Tweaker bouwt zelf nieuw besturingssysteem 'Density'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-08 15:16
Misschien beter om volgende keer pas een frontpage item uit te brengen zodra iemand met een afgerond project komt. Dan zou er waarschijnlijk minder verwarring zijn en dan kunnen de lezers ook daadwerkelijk resultaat zien.

Voor de lezer die niet alles weet van het bouwen van een OS kwam het over alsof er iets heel unieks en speciaals behaald was door een jonge Tweaker.

Na het lezen van de comments en dit toppic krijg je dan steeds meer idee dat het een of ander simpel project is wat vaker gedaan word. (Ik zeg niet dat het zo is, maar het lijkt er wel steeds meer op.)

Verder had ik eerst het idee dat Gerben in 3 maanden tijd een volledig OS geschreven had, maar nadat het bericht steeds een update kreeg bleek het ook heel anders te zijn.

Verder vraag ik me af wat ik me moet voorstellen van de "PHP-laag boven de kernel". Is dit een soort LAMPP waarbij je als het ware de server lokaal draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

nerz101 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:59:
Misschien beter om volgende keer pas een frontpage item uit te brengen zodra iemand met een afgerond project komt.
Dat zou in ieder geval een hoop Apple- en Google-nieuws schelen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It is nice to see that I have something that created a big fuss like this. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Een nieuws artikel en een hoop drama verder omdat dit mogelijk een hoax zou zijn, maar ik zou haast zeggen dat de uiteindelijke vraag is: "Is Density een goed alternatief op Linux of Windows?"
Uiteindelijk zijn dit de grote concurrenten en als het besturingssysteem hier niet tegen op kan heeft het sowieso weinig bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SECURITEH schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:43:
Een nieuws artikel en een hoop drama verder omdat dit mogelijk een hoax zou zijn, maar ik zou haast zeggen dat de uiteindelijke vraag is: "Is Density een goed alternatief op Linux of Windows?"
Ik zou zeggen dat de uiteindelijk vraag is "Zijn er fouten gemaakt bij het maken van dit artikel en welke fouten zijn dat dan?" en direct daarop volgend "Hoe is de redactie daarmee omgegaan".

Het eerste lijkt me inmiddels wel redelijk bevestigd, bij het tweede krijg ik vooralsnog het gevoel dat er geantwoord moet worden met "Niet met de zelfkritiek die voor een grote nieuwswebsite in dergelijke situatie gepast is". Imo is fouten maken menselijk en daarom onontkoombaar, maar hoe je er mee omgaat is vervolgens des te belangrijker.
Pagina: 1 2 Laatste