Ik ben voor het eerst aan het spelen met de Pi maar het wil nog niet echt lukken.
Ik heb de laatste build van Openelec binnengehaald en weggeschreven naar een Lexar 2Gb kaartje. Als ik deze in de Pi stop en de spanning erop zet krijg ik netjes het Openelec loge en na een seconde of 5 bovenin een melding:
Error in prepare_sysroot: mount_common: Could not mount /flash/SYSTEM
[ 19.064034] System Halted
Ik dacht dat dit door een nietwerkend SD kaartje kwam maar omdat dit de enige is die ik nu voorhanden heb dacht ik dat ik misschien beter Raspbmc kon gebruiken. Dus daar de installer van gedow
nload, SD kaartje geinstalleerd en hop in de Pi. Die begint vrolijk te ratelen en allerlei dingen te doen en daarna het kaartje te formatteren en te beschrijven. Ik krijg aan het eind de melding 'Installing Raspbmc on your SD card (go crag a coffee). Nou, dat laatste deed ik en toen ik terugkwam bij de tv was de HDMI verbinding weggevallen. De lampjes op de Pi knipperen nog wel en ik laat hem nog wel even staan zo maar dit ziet er niet goed uit vrees ik....
Ok, ik ben iets verder. Ik ben overnieuw begonnen met de RC3 van Raspbmc en ik ben nu geen koffie wezen halen maar wezen kijken wat er mis gaat.
Na de dow
nload gaat-ie eerst allerlei kernels en libraries dow
nloaden en installeren. De meling suvvesvol komt en dan een restart. Hierna krijg ik divere errors (error -84 en -110, geen idee wat dat betekent) Dan krijg ik het logo van Raspbmc en gaat-ie door met de installatie na de eerste nieuwe opstart. Het service management wordt bijgewerkt waarna er een nieuwe build van XBMC wordt gedow
nlaod en geinstalleerd. Hierna krijg ik even weer het logo te zien en daarna gaat het beeld op zwart en even later de melding op de tv dat er geen signaal is.
Herstart ik de Pi dan krijg ik weer die errors die ik tijdens de installatie ook voorbij zag komen, logo en dan weer een zwart beeld.
Ik verdenk m'n SD kaartje maar ik heb geen andere
[
Voor 29% gewijzigd door
Ferret op 06-07-2012 16:27
. Reden: meer info ]