Toon posts:

Upgrade van XP US naar Win7 UK?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:59
Is het mogelijk om een laptop met XP pro US te upgraden met een windows 7 pro UK upgrade dvd?

In de productomschrijving van de upgrade DVD staat:
De taalversie van de geïnstalleerde MS Windows versie dient dezelfde te zijn als het bestelde MS Windows 7 Professional Upgrade product.
Het komt dus aan op de vraag of US en UK door Microsoft als dezelfde taalversie wordt aangemerkt.

1. De telefonische support van Microsoft zegt dat dit 'zou moeten lukken'.
2. Nog geen ervaring of definitief antwoord gevonden via google.
3. Geen antwoord gevonden op Microsofts online ondersteuning.
4. Windows upgrade advisor kan ik niet installeren, omdat ik de laptop nog niet heb gekocht ;).

Aangezien ik nog niet overtuigd ben, zou het mooi zijn als iemand hier ervaring mee heeft.

[Voor 10% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-05-2011 15:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Misschien dat je wat hebt aan deze: simpel en snel overstappen van vista naar win7
Er staan een aantal opmerkingen in die hier ook op van toepassing zijn.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommy The Cat
Als ik niets over het hoofd zie, valt het antwoord niet uit dat topic (of de links) af te leiden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:49
In die links staat dat je upgrade zelfs op een lege HD kan installeren dus als je de notebook nog moet kopen kan het installeren van welke versie dan ook geen probleem zijn.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Dezelfde taalversie is vziw alleen van belang bij een rechtstreekse upgrade, dus bv van Vista naar W7. Aangezien je vanaf XP alleen kan upgraden naar W7 dmv een schone installatie lijkt me dit minder van belang. En anders haal je gewoon een Win7 OEM ipv Upgrade, scheelt elkaar qua qua prijs niet zoveel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommy The Cat
ResuCigam schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:56:
In die links staat dat je upgrade zelfs op een lege HD kan installeren dus als je de notebook nog moet kopen kan het installeren van welke versie dan ook geen probleem zijn.
Omdat dit niet de bedoeling is, ben ik daar niet vanuit gegaan.
Nielson schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:57:
Dezelfde taalversie is vziw alleen van belang bij een rechtstreekse upgrade, dus bv van Vista naar W7. Aangezien je vanaf XP alleen kan upgraden naar W7 dmv een schone installatie lijkt me dit minder van belang. En anders haal je gewoon een Win7 OEM ipv Upgrade, scheelt elkaar qua qua prijs niet zoveel.
Dus het is voornamelijk een technische hobbel die met de eis van dezelfde taalversie wordt overbrugd. Dat is inderdaad een indicatie dat het geen probleem hoeft te zijn, zeker niet aangezien ik sowieso van plan ben de upgrade in de vorm van een schone installatie uit te voeren.

edit
In mijn geval is er wel een significant prijsverschil.

[Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-05-2011 16:11]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee