Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke voeding zou ik nemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 500W voeding voor deze setup:

AMD Athlon X4 645
HD 5850 Extreme
4GB Corsair XMS3 DHX (1600Mhz, CL9)
Zalman CNPS7000C-Cu CPU cooler
Asus moederbord (Weet zo type even niet)
3x HDD (2.5TB)
2x DVD drives
1x BlueRay (Komt in de toekomst er nog in)
Corsair ram koeler (3fans)
Coolermaster Elite 355 (2x 120mm fans.

Nu wil ik later nog een Blueray speler/brander erin zetten.

Volgende week komt er een Coolermaster V8 i.p.v. de Zalman en waarschijnlijk ook een Coolermaster Sniper Black Edition. Dus denk dat me kabels te kort zijn omdat bij de CM Sniper de voeding onderin zit.

Iemand suggesties ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Notabene bovenaan, onder jouw nieuwe topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27. Alles wat je wilt weten over voedingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 20:15
Een 500 Watt voeding moet voldoende zijn hiervoor,
Waarom kijk je niet eerst even hoe hij past in je nieuwe kast, en vraag je daarna pas om hulp?
Misschien past alles wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:52:
Notabene bovenaan, onder jouw nieuwe topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27. Alles wat je wilt weten over voedingen.
Weet ik, ik ben al vanaf gisteren avond aan het kijken en aan het doen. Alleen mijn probleem is dat ik niet bekend ben met voedingen. Ik weet dus niet welke type goed/slecht is en prijs verhoudingen tegen over andere voedingen. Verder heb ik geen zin om een hele duren voeding te halen max 70 euro. En waarschijnlijk komt er volgend jaar toch een i5 of i7 in en gaat deze setup naar me andere pc.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:57:
Verder heb ik geen zin om een hele duren voeding te halen max 70 euro.
Als je dat topic echt had doorgekeken, dan weet je dat met voedingen goedkoop duurkoop is. Nooit beknibbelen op de voeding, koop een A-merk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Dat is me al bekend. Daarom kun je bij B-merken altijd meer wattage pakken tegen over een A-merk. Maar er zijn zoveel merken dat ik niet eens weet wat A of B is. Ja zoals CM A is en FSB B is. Maar meer B-merken zou ik zo niet weten omdat ik geen voeding expert ben.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:01:
Dat klopt. Dat is me al bekend. Daarom kun je bij B-merken altijd meer wattage pakken tegen over een A-merk.
Denk je echt dat een B-merk met een hoger wattage hetzelfde is als een A-merk? Denk svp even wat meer door, dat is namelijk onzin. Het gaat om de kwaliteit van de componenten, niet alleen het wattage.
Maar er zijn zoveel merken dat ik niet eens weet wat A of B is. Ja zoals CM A is en FSB B is. Maar meer B-merken zou ik zo niet weten omdat ik geen voeding expert ben.
Dan zoek je een A-merk uit, en ga je reviews over die voedingen lezen. Het niet weten is niet erg, maar dan moet je je erin verdiepen. Welke heb je zelf opgezocht, wat zijn de voordelen en wat de nadelen volgens de reviews?

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 08-05-2011 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem. Ik weet niet waar ik zou moeten beginnen. Ik ben via V&A wel al op een Be Queit Dark Power Pro 650watt gestuit voor een bedrag van 65 euro. Maar later zag ik de XFX Pro 650watt die nieuw 65 euro is. Daarna de CoolerMaster Gold Serie 600-700watt van 120 euro nieuw meen ik. Maar met deze topic wou ik dus eigenlijk om advies vragen welke merken ik het beste kan kijken en meer informatie over wattages. Aangezien ik toch op een i7 wil overgaan over een jaartje ongeveer (Heb dit nu 1 week) en dan ook dubbele ram waarschijnlijk en dan 5850 in Cross/SLI (Weet verschil niet ?)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:21:
Dat is het probleem. Ik weet niet waar ik zou moeten beginnen.
En dat staat dus allemaal uitgelegd in de startposts van dat BBG topic, inclusief besprekingen van bepaalde voedingen. Je vragen zijn dermate algemeen dat het er op lijkt alsof je dat BBG topic nog niet hebt gelezen :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 08-05-2011 19:27 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10
maar wat is je huidge merk? Als je een fatsoenlijk merk 500Watt hebt moet dit qua vermogen sowieso genoeg zijn.. Het lijkt mij eerlijk gezegd niet dat er heel veel verschil in de lengte van de kabels van de verschillende voedingen zit..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gambieter schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:52:
Dit was het enige juiste antwoord. Het door gambieter aangegeven topic is juist bedoeld voor dit soort vragen. Daar verder dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.