PCan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:47:
De fronts zijn in BI-AMP aangesloten op terminal Front Spkrs (woofers) en
op terminal SurrBack/Front High/Front Wide (Tweeters).
Zoals ik al schreef denk ik er over om 2 extra speakrs te kopen voor Front High, b.v. Yamaha NS-333, max.
150W/6Ohm 60Hz-35kHz., maar dan moet ik BI-AMP opofferen voor 7.
1
Uitproberen gaat natuurlijk niet, ik moet ze nog kopen.
Denken jullie dat de geluidsbeleving met de huidige 5.
1 BI-AMP beter/slechter is dan met 7.
1 zonder BI-AMP?
Voegen FRONT High speakers voldoende toe aan het surround effect om dit te doen?
Je kan toch je fronts even single-wire (met bruggen) of bi-wire aansluiten om te zien (althans, horen) hoe dat klinkt? Dan weet je of je speakers veel minder presteren zonder bi-amp. Als het verschil er niet is dan is de keuze voor 7.
1 best leuk. De vraag is alleen of je er veel aan hebt. Naar mijn weten zijn er namelijk niet extreem veel bronnen met een native 7.
1 track. Veel is - helaas - nog steeds een 5.
1 welke naar 7.
1 wordt gesampeld. Al is dat bij sommige films best aardig gedaan. Maar testen hoe je fronts zonder bi-amp klinken is binnen een paar minuten te doen.
Manuel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:57:
[...]Ik volg dit topic al een geruimte tijd zonder te reageren, maar wat ik mij nu afvraag is waarom de JBL SCS 200.5 zo ongelovelijk slecht is. Als ik namelijk reviews lees op Kieskeurig, Testfreaks en Reviewcentre staat er maar
1 negatief verhaal op. Graag zou ik hier een argument voor willen zien in plaats van een troll te plaatsen. Als je het kan afkraken kan je het toch ook wel onderbouwen, niet?
Als je dit topic al geruime tijd leest dan heb je enkele posts terug ook kunnen lezen hoe lastig het afstellen van een setje met dergelijke speakers is. Crossovers van subwoofers welke op
150 Hz of zelfs hoger geplaatst moeten worden. Dan spreek je niet meer over een subwoofer, dan is het en gewone woofer aan het worden. En dat merk je niet alleen in het klankbeeld, maar ook in de praktische dingen als het niet overal kunnen plaatsen van de subwoofer. Dat punt geld niet alleen voor de sets toen besproken, maar ook voor de JBL welke ik aanhaalde.
Maar goed, als jij op reviews op sites als Kieskeurig af gaat is het wellicht voor jou wel een leuke set. Hoe serieus moet je die reviews daar nemen?!? Mensen die na een week gebruik apparaten een
10 voor duurzaamheid geven. Of apparaten een
1 omdat er te veel opties op zitten. Nee, dan heb je echt goede reviews te pakken. Er zijn sowieso maar weinig sites met echt goede tests, veelal is er namelijk altijd wel een vorm van sponsoring en daarom kleuring in de verslagen. Sony wordt op What Hifi redelijk gehyped; Hifi.nl is eigenlijk postief over alles; B&W wordt in de grote Engelse bladen altijd goed bevonden, maar dat is niet gek als je weet waar de roots liggen van dat merk en zo kan je nog wel even doorgaan.
Maar ik heb de JBL inderdaad geluisterd en met alle respect is dat setje echt gewoon troep. Ik durf te stellen dat je dan met een Logitech setje haast nog beter geluid hebt. Sterker nog, voor die vijf tientjes van een X-530 heb je meer waar van je geld dan de
150 plus euro voor die JBL. Het kan ook niet anders, want voor dit soort bedragen een 5.
1 neerzetten is gewoon haast onmogelijk. Heel de set is plastic fantastic en dat hoor je zeer goed terug in het geluid. Hoge tonen worden erg schel en niet natuurlijk gebracht en de subwoofer staat er maar een beetje lomp bij te bonken (wat dus weer door het bereik van de "speakers" komt). Wellicht leuk voor bepaalde films, maar bij het gros van de films hoor ik het geluid nog liever over mijn TV-speakers dan over dat specifieke JBL-setje. Dan kan je beter wat verder sparen en voor andere setjes gaan. Merken als Tannoy, Klipsch en Canton maken ook dergelijke setjes welke vele malen beter klinken. Overigens heb ik dat ergens in al mijn posts vast al een keer aangehaald en ik ga niet telkens alles opnieuw lopen posten.
Grootste deel wat hierboven beschreven staat is reeds in dit topic of een ander topic aan bod gekomen. Dus de volgende keer iets verder zoeken dan mij meteen een troll te noemen. Maar heb jij toevallig zelf die set en bent nu gewoon op je teentjes getrapt omdat iemand anders hem niet goed vind klinken?
Overigens zit ik net naar jouw posts te kijken en jij onderbouwt ook lang niet alles wat je post. Dus iets met een pot en een ketel
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.