Javascript var veranderen dmv input

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 23:25
Hallo,

Ik ben pas begonnen met Javascript en ik ben een beetje aan het experimenteren hoe het allemaal werkt.

Allereerst heb ik deze code:

var piet = 12

function blabla()
{
if (piet < 10 )
{document.write("Je bent te jong!");}
else
{document.write("U bent oud genoeg");}
}

blabla();
Maar dan wil ik dat door middel van een <input type="tekst" id="x"> de var piet veranderd kan worden naar bijvoorbeeld 14, of 9. Weet iemand misschien hoe dit moet? Ik dacht misschien in de <input type="submit" onSubmit="onSubmit()"> En daarvoor dan:

function onSubmit();
{
var piet = x
}

Het is een beetje rommelig ik hoop dat jullie er iets van begrijpen

Alvast bedankt en wees niet bang om te vragen het verhaaltje nog een keer te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zou als ik jou was nog eens een (of een betere) JS tutorial doornemen want dit is toch best wel basic werk. Daarbij: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
rubenflush schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:41:
Alvast bedankt en wees niet bang om te vragen het verhaaltje nog een keer te schrijven
Hmmm, ik weet 't beter: doe 't meteen even goed ;) Maak maar even een nieuw topic en zorg dan meteen even dat 'ie voldoet aan onze Quickstart. Zoals je zult lezen mis ik namelijk nog een aantal zaken die daarin vermeld zijn. Dan zet ik deze dicht.

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 10-05-2011 22:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.