Beste GoT'ters,
Ik heb sinds kort UPC 120Mbit
Waar we zeer tevreden mee zijn. Er heerst bij mij nu echter een grote ergernis: het binnentrekken van een Blu-ray film gebeurt in een krap half uur. Het uitpakken op mijn Alu macbook uit 2008 duurt echter minimaal zolang...
Zodoende wilde ik een HTPC gaan configureren. De kast en voeding heb ik al en hoeven dus niet aangeschaft te worden.
Wat zijn mijn eisen?
- Minimaal 5.1 geluid (via SP/DIF)
- HDMI om aan de TV aan te kunnen sluiten
- VGA (eventueel via converter) om aan de 'ancient' beamer aan te kunnen sluiten
Maar vooral:
- Unrartijden die DRASTISCH teruggebracht worden. Ik wil dat een 10 gigabyte aan rars binnen 3 minuten uitgepakt is.
Omdat ik niet precies weet wat hiervoor nodig is ben ik uitgegaan van het volgende:
- Snelle processor met veel cores (Winrar schijnt dualcore te functioneren)
- Veel geheugen (geheugen werkt enorm veel sneller dan harde schijven en dus kan hij al 8 gig 'bufferen' terwijl hij uitpakt in het geheugen?)
- Een 2TB harde schijf (is voorlopig meer dan voldoende ruimte)
Het bedrag wat ik maximaal wil spenderen is ongeveer 500 euro.
Mijn vraag: kan deze ergernis verholpen worden door middel van het volgende systeem:
Of zie ik het verkeerd of is er juist sprake van een bottleneck op een compleet ander onderdeel?
Ik heb sinds kort UPC 120Mbit

Zodoende wilde ik een HTPC gaan configureren. De kast en voeding heb ik al en hoeven dus niet aangeschaft te worden.
Wat zijn mijn eisen?
- Minimaal 5.1 geluid (via SP/DIF)
- HDMI om aan de TV aan te kunnen sluiten
- VGA (eventueel via converter) om aan de 'ancient' beamer aan te kunnen sluiten
Maar vooral:
- Unrartijden die DRASTISCH teruggebracht worden. Ik wil dat een 10 gigabyte aan rars binnen 3 minuten uitgepakt is.
Omdat ik niet precies weet wat hiervoor nodig is ben ik uitgegaan van het volgende:
- Snelle processor met veel cores (Winrar schijnt dualcore te functioneren)
- Veel geheugen (geheugen werkt enorm veel sneller dan harde schijven en dus kan hij al 8 gig 'bufferen' terwijl hij uitpakt in het geheugen?)
- Een 2TB harde schijf (is voorlopig meer dan voldoende ruimte)
Het bedrag wat ik maximaal wil spenderen is ongeveer 500 euro.
Mijn vraag: kan deze ergernis verholpen worden door middel van het volgende systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB | € 59,75 | € 59,75 |
1 | LG GH22NS50 Zwart | € 16,13 | € 16,13 |
1 | GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC | € 57,55 | € 57,55 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 145,- | € 145,- |
1 | Asrock 890GM Pro3 R2.0 | € 76,23 | € 76,23 |
1 | XFX Radeon HD 5670 1024 MB DDR5 DisplayPort | € 55,54 | € 55,54 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 410,20 |
Of zie ik het verkeerd of is er juist sprake van een bottleneck op een compleet ander onderdeel?