Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:19
Heb een laptop met legale Vista Home erop.
Nu ben ik aan een nieuwe installatie toe en wil ik eigenlijk upgraden naar Win7.
Ik las ergens dat je met een registertweak de upgradeversie van win op een schone pc kunt zetten.
Als ik dat doe, is m’n installatie dan illegaal?

Het lijkt me wat tijd sparen om niet eerst vista te hoeven installeren en rechtstreeks win 7, maar ik heb natuurlijk wel de licentie (van zowel vista als de win 7 update) Een volledige versie van win 7 kopen is niet aan de orde, ik wil een legale win7 installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 04:11
Hoezo registry tweak?

Het is gewoon installatie kiezen met upgrade DVD, geen serial invoeren en dan in het OS Windows activeren en voor activatie het automatische telefoonsysteem kiezen. Nee hij is dan niet illegaal zolang je een sticker van authentiteit van Windows op je latop/systeem waar je het op installeerd hebt zitten.

Zie ook http://notebooks.com/2011...t-installing-your-old-os/ (geld ook voor andere upgrade install dvd's gezien procedure zelfde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Bij de upgrade van mijn ouders (Samsung laptop) kreeg ik de keuze om te upgraden "met behoud van software en instellingen" of om als schone installatie te upgraden. Ik heb die 2e gekozen en ik kreeg een keurig schoon geinstalleerd Win7 systeem voor mijn neus toen hij klaar was. Nu weet ik alleen niet of dat bij alle upgrades mogelijk is. Je hebt er geen documentatie bij? Als je de cd hebt liggen, kan je hem er niet gewoon indouwen en kijken wat voor opties je krijgt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399892

Volgens mij is het idd gewoon mogelijk om met een upgrade DVD een chone installatie te doen, ten minste met de mijne wel (Win 7 Ultimate x64), maar ik kreeg hem dan ook gewoon gratis van MS (omdat ik Vista Ultimate x64 had gekocht).

Volgens mij heeft MS er bewust voor gekozen om de schone installatie vanaf een Upgrade DVD te doen, aangezien de Upgrade van Vista naar Win7 2 tot 20 uur ging duren en een schone installatie 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:19
Anoniem: 399892 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:47:
Volgens mij heeft MS er bewust voor gekozen om de schone installatie vanaf een Upgrade DVD te doen, aangezien de Upgrade van Vista naar Win7 2 tot 20 uur ging duren en een schone installatie 30 min.
Maar als je via een upgrade dvd een schone install kunt doen, dan verkoopt microsoft toch geen volledige versies van win7 meer.

De installatie van Vista is dmv format C: verwijderd. (nou ja, is nog niet gebeurt, maar dat wil ik doen om alle zooi die er nu opstaat echt kwijt te raken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
miles schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Maar als je via een upgrade dvd een schone install kunt doen, dan verkoopt microsoft toch geen volledige versies van win7 meer.

De installatie van Vista is dmv format C: verwijderd. (nou ja, is nog niet gebeurt, maar dat wil ik doen om alle zooi die er nu opstaat echt kwijt te raken.)
Ik weet het niet zeker, maar ik was in de veronderstelling dat er wel gekeken wordt naar de aanwezigheid van Vista op het systeem. Ook in het geval van een schone installatie. Dus de manier die jij voorstelt zou ik in ieder geval niet gebruiken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37
miles schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Blijkbaar wel, want zo doe ik het al een tijdje: met een upgrade-dvd een schone install uitvoeren. Nooit pobleen mee gehad. Is een Enterprise versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37
Rupie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:04:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik was in de veronderstelling dat er wel gekeken wordt naar de aanwezigheid van Vista op het systeem. Ook in het geval van een schone installatie. Dus de manier die jij voorstelt zou ik in ieder geval niet gebruiken.
Er wordt niet gekeken of er iets aanwezig is op je systeem: ook al heb je een lege HD, dan kun je die upgrade nog installeren. Het gaat namelijk om het bezit van een Vista licentie, niet om het bestaan van een oude installatie.

/edit, sorry, ik had mijn eerdere post moeten editten.

[ Voor 4% gewijzigd door bas-r op 06-05-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:48
Je kan met upgrademedia gewoon een schone installatie doen van Windows 7, als je vanuit Windows 7 de installatie nogmaals start als upgrade, kan je gewoon de license key ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399892

H Jeroen schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:09:
Je kan met upgrademedia gewoon een schone installatie doen van Windows 7, als je vanuit Windows 7 de installatie nogmaals start als upgrade, kan je gewoon de license key ingeven.
Ik kan gewoon tijdens de clean install de licentie opgeven.
Pagina: 1