• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Dit plaatje legt waarschijnlijk alles uit:

De rechter is mijn primaire videokaart (die waar de HDMI kabel naar mijn beeldscherm inzit, althans), die linker mijn tweede kaart. CrossfireX staat enabled in CCC, dus ik neem aan dat hij ze wel allebei herkent.

Wat kan hier het probleem zijn? Probleem van een kapotte temperatuursensor of is er iets groters aan de hand?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar doe eens trakteren... Op je verjaardag moet je trouwens lekker een biertje happen! *O* *O* *O*

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SytseHartvelt

Geniet ervan :)

De hele dag met m'n vriendin weggeweest en ik kan niet feestvieren want ik heb vanaf aankomende maandag examens..

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:39

sebasss2

[Tweakers2] Clan member

Oplossing direct heb ik niet maar zou je msi afterburner niet gebruiken?
Is een makkelijk programma ook voor temps uittelezen.

http://www.guru3d.com/news/-msi-afterburner-220-beta-3/

[Voor 18% gewijzigd door sebasss2 op 12-05-2011 23:15]

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Laat ik dit nou net gehad hebben voor 11.5 uitkwam. Ik heb dit opgelost door :

1. ATi Catalyst via setup de "uninstall" te gebruiken en de machine uit te zetten.
2. Haal de onderste kaart eruit en het bovenste.
3. Plaats de 'onderste' kaart bovenin en installeer ATi Catalyst.
4. Plaats de 'bovenste' kaart onderin en zou opgelost moeten zijn.

Ps: Je zou na het opnieuw installeren van ATi Catalyst zien dat je GPU(dat onderin zat, nu bovenin) nu wel de temps aangeven. Desnoods na installatie ervan, haal de bovenste er weer uit, en plaats je de tweede kaart onderin en zet de PC aan om te kijken of deze óók de temps aangeven zonder de bovenste kaart.

Best een puzzel om te lezen, sorry. Maar gefeliciteerd :)

/Edit: werkte tenminste weer bij mij en hopelijk lost dit het bij jou ook op.

[Voor 41% gewijzigd door XRayXI op 12-05-2011 23:23. Reden: Aanvullingen]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• SytseHartvelt
Ja, MSI afterburner leest het wel goed uit, fans gaan ook wel harder draaien als ik ermee ga gamen dus daar kan het niet aan liggen... Het zal wel een probleem met Catalyst zijn, misschien fix ik het nog een keer maar heb er nu geen zin in :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
dat is geen probleem, dat heet powerplay, de driver schakelt bij desktopwerk de 2e gpu gewoon uit om stroom te besparen. als je er een scherm aan hangt doet hij het wel, en op het moment dat je 3d rekenkracht aanspreekt schakelt hij gewoon in..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
nedernakker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:30:
dat is geen probleem, dat heet powerplay, de driver schakelt bij desktopwerk de 2e gpu gewoon uit om stroom te besparen. als je er een scherm aan hangt doet hij het wel, en op het moment dat je 3d rekenkracht aanspreekt schakelt hij gewoon in..
Sorry maar software kan (onder uitzondering van sommige Z68 nieuwe moederborden) op dit moment niet het gehele videokaart uitschakelen. Wat jij bedoeld is schakelingen tussen 2d / 3d mode. Zijn Catalyst screenshots zegt, dat de tweede kaart totaal niet aan staat, maar duidt op zijn software probleem.

Mijn tweede kaart:

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aleksnl
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-03 21:36
heb ik ook gehad voor mijn 2 5770HD kaartjes.
heb er eerder zelfs een topic over gemaakt, daar heb ik nooit een goed antwoord uit kunnen krijgen.
(grote temperatuur verschillen van kaarten tijdens crossfire)

wat ik gedaan heb was mijn 3 schermen aansluiten op me 2e kaart, en me 1e kaart als crossfire instellen.
de temperatuurmeter wijst vervolgens weer het goede aan, het nadeel is dat je niks ziet totdat windows opgestart raakt (geen bios what so ever).

die 37graden baarde mij altijd zorgen omdat ik vaak het gevoel had dat crossfire niet werkte. het verplaatsen van de 2 kaarten zou dan ook geen oplossing bieden (voor mij) want dit is volgens mij gewoon softwarematig probleem.

gegroet,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:18
Wat Nederakker ook zegt, is dat powerplay ,hij schakeld als ware de 2e gpu uit voor stroombesparing als ie een tijdje in idle staat.

Start gpu-z maar eens op als je die CCC schermen open hebt staan,dan zie je dat ie weer "aan gaat" en je weer temps zie.

ULPS=Ultra-Low Power State support for multi-GPU configurations

[Voor 17% gewijzigd door Bullus op 23-05-2011 11:38]

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee