Toon posts:

[bug] Bericht notificatie stuk in 'omgekeerde leesvolgorde'

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Browser: FF 3.6.17
Template: tweakers_ng
Leesvolgorde: omgedraaid
Hoe geopend en geen notificatie:
- In nieuwe tab direct vanuit myreact, onbekeken
- In nieuwe of zelfde tab vanuit myreact bekijken
- Tijdens typen in quickreply

Zeer sporadisch in de 'bekijk bericht' krijg ik een notificatie van een nieuw bericht. Ook op de /last als ik m'n TS edit heb ik wel de meldingen. Adblock Plus filtert em er niet uit, tweakimg staat gewhitelist.

Ben ik voor niets geswitcht van layout/template >:)

Wiethoofds meuk en 'overige'

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

crisp

Devver

Pixelated

Leesvolgorde: omgedraaid
En al gekeken of dat misschien de oorzaak is? (want dat vermoeden heb ik wel namelijk)

Intentionally left blank

• Wiethoofd
Dat leest zo onprettig, maar ik zal eens testen :P Net in een topic met maar 1 pagina gewoon de notificaties gehad...

• Wiethoofd
Leesvolgorde omgedraaid en ik heb ineens veel vaker notificaties van nieuwe berichten... En nee, de 'verkeerde' leesvolgorde mag er niet uit :9

offtopic:
Excuses voor de dubbelpost, dit is meteen een test voor ditzelfde topic normaal en omgekeerd open in een los venster, kijken welke update(n). Beide dus, maar dus in een topic met 1 pagina...

[Voor 7% gewijzigd door Wiethoofd op 11-05-2011 19:07]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mja, in een topic met 1 pagina maakt de leesvolgorde natuurlijk niet uit; het is dan altijd de 'laatste' pagina :P

Intentionally left blank

• Wiethoofd
Nieuwe test gedaan, het WTF-topic, omgekeerde leesvolgorde, nieuw venster met eerste pagina open in tab 1 en de /last in tab 2.

Submit in eerste venster geeft op de /last bijna een instant (1) in de titel met mijn reactie er bij, die op pagina 1, waar ik de nieuwste reactie wil hebben geeft geen update.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32

Matis

Rubber Rocket

Nieuwe notificatie gaat bij mij in FF 4.0 alleen als ik het tabblad open heb staan, anders werkt het niet. Meestal springt ie ineens naar (bijvoorbeeld) 4 als ik het tab open.

Misschien een probleem van FF of een feature van GoT.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Wiethoofd
Die tab op de laatste pagina stond niet open en was ook niet opengeklikt geweest, een ctrl+klik in nieuwe tab.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb geen idee of daar het probleem zit, maar ik gaf alleen aan dat er ook een issue met FF lijkt te zijn.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Kortom, de nieuwe berichten notificatie werkt niet als je de berichtenvolgorde omdraait en op de eerste pagina bent (tenzij dat ook de laatste pagina is, en er dus maar 1 pagina is).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Matis schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:42:
Nieuwe notificatie gaat bij mij in FF 4.0 alleen als ik het tabblad open heb staan, anders werkt het niet. Meestal springt ie ineens naar (bijvoorbeeld) 4 als ik het tab open.

Misschien een probleem van FF of een feature van GoT.
Da's feitelijk een feature; alle ajax-updates worden na ongeveer 10 minuten stopgezet als de pagina zelf geen focus heeft. Dat wil ik voor de berichten notificatie nog wel een keer aanpassen omdat anders het updaten van de titel ook niet gebeurd.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Overigens confirmed dat het aan de omgekeerde berichtenvolgorde ligt; ik kijk namelijk middels !topic_next_page of je op de laatste pagina zit. Echter houdt deze variabele ook geen rekening met omgekeerde volgorde; je kan dat ook zien aan het linkje 'lees verder' rechts onderin - bij omgekeerde leesvolgorde brengt deze je juist naar oudere berichten terwijl deze dan ook andersom zou moeten werken.

Het probleem zit dus dieper en daarmee is de oplossing ook niet triviaal. Daarbij wordt de omgekeerde volgorde maar door relatief weinig mensen gebruikt waardoor dit niet echt een high-prio issue is...

Intentionally left blank

• Wiethoofd
Dat het geen high prio is snap ik, dat het hoogst irritant is dat de updates niet werken werkt zeker niet in m'n voordeel? :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:42:
Dat het geen high prio is snap ik, dat het hoogst irritant is dat de updates niet werken werkt zeker niet in m'n voordeel? :P
Nee, er is immers een workaround: de volgorde weer normaal zetten zoals 99,8% van de gebruikers :P

Intentionally left blank

• Wiethoofd
Jamaar... :'( Er had meteen bij de eerste versie van die berichtnotificatie rekening gehouden moeten worden met de omgekeerde leesvolgorde (lees: mij >:))

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Het is nuttiger om IE6 weer te gaan ondersteunen, dat wordt tenslotte door 1% van de gebruikers nog gebruikt, dit maar door 0,2%. >:)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:01:
Jamaar... :'( Er had meteen bij de eerste versie van die berichtnotificatie rekening gehouden moeten worden met de omgekeerde leesvolgorde (lees: mij >:))
De vraag is meer fundamenteel: is de paginering bij omgekeerde leesvolgorde nog wel logisch, en dan doel ik met name op /last en 'lees verder'? Indien daar geen issue is dan zou ik kunnen kijken naar een lokale fix; bijvoorbeeld iets als: !topic_next_page || (pref_flip_order && !topic_previous_page)

Intentionally left blank

• Matis

Matis

Rubber Rocket

crisp schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:25:
Da's feitelijk een feature; alle ajax-updates worden na ongeveer 10 minuten stopgezet als de pagina zelf geen focus heeft. Dat wil ik voor de berichten notificatie nog wel een keer aanpassen omdat anders het updaten van de titel ook niet gebeurd.
Ah, dat is duidelijk, het is voor mij overigens geen probleem. Als een pagina geen focus heeft, dan zal hij ook wel niet belangrijk (genoeg) zijn :+

• Wiethoofd
De /last zou /first kunnen worden, maar dan moet dus de paginanummering in alle overzichten en zoekresultaten ook omgedraaid worden (is volgens mij al eens aangevraagd). Maar aan de paginanummers en indeling moet imho niet geklooid worden, daar is iedereen die de leesvolgorde omkeert volgens mij aan gewend.

Echter zou voor iedereen /6 bij de 6e pagina in het topic uitkomen met dezelfde reacties er op (uitgaande van dezelfde aantal ppp...

Warrig verhaal, maar liever een lokale fix om dit nu werkend te krijgen dan geen fix en de hele paginavolgorde etc. omgegooid moeten krijgen voor 0,2% van de gebruikers...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom al dat gemiep over paginanummering en /last 'n shit? Ben ik nou achterlijk of is het "omgekeerde volgorde" slechts iets wat de manier van weergave op 't schermpie verandert? Het feit dat iets andersom op je scherm terecht komt, zegt toch nog niet dat een post met de meest recente timestamp opeens 'first' in de paginanummering dient te komen? 8)7

Of mis ik nou iets hiero? :?

• Wiethoofd
Als iemand met de normale leesvolgorde mij een /last link voorschotelt krijg ik de allereerste reacties uit het topic voor m'n kiezen, waar hij/zij de nieuwste reacties in het topic heeft staan. ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, da's gewoon stom :X

• Wiethoofd
Is er voor in TWK7 voor deze issue al een ticket? :>

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee