Hey mensen,
ik heb al op zoekmode gezocht maar kon geen topic vinden met het antwoord. dus ik probeer het hier.
info:
Intel I7 - 950
2x HD 5770 kaartjes in HD
6gb (3x2) geheugen ddr3
ubergrote cooler (oppervlaktevergrotende soort) op processor
3 beeldschermen, eyefinity mode
na wat gamen of wat intenser gebruik van de videokaart zie ik (na een minuut of 2) bij catalyst het volgende:
ATI Radeon HD 5700 series [ *de 3 beeldscherm namen*]
temperature: 87 *C,
fan speed: 50 a 60%
ATI Radeon HD 5700 series
Temperature 38 *C
Fan speed 20 a 30%
de temperatuur van de 1e kaart heb ik soms omhoog zien schieten naar 97 graden in een benchmark in de eerste 10seconden. gewoon belachelijk wat de gemiddelde temperatuur is, zo hoog
. en de 2e kaart die word niet warmer dan 40 graden. Tijdens het gamen blijkt crossfire wel te werken (fps een kleine x2, zeer korte test op dead space2).
Nu is mijn vraag, hoe komt het dat de 1e kaart zo heet kan worden, terwijl de 2e koel blijft?
Het is wel zo dat de 1e kaart bijna bovenop de 2e zit, maar dit moet ook ivm bridge/crossfire. maar dit kan toch niet 60 graden verschil leveren?
Met vriendelijke groet,
AleksNL
ik heb al op zoekmode gezocht maar kon geen topic vinden met het antwoord. dus ik probeer het hier.
info:
Intel I7 - 950
2x HD 5770 kaartjes in HD
6gb (3x2) geheugen ddr3
ubergrote cooler (oppervlaktevergrotende soort) op processor
3 beeldschermen, eyefinity mode
na wat gamen of wat intenser gebruik van de videokaart zie ik (na een minuut of 2) bij catalyst het volgende:
ATI Radeon HD 5700 series [ *de 3 beeldscherm namen*]
temperature: 87 *C,
fan speed: 50 a 60%
ATI Radeon HD 5700 series
Temperature 38 *C
Fan speed 20 a 30%
de temperatuur van de 1e kaart heb ik soms omhoog zien schieten naar 97 graden in een benchmark in de eerste 10seconden. gewoon belachelijk wat de gemiddelde temperatuur is, zo hoog
Nu is mijn vraag, hoe komt het dat de 1e kaart zo heet kan worden, terwijl de 2e koel blijft?
Het is wel zo dat de 1e kaart bijna bovenop de 2e zit, maar dit moet ook ivm bridge/crossfire. maar dit kan toch niet 60 graden verschil leveren?
Met vriendelijke groet,
AleksNL