NAT-Probleem

Pagina: 1
Acties:

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het spel Company Of Heroes omtrent het "joinen" van games. Het probleem is dat in ~60% van de gevallen een NAT failure optreed.

Dit probleem is ontstaan na het verkrijgen van een nieuw modem van KPN. Voorheen had ik een Siemens Gigaset SX551 en nu heb ik een Thomson TG789VN.

Ik heb het probleem zelf aan de hand van deze handleiding proberen op te lossen.

1. Het instellen van een niet dynamisch c.q. statisch IP adres is mij gelukt. Voorheen had ik inderdaad een dynamisch IP adres. Dit zijn de huidige instellingen voor het verkrijgen van een statisch IP adres:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K6N2qnAtqwSNIU6QkKPQtdlT/full.jpg

Ik heb ervoor gekozen het zo in te stellen en niet vanuit het modem alhoewel ik het ook vanuit het modem heb geprobeerd maar ook dit had geen resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7yVnkE3hxdxv61IPqbrDK3Rt/full.jpg
Zoals te zien, staat DHCP lease tijd op oneindig, wat dus betekend dat ik geen dynamisch IP adres heb. "Gebruik steeds het zelfde IP adres" staat wel op nee, maar dit maakt voor het resultaat niks uit.

2. Specifieke poorten openen in het modem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7BRY4D1m7GCu5726XqcGlZNx/full.jpg
Done

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B1Xv6pvwJElzECCrAaV6hWVp/full.jpg
and done.

3. Ook heb ik Company Of Heroes niet geblokkeerd via mijn firewall.

Het NAT probleem zou nu opgelost moeten zijn, maar niets is minder waar want ik heb nog altijd ~60% van de games niet kan "joinen".

4. De poorten checken d.m.v. deze handleiding en tool.

Het resultaat -hieronder- is positief alhoewel ik wel geen ping krijg en dit dus nog een probleem kan zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SOlOZyBeJ7cGnfFGCl4gpViZ/thumb.jpg

Is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem of wellicht kan helpen ?

Bij voorbaat dank.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je hoeft echt geen port te forwarden naar je pc voor CoH. Blokt je Windows Firewall 6112 niet naar buiten toe?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• madmaxnl
Hoe kan ik dat checken ? Want dit weet ik dus niet maar ik heb COH overal toegang tot gegeven via Windows Firewall. Maar ik denk dat het probleem sowieso niet softwarematig is want het probleem is gekomen na het verwisselen van het modem. In het huidige modem kan ik nergens niks vinden over firewall instelling.

[ Voor 46% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 07:40 ]

• pafdaddy
  • Niet online
Je kunt deze eerst even uitzetten natuurlijk. Is het probleem dan niet opgelost dan is windows firewall niet de boosdoener. Je vindt dit in je control panel (windows 7).

• madmaxnl
Windows Firewall uitschakelen werkt niet, zojuist geprobeerd maar NAT probleem blijft zich voordoen. Zoals ik al zei is het dus geen softwarematig probleem op mijn PC.

• pafdaddy
  • Niet online
Ok was te proberen.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Heb je ook geen router die iets van firewalling doet of doet die thomson dat niet?

• madmaxnl
madmaxnl schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 07:39:
In het huidige modem kan ik nergens niks vinden over firewall instelling.
Dus of er is geen firewall aanwezig in het modem(dit lijkt mij sterk) en er is logischerwijs dan ook niks te vinden over instellingen van een firewall. Of er is wel een firewall aanwezig maar daaraan kan ik niks instellen(dit lijkt mij ook sterk), i.i.g. niet via de normale weg. Ik kan wellicht KPN vragen voor een nieuw modem want ik heb nu eigenlijk een modem dat ik niet hoor te hebben. Zie dit draadje: KPN ADSL of VDSL ?

[ Voor 17% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 08:53 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
kun je je gateway instellen als dns server in windows? Dus dat 192. adres invullen ipv dat 195. adres?)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik zou het eens proberen met een vast ip ipv met DHCP, ookal is je leasetime infinite

• madmaxnl
0siris schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:55:
kun je je gateway instellen als dns server in windows? Dus dat 192. adres invullen ipv dat 195. adres?)
Als ik mijn DNS server adressen verander kan ik sites niet meer benaderen. De DNS servers zijn bij elke provider anders maar zijn altijd vast m.a.w. ervan afwijken resulteert in het niet meer kunnen benaderen sites.

Zie: http://kpn-customer.custh...en-serveradressen-van-kpn
Kabouterplop01 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:33:
Ik zou het eens proberen met een vast ip ipv met DHCP, ookal is je leasetime infinite
Ik heb nu dus al een vast IP. Het is nu alleen niet via het modem geregeld maar dit maakt niks uit want ik blijf het probleem houden ook als ik via het modem instel dat ik een vast IP heb.

[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 09:54 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 08:50
Het is een bekend probleem met KPN, ik heb dit modem ook al gehad en het is een draak van een ding. Je poorten kunnen niet worden geforward, daar heeft KPN voor gezorgd met hun custom firmware. Je ziet ze misschien wel in de GUI, maar ze zijn niet echt geforward.
* BeefHazard is blij dat hij nu bij Ziggo zit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• madmaxnl
Is niet het mogelijk een eigen firmware eroverheen te gooien ? Of hebben ze het zo ingesteld dat het ding automatisch de firmwares van KPN overneemt ? Maar waarom zou KPN dit überhaupt doen al dan niet bewust. Want dan hadden ze dit namelijk ook bij mijn oude modem kunnen doen toch ?

[ Voor 72% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 09:59 ]

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Is het anders geen optie een eigen modem neer te zetten? Ben je meteen van het gezeik met die dichte firmware af.

• madmaxnl
Mijn vader gaat waarschijnlijk niet sponsoren integendeel zelfs hij zal het waarschijnlijk zelfs mij verbieden aan de haal te gaan met het modem. Hij zal waarschijnlijk zelfs niet eens blij zijn als ik KPN om het oorspronkelijke modem vraag. Als het voor hem werkt dan vind hij het allang prima.

Het huidige modem is wel beter voor surfen moet ik zeggen, want met mijn oude modem kreeg ik geen plaatjes. Als ik met Google plaatjes deed zoeken, waren bijna allemaal grijs idem met Bing etc. Ook sites als Wiki, Hyves en HWI stopte zo nu en dan met werken als ik ze had bezocht waarna ik enkelen minuten moest wachten om de sites weer te kunnen bereiken.

Altijd wel wat hé.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

madmaxnl schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:23:
Mijn vader gaat waarschijnlijk niet sponsoren integendeel zelfs hij zal het waarschijnlijk zelfs mij verbieden aan de haal te gaan met het modem. Hij zal waarschijnlijk zelfs niet eens blij zijn als ik KPN om het oorspronkelijke modem vraag. Voor hem werkt als dus dan vind hij het allang prima.
Betaal het gewoon zelf? Tenzij je een Internet + Bellen of Internet + TV pakket hebt kun je er gewoon een andere router tussen donderen. Genoeg keuze. Indien nodig laat je hem online draadjes zien van bijv Radar. Waarop te zien is dat de KPN router zeer brak is voor games: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=84925
madmaxnl schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:58:
Is niet het mogelijk een eigen firmware eroverheen te gooien ? Of hebben ze het zo ingesteld dat het ding automatisch de firmwares van KPN overneemt ? Maar waarom zou KPN dit überhaupt doen al dan niet bewust. Want dan hadden ze dit namelijk ook bij mijn oude modem kunnen doen toch ?
Simpelgezegt: Nee.. Heb er nu zelf bijna een jaar naar zitten zoeken :( .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ReenL
  • Laatst online: 14-09-2022
Zorg ook even dat dit "statisch"-ip buiten de range van DHCP valt, anders gaat iemand anders er straks met je IP vandoor, tenzij je het ip lockt in je DHCP (wat niet zo lijkt te zijn), maar in dat geval heb je waarschijnlijk die hele windows configuratie niet nodig.

Nog een klein detail, je test de TCP, CoH gebruikt UDP, die lijk je echter wel geconfigureerd te hebben.

Eigenlijk zou je even met een tooltje moeten checken of je UDP poort wel vanaf een willekeurige andere PC/Laptop binnen je netwerk te bereiken is, dan kan je uitsluiten dat het je router is die het probleem veroorzaakt.

• madmaxnl
D4NG3R schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Betaal het gewoon zelf? Tenzij je een Internet + Bellen of Internet + TV pakket hebt kun je er gewoon een andere router tussen donderen. Genoeg keuze. Indien nodig laat je hem online draadjes zien van bijv Radar. Waarop te zien is dat de KPN router zeer brak is voor games: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=84925

[...]

Simpelgezegt: Nee.. Heb er nu zelf bijna een jaar naar zitten zoeken :( .
Is dit ook het geval met het nieuwe KPN modem wat ik voorheen had ?
Het modem genoemd in dit nieuws bericht ? Ik heb dit modem een tijdje gehad maar is kapot gegaan, waardoor er een monteur is langst geweest die ons het huidige modem heeft gegeven. Dat het modem kapot is gegaan is al geen goed teken maar het feit dat ik via Firefox het modem niet eens kon benaderen beviel me nog minder. Zelfs in IE viel het me enigszins tegen maar echt veel tijd heb ik er dan ook niet in gestoken.

Mocht het nieuwste modem van KPN minder of geen problemen hebben dan vraag ik dat gewoon opnieuw aan.
Geeft het meer of anderen problemen dan zet ik gewoon het huidige modem terug
(wat ik dus niet terug stuur }) ).
ReenL schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:35:
1. Zorg ook even dat dit "statisch"-ip buiten de range van DHCP valt, anders gaat iemand anders er straks met je IP vandoor, tenzij je het ip lockt in je DHCP (wat niet zo lijkt te zijn), maar in dat geval heb je waarschijnlijk die hele windows configuratie niet nodig.

2. Nog een klein detail, je test de TCP, CoH gebruikt UDP, die lijk je echter wel geconfigureerd te hebben.

Eigenlijk zou je even met een tooltje moeten checken of je UDP poort wel vanaf een willekeurige andere PC/Laptop binnen je netwerk te bereiken is, dan kan je uitsluiten dat het je router is die het probleem veroorzaakt.
1. Hoe kan iemand er met mijn IP adres dan vandoor gaan ? Het IP adres dat ik heb opgegeven is enkel lokaal(dus in mijn eigen gesloten netwerk) naar de buitenwereld toe heb ik een eigen unieke IP adres en alleen dit unieke IP adres wordt gebruikt om met de buitenwereld te communiceren. Het modem wijst dus alle apparaten binnen het netwerk een eigen IP toe maar naar de buitenwereld doe hebben alle apparaten het zelfde unieke IP adres.

2. Het plaatje waarop de portcheck te zien is was slechts ter illustratie. Ik heb alle poorten die ik specifiek open heb gezet getest en allen waren open maar geen van de poorten kreeg een positieve ping test gedaan.

[ Voor 60% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 10:43 ]

• pafdaddy
  • Niet online
BeefHazard schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:57:
Het is een bekend probleem met KPN, ik heb dit modem ook al gehad en het is een draak van een ding. Je poorten kunnen niet worden geforward, daar heeft KPN voor gezorgd met hun custom firmware. Je ziet ze misschien wel in de GUI, maar ze zijn niet echt geforward.
* BeefHazard is blij dat hij nu bij Ziggo zit.
Bij een poorttest staat deze toch open? Maar nogmaals, ik hoef geen poorten te forwarden om games te joinen, en ik gebruik ook geen UPnP. De verbinding wordt van de LAN kant geinitieerd, en wordt dan gewoon door de NAT heen opgebouwd. Misschien dat dit bij de Thomson dit niet goed werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door pafdaddy op 07-05-2011 10:57 ]

• ReenL
  • Laatst online: 14-09-2022
Als je dan ook even op 3 reageert...

Iemand kan er met je lokale ip vandoor gaan als de DHCP vind dat je te lang niet online geweest bent, jou reservatie gaat weg, vervolgens zet je pa zijn laptop aan, vraagt een ip en je router is zo lief om dan jou ip te geven.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem en net maar een klacht aangemaakt bij de helpdesk over het ontbreken van een bridge functie en zo weer 25 minuten verspilt aan het oplossen van een man-made probleem. Mijn probleem is echter dat ik zowel KPN als chello over 1 multiwan router will hebben... maar das heel wat anders.

vraag 1: bij plaatje 2 eigenschappen : Home > Thuisnetwerk > Apparaten > zie je recht boven "configureren" hier kan je : "Gebruik steeds hetzelfde IP-adres" aanvinken en zo steeds hetzelfde ip krijgen per PC?

vraag2: Waarom heb je bij plaatje 1 zelf alle instellingen overgenomen van de dsl netwerk WAN config? De stap die je hierbij overslaat (denk ik) is de verplichte adsl verificatiestap die oa het wachtwoord en gebruiker meld aan het netwerk.
Dus geef de PC een vast IP en schakel terug naar automatische config in je netwerk kaart driver. of zet alleen het router IP + subnet vast en laat DNS over aan de router..

• madmaxnl
ReenL schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:47:
Als je dan ook even op 3 reageert...

Iemand kan er met je lokale ip vandoor gaan als de DHCP vind dat je te lang niet online geweest bent, jou reservatie gaat weg, vervolgens zet je pa zijn laptop aan, vraagt een ip en je router is zo lief om dan jou ip te geven.
Punt 3 ben ik nu aan het testen. Maar je hebt gelijk ik ga het IP ook vanuit het modem even vast zetten voor het geval dat ;) Thanks for the heads-up ;)

Edit:

Ziet ernaar uit dat het modem geen vast IP wil pakken. Waarschijnlijk omdat het al via mijn PC is ingesteld want voorheen wilde hij dat wel maar toen had ik het nog niet via de PC ingesteld. Ik ben nu i.i.g. op de hoogte als mijn PC geen internet meer heeft.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:00:
Ik heb het zelfde probleem en net maar een klacht aangemaakt bij de helpdesk over het ontbreken van een bridge functie en zo weer 25 minuten verspilt aan het oplossen van een man-made probleem. Mijn probleem is echter dat ik zowel KPN als chello over 1 multiwan router will hebben... maar das heel wat anders.

vraag 1: bij plaatje 2 eigenschappen : Home > Thuisnetwerk > Apparaten > zie je recht boven "configureren" hier kan je : "Gebruik steeds hetzelfde IP-adres" aanvinken en zo steeds hetzelfde ip krijgen per PC?

vraag 2: Waarom heb je bij plaatje 1 zelf alle instellingen overgenomen van de dsl netwerk WAN config? De stap die je hierbij overslaat (denk ik) is de verplichte adsl verificatiestap die oa het wachtwoord en gebruiker meld aan het netwerk.
Dus geef de PC een vast IP en schakel terug naar automatische config in je netwerk kaart driver. of zet alleen het router IP + subnet vast en laat DNS over aan de router..
vraag 1: Als ik via het modem instel dat ik het zelfde IP adres wil hebben voor een bepaald apparaat dan krijgt dat apparaat steeds het zelfde IP toegewezen. Ook is de DHCP-leasetijd dan onbeperkt zoals hij nu dus ook al is, maar blijkbaar kan ik niet en via mijn PC en via het modem tegelijkertijd instellen dat ik een vast IP wil.

vraag 2: DNS overlaten aan de router gaat alleen als ik vast IP laat kiezen door de router maar deze zal precies dezelfde adressen aannemen(zie mijn uitleg daarover hierboven ergens). Als ik via PC ervoor zorg dat ik een statisch IP adres krijg dan is het onmogelijk om het modem voor mij een DNS te laten genereren want als ik een statisch IP adres instel wordt de optie een automatisch DNS adres te ontvangen omzeep geholpen(bolletje voor deze optie is dan grijs).

Edit 2: Zojuist via de huis laptop gechecked of de poorten open waren en dat waren ze niet. Na expliciet aan te hebben gegeven de poorten voor de laptop ook open te zetten waren ze wel open. Ook via de laptop is er geen ping resultaat te krijgen. Dit is getest zonder statisch IP voor de huis laptop.

[ Voor 78% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 11:19 ]

• pafdaddy
  • Niet online
Probeer eens het volgende:

1. PC op DHCP.
2. Lease op oneindig in de router.
3. Bij portforwarding alleen het poortbereik invullen, maar het "Omzetten naar..." leeglaten.

Niet reageren op een WAN ping is alleen maar toe te juichen.

[ Voor 15% gewijzigd door pafdaddy op 07-05-2011 12:00 ]

• madmaxnl
1. Heb ik al geprobeerd maar baten niet.
2. Heb ik ook geprobeerd en baten ook niet.
3. Heb ik nog niet geprobeerd maar de poorten zijn via Portchecker goed gekeurd dus lijkt me onnodig aangezien zonder portforwarding ze niet goed gekeurd worden door Portchecker.

• pafdaddy
  • Niet online
Nou dan probeer je het niet. Wel eens van port translation gehoord?

• madmaxnl
Oké klinkt spannend dus ik ga het toch proberen maar daarna ben ik voor de rest van de dag offline denk ik.

Edit:

Gaat niet want hij vult dan automatisch in waarnaartoe hij hem omzet en dat is dan het ingevulde. Raar.

[ Voor 34% gewijzigd door madmaxnl op 07-05-2011 13:04 ]

• pafdaddy
  • Niet online
Probeer alleen maar te helpen. Jammer dat het niet kan, dan ben ik door mijn ideeën heen atm.

[ Voor 134% gewijzigd door pafdaddy op 07-05-2011 13:06 . Reden: je edit niet gezien. ]

• madmaxnl
Dat waardeer ik dan ook ten zeerste :)

• madmaxnl
Probleem is ondertussen opgelost, ik heb zaterdag het oude modem(H220N van ZTE) wat kapot was gegaan aangevraagd:

"Beste,

Bij het overstappen op een nieuw en sneller Internet+Bellen abonnement hebben wij een nieuw modem(ZTE) ontvangen. Dit modem bleek na installatie defect te zijn geraakt waarna een KPN monteur het modem heeft vervangen voor een Thomson TG789vn modem.

Mijn vraag is; of het mogelijk is het modem(ZTE) dat wij initieel hadden, daarvan een nu wel werkend exemplaar te krijgen. Want over het huidige modem (Thomson TG789vn) ben ik allerminst te spreken en daarmee doel ik op de gebreken die het heeft omtrent NAT/portforward/firewall instellingen. Deze problemen zijn allang en breed bij KPN bekend ondanks dit blijven oplossingen uit. Ik hoop dan ook dat KPN ons het nieuwe en oorspronkelijke ZTE modem toe wil sturen.

Afwachtend op uw antwoord verblijf ik.

M.v.g.

Jesse Merkus"

Het was volgens de beste meneer ongebruikelijk een 'goed functionerend' modem te vervangen, want het werd alleen bij een defect of comptabiliteitsprobleem m.b.t. een nieuw type lijn(ADSL, VDSL etc) gedaan.

Ondanks dat het modem standaard ook NAT problemen had deed port-forwarding, DHCP Binding/statisch IP adres het probleem verhelpen. Initieel had ik ook al veel meer hoop bij dit modem want de instelmogelijkheden zijn veel groter dan bij de Thomson.

Thomson is in het Nederlands en erg gebruiksvriendelijk voor een leek. De Thomson werkt in FF en IE terwijl de H220N daarentegen is alleen in het Engels en in IE werkt. De H220N is veel uitgebreider, zo zijn er instellingen voor Samba, FTP, DMZ etc. Wel zitten er -door KPN aangebrachte(?)- beperkingen in. Zo is het niet mogelijk de Firewall uit te zetten en deze staat automatisch op High. Terwijl in FF deze functie op Low staat en er de mogelijkheid wel is deze aan te passen. Ik denk daarom ook dat KPN nog volop bezig is dit modem ook kreupel te maken. Enfin, als ze het zo laten vind ik het prima. Ondanks dit zitten er voor Henk en Ingrid in de H220N ook nog wel wat bescherming -voor onnozelen gebruikers- zoals Web-time out(5m).

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-02 20:52
Nou dit klinkt me wel heel bekend in de oren :P.
Ik heb sinds gister een nieuwe router staan, aangezien de kpn meuk gewoon waardeloos is. In principe is de TG789VN ontzettend uitgebreid, maar kpn heeft hem helemaal dichtgetimmerd.

Hier een aantal van deze functies:
Printer sharing
Content sharing
Samba + NTFS (optional) File Server
UPnP™ Media Server
DLNA® DMS
Metadata support
Remote HDD file access
Website URL and Content-based filtering (optional)
Open architecture for 3rd party application development

En nog veel meer functies, maar dankzij kpn kun je alleen internetten.

Trouwens, ik heb zelf dit setje als vervanging aangeschaft en ik ben er erg te spreken over:
Staat hier ook bij hoe je hem aan moet sluiten.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

LET OP: DIT WERKT DUS ALLEEN ALS JE GEEN VOIP HEBT! OOK WEL BEKEND ALS INTERNETPLUSBELLEN
madmaxnl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:34:
Bij het overstappen op een nieuw en sneller Internet+Bellen abonnement

• spekkie1994
Oh ja, was ik inderdaad vergeten te melden :) , trouwens D4NG3R hier staat nog wel wat over algemeen thomson routers rooten, moet er ook nog eens mee aan de slag gaan en kijken waar het schip strand

[ Voor 20% gewijzigd door spekkie1994 op 01-06-2011 16:54 . Reden: link vergeten ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je me een link kan geven naar dit hele rootgebeuren bij de routers. Ik test het graag uit voor de TS. Ik word strontziek van deze router. Omdat ik zowel op mijn Xdoos-360 en op de PC (Bijv in GTA-IV) amper online kom.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 01-06-2011 16:55 ]

• spekkie1994
Ik kan niet zo één, twee, drie een bepaald topic vinden dat over een locked tg789vn gaat, er staat wel info over JTAGgen van ander type Thomson routers. Enige wat je nodig hebt is het KPN Superuser account dan kun je overal bij.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kan er IDD niet bij, omdat er direct om een Username en Password word gevraagd.

@ madmaxnl
Mag ik vragen naar wel e-mail adres je hebt gemailed om in contact te komen met KPN? Ik vind alleen een zakelijk adres.

• madmaxnl
Gewoon als vraag ingestuurd waarna men via mail heeft geantwoord.
Pagina: 1