Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 196630

Topicstarter
Net bezig met een klein uitzoekklusje. Collega krijgt een factuur binnen van plus 250 euro, ik check de factuur op het dataverbruik (aangezien dat het grootste deel van de factuur is). Nu kom ik erachter dat telkens wanneer de telefoon connect met live.vodafone.offnet enorme dataverbruik is. Tevens is dat het moment waarop ze betaald voor het dataverbruik.

Ik check haar iphone 4 daaruit haal ik het volgende:

* download 2.1GB
* upload 29GB

Tethering staat uit. Iphone is wel gejailbreaked maar ik zie geen apps die een bijzonder hoog upload verbruik kunnen genereren.

Wat nu? Wat voor server is live.vodafone.offnet ipv high.vodafone.com? Google biedt niet veel soelaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 196630

Topicstarter
Ik zie net dat het op het verkeerde forum is, excuses - noob

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Er is best veel info te vinden over "live.vodafone.offnet". Meest voorkomende is dat de betrokkenen contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en dan vaak geld terug krijgen. Heeft altijd te maken met het (ongevraagd c.q. ongewenst) automatisch zoeken naar updates van bepaalde zaken door de telefoon.

Rode draad van de klagers is vaak dat ze niet eens verbinding willen voor updates maar dat dit blijkbaar onbewust gebeurt. Het Webcare team van Vodafone heeft hier zo vaak mee te maken dat ze standaard antwoorden geven volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48
Het is blijkbaar een veel voorkomen probleem want Radar, Kassa en andere sites staan er vol van.

My favorite programming language is solder.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

29GB is wel heel veel zeg. Het zal inderdaad of een fout zijn of een op hol geslagen app. Ik zou er ook een datatellertje op installeren en even contact opnemen met vodafone. Misschien hebben ze iets soortgelijks meegemaakt en weten ze welke app het doet of misschien valt er iets te regelen omdat niemand bewust 29 GB upload met een telefoon.

Of maakt ze misschien veel foto's die automatisch geupload worden naar Hyves/Facebook/Flickr of iets dergelijks?

[Voor 14% gewijzigd door Marzman op 14-05-2011 11:48]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59
Topic even verplaatsen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[Vodafone] opvallend hoog dataverbruik, volgens factuur

1 keer is genoeg, graag daar verder :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee