Toon posts:

Javascript var veranderen dmv input

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-04 21:08
Hallo,

Ik ben pas begonnen met Javascript en ik ben een beetje aan het experimenteren hoe het allemaal werkt.

Allereerst heb ik deze code:

var piet = 12

function blabla()
{
if (piet < 10 )
{document.write("Je bent te jong!");}
else
{document.write("U bent oud genoeg");}
}

blabla();
Maar dan wil ik dat door middel van een <input type="tekst" id="x"> de var piet veranderd kan worden naar bijvoorbeeld 14, of 9. Weet iemand misschien hoe dit moet? Ik dacht misschien in de <input type="submit" onSubmit="onSubmit()"> En daarvoor dan:

function onSubmit();
{
var piet = x
}

Het is een beetje rommelig ik hoop dat jullie er iets van begrijpen

Alvast bedankt en wees niet bang om te vragen het verhaaltje nog een keer te schrijven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zou als ik jou was nog eens een (of een betere) JS tutorial doornemen want dit is toch best wel basic werk. Daarbij: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
rubenflush schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:41:
Alvast bedankt en wees niet bang om te vragen het verhaaltje nog een keer te schrijven
Hmmm, ik weet 't beter: doe 't meteen even goed ;) Maak maar even een nieuw topic en zorg dan meteen even dat 'ie voldoet aan onze Quickstart. Zoals je zult lezen mis ik namelijk nog een aantal zaken die daarin vermeld zijn. Dan zet ik deze dicht.

[Voor 54% gewijzigd door RobIII op 10-05-2011 22:57]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee