:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Hoe groot kan/mag de vga wezen, want hier:
http://www.alternate.nl/h...&criteriasCount=6&bfbox=1
staan enkele vrij kleine en 1 passief gekoelde 5770 (zelf even boven bij grafische chip 5770 kiezen).

(ja ik weet het, het is alternate, maar ik dat was ff het snelste en ik persoonlijk heb er geen problemen mee gehad :P )

[Voor 47% gewijzigd door DaLoona op 15-05-2011 10:23]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:37

epic_gram

undercover moderator

5750 is er sowieso ook in low profile. En anders pakt TS gewoon een zaag, het is immers tweakers hier. ;)

@TS, heb je al uitgerekend of je voeding het trekt? ;)

edit: oja CPU zou ik wel overclocken als je echt een een 5770 gaat, om het maximale eruit te halen.

[Voor 24% gewijzigd door epic_gram op 15-05-2011 11:04]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: β–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆβ–ˆ

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik heb de kast opengemaakt..
Ik zal even overtikken wat er op het etiket staat van de voeding.

Merk: LITEON
AC input: 220-240V ~ 3.15A 50HZ

DC Output: +5V / 14A MAX -12V / 0.3A MAX +12V / 0.3A MAX
+5V(SB) / 2A MAX +3.3V / 13A MAX
+3.3V & +5V Total output not exceed 80W
+3.3V & +5V & +12V & -12V &+5Vsb Total output not exceed 220W

Het is toch wel een vrij krappe bedoeling binnenin de kast moet ik zeggen.
IMaar ik zal wel mijn verhaal nog een keer posten in de videokaart BBG.

Alvast bedankt voor jullie input.

P.s. Toen ik de pc kocht (2jaar terug) toen zei de verkoper dat je niks kon veranderen aan de pc omdat het zo'n kleine kast is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 406545 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:58:
P.s. Toen ik de pc kocht (2jaar terug) toen zei de verkoper dat je niks kon veranderen aan de pc omdat het zo'n kleine kast is.
Dat zou ik dus zien als een uitdaging ;)
Ga meten en kijk wat je er wel in kan krijgen. Van vrijwel ieder hardware onderdeel zijn de maten wel te vinden, dus dan moet je er wel achter kunnen komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaabJ
Misschien zou je een stukje van je HDD rekje kunnen verwijderen als de kaart werkelijk iets te groot is? Hoelang is jouw case (en maximale videokaart lengte)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
Even een fototje gegoogled

Daar ga je iig een single slot LP kaartje voor nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Handig plaatje.
pricewatch: Sapphire HD 6570 1GB DDR3 zou misschien lukken, de snellere pricewatch: Sapphire HD5670 512MB GDDR5 Low Profile gaat vrijwel zeker niet door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou altijd nog een gat kunnen zagen zodat je ook kaarten met dubbelslots koeling kwijt kan. Eventueel is het zelfs mogelijk een normale, niet low-profile kaart te plaatsen. Dan ben je wel echt gelijk aan het modden :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee